امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰ Saturday, 20 April 2024

احمدی‌مقدم : معامله‌ای برای آزادی مرزبان‌ها نداشتیم

احمدی‌مقدم : معامله‌ای برای آزادی مرزبان‌ها نداشتیم

رئیس پلیس کشور با تشریح وضعیت نیروی تحت امرش در ایام تعطیلات نوروز 93 و سال 92، از کاهش ناآرامی‌های اجتماعی در سال‌ جاری و کاهش روند سرقت از تابستان 92 خبر داد.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در نخستین نشست خبری خود در سال 93، با بیان اینکه سال 92 در کشور به خوبی به پایان رسیده و با ایجاد یک حماسه سیاسی و برداشتن گام‌های اولیه برای تحقق حماسه اقتصادی همراه بود، گفت: در این سال نیروی انتظامی توانست به نحو شایسته‌ای در تامین نظم و امنیت نقش داشته باشد.

 

وی ادامه داد: بهار 93 در حالی آغاز شد که نوروز سال 92 با مسائل مربوط به نوسانات ارز و مسائل اقتصادی سبب وارد شدن شوکی به مردم شده بود و سفرها نیز تحت تاثیر همین موضوع قرار داشت.

 

احمدی‌مقدم درباره عملکرد پلیس در طرح نوروزه که از بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین ماه آغاز شد، گفت: در این مدت در اغلب سرقت‌ها کاهش داشتیم و تنها سرقت اتومبیل و سرقت‌های خرد به ترتیب 12 و سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه در مجموع سرقت در ایام نوروز یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، گفت: در این مدت کیف‌قاپی، سرقت مسلحانه و سرقت به عنف به ترتیب 15، 13 و 18 درصد کاهش داشته و سرقت از بانک نیز نداشتیم.

 

به گفته وی، در مجموع جرایم مهم در ایام نوروز در کشور کاهش داشته و برخی از جرایم خرد افزایش کمی داشته است.

 

رئیس پلیس کشور درباره آمار تصادفات در ایام تعطیلات نوروز نیز گفت: در این مدت برابر آماری که در پلیس به ثبت رسیده، بیش از 15 هزار و 500 فقره تصادف در جاده‌های کشور رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهشی 4.3 درصدی داشته است.

 

احمدی‌مقدم با بیان اینکه آمار اعلام شده برای تصادفات، آمارهایی است که از سوی افسران پلیس کروکی شده‌اند، خاطر نشان کرد: برابر همین آمارها شمار کشته‌شدگان در صحنه‌های تصادف با کاهشی 15.7 درصدی نسبت به سال گذشته به 512 تن رسید و تعداد مجروحان نیز با 9170 تن، 2.7 درصد کاهش داشته است.

 

وی درباره آمارهای اعلام شده در خصوص جرایم نیز اظهار کرد: آمارها در خصوص جرایم رانندگی در حال حاضر صرفا مربوط به آمارهایی است که در دوربین‌ها به ثبت رسیده که با احتساب برگه‌های جریمه و … شمار آن افزایش خواهد داشت.

 

افزایش 9.6 درصدی تردد در جاده‌ها

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا از افزایش 9.6 درصدی تردد در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: البته نمی‌توان از عنوان سفر برای توصیف این ترددها استفاده کرد چرا که ممکن است در برخی از موارد، اقامتی صورت نگرفته و تنها در حد همان تردد بوده باشد.

 

افزایش حدود پنج درصدی مصرف سوخت

احمدی‌مقدم با اشاره به افزایش پنج درصدی مصرف سوخت در کشور، خاطر نشان کرد: در ایام نوروز گرچه برخی معتقد بودند که سفر کاهش یافته اما آمارها حاکی از افزایش آن است. البته موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که امسال نسبت به سال گذشته توزیع سفر از سوی ایرانیان بهتر انجام شد.

 

 

سفر نوروزی 670 هزار ایرانی در امسال

وی از سفر 670 هزار تن از ایرانیان به خارج از کشور در 20 روز تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: دو مقصد عتبات و عمره به ترتیب با سفر 180 هزار تن با 90 درصد افزایش و 100 هزار تن با 87 درصد افزایش در صدر مقاصد سفرهای نوروزی ایرانیان بوده است و پس از آن نیز سفرهای سیاحتی به مقاصد امارات، ترکیه، ارمنستان، اقلیم کردستان و … در صدر سفرها بوده است.

 

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا با بیان اینکه حوادث چهارشنبه‌سوری پارسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 40 درصد کاهش داشته است، گفت: نسبت مشارکت و همراهی مردم در سال‌های اخیر رو به رشد و قابل توجه بوده است.

 

احمدی‌مقدم درباره آمار قطعی تصادفات رانندگی پس از اعلام نظر پزشکی قانونی، گفت: پیش‌بینی ما این است که این آمار حدود دو برابر افزایش پیدا کند، چرا که در حال حاضر آمارهای ما مربوط به کشته‌شدگان در صحنه تصادفات است و کشته‌شدگان در صحنه تصادف حدود 51 درصد آمار حوادث رانندگی را شامل می‌شوند.

 

آمارهای رئیس پلیس کشور از وقایع 92

وی درباره عملکرد پلیس در سال 92 نیز گفت: در ماه‌های اولیه سال 92 تا 40 درصد افزایش سرقت‌ها را داشتیم اما با آغاز تابستان، این روند آرام‌آرام کاهش یافته و تحت کنترل درآمد.

 

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در مجموع 22 درصد افزایش سرقت نسبت به سال 91 داشتیم، اظهار کرد: کشفیات پلیس نیز 63 درصد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد بهبود داشته است.

 

وقوع بیش از 1900 قتل در کشور

فرمانده ناجا با بیان اینکه در آمار مربوط به قتل رشدی نداشتیم، گفت: آمار ثبت شده در حوزه قتل در سال 91، 1910 فقره بود که این آمار در سال 92، به 1908 فقره رسید.

 

به گفته وی، در آمار مربوط به سرقت از بانک و طلافروشی نیز به ترتیب با 20 و 24 فقره، 54 و 74 درصد کاهش داشته‌ایم.

 

وقوع 33 درصد سرقت‌ها در تهران بزرگ

احمدی‌مقدم با بیان اینکه 33 درصد از سرقت‌های رخ داده در کل کشور در حوزه تهران بزرگ بوده است، گفت: با احتساب استان تهران این آمار به 37 درصد می‌رسد.

 

فرمانده ناجا افزود: پس از استان تهران، استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان به ترتیب با اختصاص 9.5، 6.1، 5.5 و 5.2 درصد از کل سرقت‌های کشور در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

پنج استان دارای بیشترین قتل در سال 92

وی در خصوص تفکیک آمار قتل در استان‌های کشور نیز گفت: استان سیستان و بلوچستان با 221 مورد قتل، خوزستان با 174 مورد، تهران بزرگ با 163 مورد و فارس و خراسان رضوی به ترتیب با 156 و 113 فقره قتل در رتبه‌های اول تا پنجم آمار قتل قرار دارند.

 

 

کاهش ناآرامی‌های اجتماعی در سال 92

فرمانده ناجا با بیان اینکه ناآرامی‌های اجتماعی و … در سال 92 نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش داشت، گفت: در این مدت 500 تن انواع مواد مخدر کشف شد که از افزایش 14 درصدی آن حکایت می‌کند که اگر این آمار را با معادل تریاک حساب کنیم، حاکی از کشف 817 تن تریاک و افزایش 30 درصدی آن است.

 

احمدی‌مقدم در خصوص استان‌های دارای آمار کشف نیز خاطرنشان کرد: استان‌های شرقی با اختصاص 49 درصد از میزان کشفیات خود بالاترین میزان را به خود اختصاص داد و پس از آن استان‌های حاشیه شرقی با اختصاص 28 درصد از کشفیات خود در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

به گفته وی، 42 تن از مواد مخدر کشف شده نیز توسط سگ‌های موادیاب کشف شده است که این امر 37 درصد افزایش داشته است.

 

اختلاف 15 میلیونی هروئین در شرق و غرب کشور

فرمانده ناجا درباره قیمت مواد مخدر در کشور نیز گفت: تریاک به ازای هر کیلوگرم یک میلیون و 400 هزار تومان در شرق و سه میلیون تومان در غرب کشور قیمت داشت و هروئین نیز چهار میلیون تومان در شرق و 19 میلیون تومان در غرب کشور قیمت‌گذاری شده بود.

 

احمدی‌مقدم با بیان اینکه هرمزگان با کشف 87 تن مواد مخدر بیشترین کشفیات را به خود اختصاص داده است، گفت: این امر بیانگر این است که مسیر قاچاق مواد مخدر به دریا تغییر جهت داده است.

 

به گفته وی، یگان‌های مرزی 72 تن از مواد مخدر کشف شده را به خود اختصاص داده‌اند و استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان نیز به ترتیب با 44، 36 و 34 تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

افزایش 49 درصدی شماره‌گذاری خودروهای خارجی

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم از شماره‌گذاری 896 هزار خودروی جدید در سال جاری و کاهش 13 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: متاسفانه در سال گذشته، 92 هزار دستگاه خودروی خارجی نیز شماره‌گذاری شد که این امر 49 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

فرمانده ناجا درباره اسقاط خودرو نیز گفت: اسقاط خودرو نیز با کاهشی 52 درصدی نسبت به سال 91، 71 هزار و 728 دستگاه بوده است.

 

کاهش 20 درصدی صدور گواهینامه

صدور 59 میلیون برگه جریمه

آمار خروج ایرانی‌ها و ورود خارجی‌ها به کشور

فرمانده ناجا از کاهش 20 درصدی صدور گواهینامه در سال 92 خبر داد و گفت: در این سال حدود 1.5 میلیون گواهینامه صادر شده است.

 

وی از صدور 59 میلیون برگه جریمه در سال 92 خبر داد و گفت: این آمار 10.3 درصد افزایش داشته است.

 

احمدی‌مقدم درباره ورود و خروج اتباع خارجی به کشور نیز خاطر نشان کرد: در سال 92، 4.6 میلیون خارجی به کشور وارد شده‌اند که این امر افزایشی 21 درصدی داشت و در همین مدت 7.2 میلیون ایرانی نیز به خارج از کشور رفته‌اند که این امر 12.5 درصد افزایش داشت.

 

فرمانده ناجا درباره میزان رضایت شهروندان از عملکرد پلیس نیز افزود: در ایام نوروز 55 درصد از تماس‌ها با سامانه 197 اعلام رضایت بوده و 2.3 درصد نیز شکایت بوده و این روند در مجموع سال 92 نیز 24.3 درصد اعلام رضایت و 3.9 درصد اعلام شکایت بوده است.

 

وی درباره میزان کشته‌شدگان حوادث رانندگی نیز گفت: منتظر آمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در اسفند ماه از سوی پزشکی قانونی هستیم اما پیش‌بینی می‌کنم در سال 92 میزان کشته‌شدگان نسبت به سال 91، 1200 تن کاهش داشته باشد.

 

اولویت‌های ناجا در سال جدید

احمدی‌مقدم تعالی فردی و سازمانی، بهینه‌سازی خدمت، بهبود روش‌ها، توسعه فناوری‌ها، تلاش در جهت حرفه‌ای‌سازی ماموران و … را از اولویت‌های ناجا در سال جدید برشمرد و گفت: در حوزه ماموریت اولویت اول ما مبارزه با سرقت و افزایش قدرت کشفیات است، اما در این حوزه یکی از چالش‌های ما این است که از حدود دو سوم اقلام مسروقه مکشوفه، تنها حدود یک سوم آن به مالباختگان تحویل داده می‌شود و مابقی مالباختگان را نمی‌توان پیدا کرد. بنابراین در بسیاری از پارکینگ‌های ما و انبارهای آگاهی بسیاری از اقلام باقی می‌ماند که در همین خصوص مشغول تهیه یک رویه واحد در نیروی انتظامی هستیم تا این اموال تعیین تکلیف شود.

 

فرمانده ناجا اولویت بعدی پلیس را مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: امیدواریم با حضور سپاه در 300 کیلومتر از مرزهای سیستان و بلوچستان، این امر تقویت شود و تمامی مرزها را تحت کنترل کامل خود دربیاوریم.

 

به گفته وی، در بحث مرز نیز دولت امکانات را بهتر واگذار کرده و با بسیج امکانات و نیرو، کار با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه مرز اولویت بعدی ماست، گفت: ناجا در سال گذشته 77 شهید را تقدیم کشور کرد که از این بین 41 شهید مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان بوده است.

 

احمدی‌مقدم پلیس راهنمایی و رانندگی را اولویت چهارم پلیس در سال جاری دانست و گفت: امیدواریم در بحث بروزرسانی ناوگان و کیفیت ایمنی خودروها اقدامات موثری انجام شود و فکر می‌کنم با قولی که وزیر محترم راه و شهرسازی درباره پوشش 30 هزار کیلومتری جاده‌ها با استفاده از تجهیزات الکترونیک داشته‌اند، کاهش 20 درصدی کشته‌ها در سال آینده دور از دسترس نباشد.

 

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اظهارات ضد و نقیض وضعیت مرزبانان گفت: طبع خبرنگاران و دیپلماسی امنیتی و دولتی متفاوت است چرا که رسانه‌ها باید خبر را تولید کنند اما ملاحظات امنیتی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و اظهارنظر زودهنگام کار را خراب می‌کند اما سکوت نیروی انتظامی در این زمینه به معنای غفلت نیست و ما خود را در این مورد مسئولترین می‌دانیم اما ارائه اطلاعات باید با رعایت ملاحظات امنیتی باشد و بر اساس احتمال و یا تحلیل نمی‌توان صحبتی کرد و باید قطعی سخن بگوییم اما آن چیزی که مهم است اینکه اقدامات مختلفی برای آزادی این مرزبانان از روزهای اول با همکاری افراد محلی و … در حال پیگیری است اما هر وقت به قطعیت رسیدیم و آنها وارد خاک ایران شدند به صورت قطعی اظهار نظر کرده چرا که اظهارنظر پیش هنگام ممکن است مسئله را پیچیده‌تر کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا به مرزبانان پس از آزادی خدمات ویژه‌ای از جمله معافیت از سربازی ارائه خواهد شد یا نه؟ گفت: اجازه بدهید این افراد بیایند اما کشور قانون و مقررات خود را دارد و در قانون مدت اسارت و امتیازات مشخصی در نظر گرفته شده است و ما نباید قولی بدهیم که خلاف مقررات باشد و هر زمانی که آنها آمدند در این مورد صحبت می‌کنیم.

 

فرمانده ناجا همچنین در مورد آموزش دقیق‌تر سربازان گفت: بعد از انهدام ریگی برخی از گروهک‌ها توسط بیگانگان سازماندهی شده‌اند و در نظر داشته باشیم هرچقدر مرزها ایمن و آموزش‌ها زیاد باشد، بدون اقدام مشترک کشورهای همجوار قادر نخواهیم بود که امنیت صد درصدی را ایجاد کنیم و این در حالیست که در کشورهای شرقی ثبات لازم وجود ندارد و این گروهک‌ها از این فرصت استفاده کرده و گاها می‌بینیم که مقامات مسئول این کشورها نیز این مساله را انکار می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه آزادی سربازان معامله‌ای نبوده بلکه واکنش اجتماعی علما و مردم علیه این افراد سبب شده که رفتار آنها تعدیل یابد، در مورد ارائه امان نامه به جیش‌العدل گفت: وارد جزئیات نشوید و اجازه دهید مساله حل شود چرا که برخی سوال‌ها مساله را پیچیده‌تر می‌کند اما امان نامه مقررات خاص خود را دارد که مربوط به سالهای دور است اما در کل این مساله به قوه قضاییه بستگی دارد.

 

احمدی‌مقدم در پاسخ به درخواست خبرنگاری مبنی بر اینکه صراحتا اعلام کنید که آیا مرزبانان تحویل نیروهای ایرانی شده‌اند؟ گفت: در پرونده‌های امنیتی اطلاع رسانی باید دقیق، با ملاحظه و بموقع باشد. اما صحبت کردن در این زمینه به عهده معاون امنیتی وزیر کشور سپرده شده است و حرف جدیدی در این رابطه ندارم و در مورد شهادت و یا تحویل سربازان وقتی داخل ایران شدند صحبت می‌کنیم.

 

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح امنیت اخلاقی در سال 93 با بیان اینکه اجرای این طرح ماموریت ذاتی ناجا است،‌ گفت: با این حال با اقدامات صورت گرفته در شورای اجتماعی وزارت کشور خوش بین هستیم که کار سازمان یافته‌تر انجام شود و تمرکز بر مسئولیت‌ سازی دستگاه‌ها انجام شود.

 

طرح امنیت اخلاقی موسمی نیست

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در سال 92 در طرح امنیت اخلاقی ایجاد شده است گفت: به نظر می‌رسد برخی اقدامات همچون ساماندهی دریا در تابستان در دست بررسی است و برنامه ریزی‌ها در این مورد در حال انجام است اما طرح امنیت اخلاقی موسمی نیست.

 

وی همچنین در مورد راه اندازی پلیس کودک گفت: این مسئله در دست بررسی است.

 

فرمانده ناجا همچنین در مورد بکارگیری نیروی زن در پلیس گفت: استخدامات در این زمینه باید بسته به نیاز صورت گیرد و برنامه‌ریزی در این زمینه انجام شده است و حتی جدول سهمیه استخدام در سال 93 نیز ابلاغ شده است. اما آن چیزی که مهم است آن که در استخدام پلیس زن محدودیت نداریم.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به شعار اقتصادی امسال آیا شاهد تاسیس پلیس اقتصادی به صورت مستقل هستیم؟ گفت: در حال حاضر پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی در حال فعالیت است اما راه اندازی پلیس اقتصادی به شکل خاص منوط به اقبال سازمان‌های دیگر است و با بانک و وزارت اقتصاد نیز صحبت‌هایی شده است و ناجا می‌تواند حضور فعال‌تری در این زمینه داشته باشد و ناجا می‌تواند در حوزه جرایم مالیاتی و گمرکی و … حضور فعال‌تری داشته باشد.

 

احمدی‌مقدم همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا در مورد سخنان معاون رئیس جمهور در امور زنان مبنی بر فعالیت گشت‌های ارشاد گفت: ناجا طبیعتا از هر روشی که نرمتر و فرهنگی‌تر باشد و از برخورد انتظامی بکاهد استقبال می‌کند اما ارتباط این مرکز با موضوع گشت‌های ارشاد را نمی‌دانم.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تاثیر افزایش قیمت بنزین بر وقوع جرایم گفت: متغیرهای اقتصادی رابطه مستقیمی با بروز جرایم به خصوص سرقت دارد به گونه‌ای که شاهد آن بودیم با آغاز هدفمندی یارانه‌ها وقوع سرقت کاهش یافت اما با افزایش جهش قیمت ارز، میزان وقوع سرقت افزایش یافت و این در حالیست که در سال جدید ناجا اولویت اول خود را کاهش سرقت اعلام کرده است و به نظر می‌رسد با مجموع تمهیدات دولت و ایجاد ساز و کارهای لازم برای جبران این افزایش‌ها در سبد خانوارهای نیازمند شاهد افزایش سرقت نباشیم و طرح‌ها به بهبود معیشت کمک کند.

 

وی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر کمبود حضور فیزیکی ماموران نیروی انتظامی در روستاها گفت: ما نمی‌توانیم به ازای هر روستا یک کلانتری ایجاد کنیم اما نسبت تخصیص نیروها در روستا با توجه به جمعیت روستایی بیشتر از تخصیص نیروها در شهرها است و امیدواریم با ساز و کارهای جدید همچون طرح پلیس افتخاری نیز این مشکل رفع شود.

 

فرمانده ناجا همچنین در مورد عدم استرداد مجرمان توسط اینترپل گفت: استرداد یک قرارداد دوجانبه است اما علاوه بر استرداد ، مقررات بین المللی نیز در این زمینه وجود دارد و می‌توان با اتکا به آن، پیگیری و پیجویی مساله را در دستورکار قرار داد. اما رفتار برخی کشورها همچون کانادا غیر مسئولانه است و آنها همواره اظهار بی اطلاعی از حضور خاوری می‌کنند. اما در کل قواعد بین المللی اهرمی برای فشار به کشورهایی همچون کشور ما است و بلوک قدرت خود را بی نیاز از اجرای این قواعد می‌دانند.

 

وی در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر کاهش سرعت مجاز در کشور گفت: اینجا ایران است و متغیرهای موثر در تصادفات و سوانح بررسی می‌شود و با توجه به شرایط کشور زیرساخت‌ها، قوانین و خودروهای ما آزادسازی سرعت برای کشور ما معنا ندارد هرچند که ما فقط حداکثر سرعت را مشخص می‌کنیم و به مردم نمی‌گوییم چند کیلومتر برانند.

 

وی همچنین در مورد چرایی واگذاری 300 کیلومتر از مرزهای شرقی به سپاه گفت: مقامات مسئول این گونه تشخیص داده و ما نیز احساس کردیم با توجه به یگان آماده و گروه مهندسی سپاه کمک خوبی برای ناجا هستند اما این مسئله دائمی نیست و برای سرعت بخشیدن به انسداد مرزهاست و پس از آن مسئولیت بار دیگر به ناجا محول می‌شود.

 

فرمانده ناجا همچنین در پایان در پاسخ دیگری در مورد چرایی وقوع گروگان گیری مرزبانان کشور گفت: ضعف نظارت و انضباط در این مساله وجود دارد و حتی فرمانده و یگان مسئول نیز عزل شده و برای ارتقای سطح مدیریتی استان نیز فرمانده مرزبانی استان تغییر کرد و به نظر می‌رسد باید بر روی سطح آموزش‌ها سرمایه گذاری و آنرا تقویت کرد و ما این نقطه ضعف را قبول داریم و قطعا تا پایان این ماه سفری به استان خواهم داشت تا اوضاع را از نزدیک مورد بررسی قرار دهم.

 

پراید عامل 27 تا 30 درصد سوانح 

احمدی‌مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اعلام نام خودروی پراید به عنوان پرخطرترین خودرو، گفت: فکر نمی‌کنم مردم علاقه مفرطی به پراید داشته باشند اما نیاز و مشکلات اقتصادی سبب می‌شود که از این خودرو استفاده کنند.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه 27 تا 30 درصد سوانح مربوط به پراید بوده است، گفت: علاوه بر اینکه خودروساز باید نسبت به افزایش کیفیت خودرو اقدام کند، مردم نیز باید توجه کنند که برای تامین ایمنی خود، هزینه بیشتری را صرف کرده و یا اگر پول ندارند حداقل احتیاط را چاشنی رانندگی خود کنند.

 

احمدی مقدم همچنین در پایان این نشست به عملکرد مامورانش در سال گذشته و طرح نوروز 93 نمره 18 داد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین