امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۰ Saturday, 20 April 2024

از کشیدن کت “ظریف” توسط محافظان تا درخواست برای گرفتن/تصاوير

از کشیدن کت "ظریف" توسط محافظان تا درخواست برای گرفتن/تصاوير

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه اولين وزيري بود كه براي بيان برنامه‌هايش در یک برنامه زنده به صدا و سيما آمد و اين حضور با حاشيه‌هايي همراه بود.
به گزارش سایت تحلیلی خبری  بینانیوز: به نقل از  باشگاه خبرنگاران ؛ محمدجواد ظريف پس از اخذ راي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي براي نخستين‌بار در يك برنامه زنده تلويزيوني جلوي دوربين رسانه ملي قرار گرفت تا به تشريح اولويت‌هاي خود در وزارت خارجه بپردازد.

ظريف اولين وزير دعوت شده دولت يازدهم به برنامه‌هاي زنده صدا و سيما براي بيان برنامه‌هايش است به همين خاطر توجه بسياري از علاقه‌مندان به سياست خارجي در شب جمعه معطوف به برنامه ديروز، امروز، فردا شد.

ظريف در حالي وارد استوديو 14 ساختمان توليد سيما شد كه تيم محافظان پيشرو وي يك ساعت قبل از شروع برنامه خود را به سازمان رسانده بودند اما به‌دليل ناهماهنگي‌هاي به‌وجود آمده نتوانسته بودند وارد محوطه رسانه ملي شوند اما اين مشكل پس از رايزني برطرف شد.

File_6876_124161

عوامل ديروز، امروز، فردا از چند ساعت قبل از شروع برنامه مقدمات برگزاري اين مصاحبه تلويزيوني وزير خارجه را فراهم آورده بودند البته ناگفته نماند استوديو 14 با بيش از 50 پروژكتور آويزان از سقف محوطه چشم‌نوازي را به‌وجود آورده بود و به همين خاطر كارگردان برنامه در طول پخش اين مصاحبه از پروژكتورها براي ايجاد نماهاي جذاب بصري استفاده مي‌كرد.

وزير امور خارجه در هنگام ورود به استوديو به مانند عوامل برنامه در ابتدا وارد اتاق فرمان شد و زماني كه پشت ميز مصاحبه نشست با مشكلاتي مواجه شد چرا كه دستيار نورپرداز براي تنظيم پروژكتورهاي آويزان از سقف، نردبان را در پشت صندلي ظريف قرار داد كه اين امر باعث شد تا وي از آنجا بلند شود و بر روي صندلي ديگري بنشيند.

1457434_189

البته در اين بين بازار عكس گرفتن عوامل برنامه با وزير خوش مشرب امور خارجه به شدت گرم شده بود و ظريف خطاب به عكاس مي‌گفت «عكس خوشگل بگيريد!»

پس از گرفتن عكس‌هاي يادگاري، ظريف بر روي صندلي نشست اما نردباني كه چند دقيقه پيش براي او مزاحمت ايجاد كرده بود باز هم براي وي دردسر ساز شد چرا كه رئيس دستگاه ديپلماسي باز هم مجبور شد جاي خود را تغيير دهد البته در اين ميان يك كنترل كه در نايلون پيچيده شده بود بر روي ميز مصاحبه گذاشته شده بود كه ظريف آن را برداشت و با خنده گفت اين چيه ديگه!

محمدحسين رنجبران مجري ديروز، امروز، فردا چند دقيقه قبل از شروع برنامه در حال مرور كردن سوال‌هاي مخاطبان بود.

File_6876_124170

وزير امور خارجه يكي از شيك‌پوش‌ترين وزراي دولت تدبير و اميد به حساب مي‌آيد به همين خاطر در هر حالتي كه باشد به كت و شلوار خود اهميت مي‌دهد اما محافظان وي در شرايطي كه ظريف حواسش به صحبت كردن بود ناگهان كت او را به قصد مرتب كردن از پشت كشيدند كه رئيس دستگاه ديپلماسي متوجه حركت آن‌ها شد و به محافظانش گفت: «صاف و صوف شد!» و بعد خودش مشغول مرتب كردن كتش شد.

1457435_107

چند دقيقه قبل از شروع برنامه، ظريف مي‌گفت اين اولين مصاحبه تلويزيوني وي پس از شش سال از ترك پست نمايندگي ايران در سازمان ملل است.

راس ساعت 10:30 برنامه به‌روي آنتن رفت و ظريف با با چهره ای خسته شروع به سلام و عليك با مخاطبان كرد.

در ابتداي برنامه تيزري از دفاعيات وي در هنگام گرفتن راي اعتماد از نمايندگان مجلس پخش شد كه رئيس جديد دستگاه ديپلماسي با دقت آن را از مانيتور داخل استوديو تماشا مي‌كرد.

وزير امور خارجه در حين مصاحبه به رنجبران گفت كه هر روز ساعت 4 صبح از خواب بيدار مي‌شود و الان كه ساعت 11:30 شب است وقت خوابش فرا رسيده!

پس از پايان برنامه، طبق قولي كه از وزير خارجه گرفته بوديم قرار بود به مدت سه دقيقه با وي مصاحبه‌اي را انجام دهيم كه تيم محافظان ظريف به خبرنگار باشگاه خبرنگاران مي‌گفت فقط دو دقيقه وقت داريد و به همين خاطر سر يك دقيقه چانه‌زني راه افتاده بود.

ظريف در حالي استوديو 14 را ترك مي‌كرد كه مي‌گفت آدم وقتي شروع به پرحرفي مي‌كند خوابش هم مي‌گيرد و زماني كه از ساختمان توليد خارج شد سوار همان سوزوكي ويتارايي شد كه تا هفته پيش صالحي وزير سابق امور خارجه سوار آن مي‌شد.

 

File_6876_124184

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین