پشت پرده مخالفت با ارزان شدن خودروهای داخلی
آقايان نمی‌گویند چرا دهها هزار ایرانی در سالهای اخیر به خاطر ضعف ایمنی خودروهای داخلی باید کشته و معلول شوند و جان آنها گردن کیست؟

آقایان نمی‌گویند چرا دهها هزار ایرانی در سالهای اخیر به خاطر ضعف ایمنی خودروهای داخلی باید کشته و معلول شوند و جان آنها گردن کیست؟

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز،‌ در حالیکه درآمد نفتی هشت ساله دولت اقای احمدی نژاد تقریبا معادل کل تاریخ درآمد نفتی بوده و اقتصادی ورشکسته با دلار ۳۷۰۰ تومان نتیجه آن بود و بسیاری از اصولگرایان فقط نظاره گر بودند اخیرا بعضی از آنها به اینکه چرا درصد کمی از مردم ایران به جای اینکه خودرو را دوبرابر قیمت جهانی می‌خرند آنرا مقداری ارزانتر می‌خرند،برای به قول خودشان «خروج ارز مملکت» داد و هوار و شیون و زاری راه انداخته‌اند!
:
در حالیکه ارزی که برای خرید خودروی منطقه آزاد خارج می‌شود معادل همان ارزی است که برای خرید همان خودرو مثلا در تهران از کشور خارج می‌شود و تفاوت فقط در میزان عوارض ۸۰ درصد است که مردم محروم خوزستان پرداخت نمی کنند، اخیرا در سایت یکی از نمایندگان معروف اصولگرا موجی از مقالات غرض دار علیه استاندار خوزستان در مورد تردد خودروهای منطقه اروند ایجاد شده که یا باید آنها را رپرتاژ آگهی بعضی از مدیران ضعیف خودروسازهای داخلی دانست و یا باید ناشی از این تفکر ضعیف باشند که چون خودت را نمی توانی بالا بکشی بقیه را پایین بکش!
:
آقایان نمی‌گویند چرا دهها هزار ایرانی در سالهای اخیر به خاطر ضعف ایمنی خودروهای داخلی باید کشته و معلول شوند و جان آنها گردن کیست؟ چرا یک ایرانی دهها سال است خودرو را حداقل دوبرابر قیمت جهانی آن باید بخرد؟ واقعا جا دارد که پرسیده شود که آیا مدیران قدیم و جدید صنعت کشور به خاطر قتل دهها هزار نفر از مردم در تصادفات چند دهه اخیر جواب قانع کننده ای دارند یا خیر؟
:
حامیان آنها به جای اجبار کردن این مدیران به بهینه سازی کارخانجات خود و کاهش حیف و میل هاو ریخت و پاشهایی که باعث می‌شوند خودروی ایرانی با قیمتی دوبرابر قیمت جهانی تولید شود تنها هنرشان ایجاد عوارض گمرکی بر واردات خودرو است تا مردم همیشه مجبور به خرید خودروی کم کیفیت داخلی باشند و این داستان غم انگیز ۴۰ سال است که ادامه دارد و اگر اعتراض جامعه مدنی نباشد تا هزار سال دیگر ادامه خواهد یافت.
:
مظلومیت و پایداری مردم خوزستان در زمان تجاوز صدام نیاز به یادآوری ندارد و جمله معروف امام که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد گویای همه چیز است و در زمان تجاوز صدام، خوزستان و مردمش سختترین ضربات مادی و معنوی را متحمل شدند و حتی تا سالها بعد از جنگ به خاطر شرایط نه جنگ و نه صلح حاکم بر مرزهای استان با عراق، مصوبه ای در کشور بوده که سرمایه گذاری های کلان را در این منطقه آسیب دیده محدود می‌کرد و قطعا سهم استان در بقیه کشور سرمایه گذاری شده و این اضافه بر مهاجرت فراوان متخصصین و سرمایه گذاران از استان بود که این در هر منطقه جنگی قطعا رخ می دهد ولی به علت گرمای طاقت‌فرسای تابستان و اضافه شدن مشکل ریزگردها بعد از جنگ متاسفانه مهاجرت این افراد و حتی مردم عادی نه تنها کاهش نیافت بلکه به علت پاره ای از ناامنی ها به خصوص سرقت و دیگر عقب مانده گی های بافت شهری و کمبود امکانات رفاهی، این مهاجرتها حتی افزایش یافته است و خود این مهاجرتها با ایجاد یک سیکل منفی باعث فقر و عقب مانده گی بیشتر استان در خدمات رسانی به مردم خواهد شد.
:
نقش مهم و حیاتی خوزستان در صادرات نفت کشور این استان را متمایز می‌کند و این خود بهترین دلیل برای توجه ویژه جهت حل عقب مانده گی و مشکلات اقتصادی و رفاه مردم و ایجاد رضایت در مردم می باشد تا بخشی از صدمات و عقب گرد استان ناشی از جنگ و مشکلات آب و هوایی و آلوده گی هوا که مرکز استان را جزو آلوده‌ترین شهرهای کشور کرده جبران شود. تصمیم دور اندیشانه آقای مقتدایی در مورد تردد خودروهای اروندی در کل استان تقریبا از معدود گزینه های مقدور و کوتاه مدتی است که می‌تواند تا حدی باعث رضایت و افزایش رفاه فوری مردم شود، و با توجه به کاهش مصرف سوخت خودروها ی اروندی نسبت به خودروهای پر مصرف داخلی که تقریبا نصف است به کاهش آلودگی هوا به خصوص در اهواز نیز کمک می‌کند.
:
از بعد امنیتی نیز دولت‌های خارجی سالهاست که مذبوحانه با سرمایه گذاری و خرج دلار های نفتی سعی به گسترش وهابیگری و نا امن کردن خوزستان دارند که افزایش رفاه مردم استان قطعا در بی اثر کردن این توطئه‌ها بسیار موثر است. از سوی دیگر این ازادی تردد خودروهای اروندی می‌تواند فرصتی برای خودروسازهای کشور باشد تا توان رقابت خودروهای خود با انواع خارجی در شرایطی رقابتی ونه با دوپینگ عوارض گمرکی ۱۰۰ درصدی! را در خوزستان بسنجند و قدرت رقابت خود را بالا ببرند و دولت و وزرای صنعت و دیگر حامیان واقعی صنایع خودروسازی داخلی توان و کارایی مدیران شرکتهای خودروساز داخلی را محک بزنند چون سرانجام باید روزی صنایع ما نه با دوپینگ عوارض بالای گمرکی خودروی خارجی بلکه با کیفیت و قیمت رقابتی محصولات خود، ادامه حیات دهند نه با بازار انحصاری و ضد عادلانه فعلی که فشار آن فقط بر گرده مردم و سود آن نصیب افرادی معدود در نمایندگی‌های آنها می‌شود.

./.


برچسب :    ، ، ، 
  • ارسال ایمیل به دوستان در یاهو
  • اضافه کردن به Google Bookmarks
  • داغ کن - کلوب دات کام
  • Reddit
  • Twitter
  • facebook
  • balatariin
  • RSS
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 امتیاز از : 500 out of 5)
Loading...

نظرات کاربران

ارسال نظر

مشاهده قوانین ارسال نظر

  • جديدترين خبرها
  • منطقه آزاد ماکو
  • بازار
  • ورزش
  • جامعه
نظرسنجی

نمره شما به دولت دکتر روحانی؟

مشاهده نتایج

Loading ... Loading ...
ديدني ها
داغترين ها
تبليغات

تبلیغات در سایت خبری بینانیوز

درج آگهی

خرید اینترنتی



نتایج زنده مسابقات بهمراه جدول لیگ

خبرهای خبرگزاری ها

براي مشاهده جديدترين خبرهاي درج شده در خبرگذاري هاي ديگر از ليست بالا خبرگذاري خود را انتخاب نماييد

عضویت در خبرنامه


 

برای دریافت خبرهای سایت در خبرنامه عضو شوید
بينانيوز ، بينش و بينايي مي بخشد - Copyright © 2016 RSS