امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۳ Thursday, 18 April 2024

استاد حسن رحیم‌پور ازغدی؛ خلوت‌شدن زندان‌ها با اجرای قصاص‌واقعی

استاد حسن رحیم‌پور ازغدی؛ خلوت‌شدن زندان‌ها با اجرای قصاص‌واقعی

حسن رحیم‌پور ازغدی با بيان اينكه هیچ سازمان و گفتمانی در جهان مانند اسلام برای «حقوق بشر» اهمیت قائل نیست گفت: اگر «قصاصِ» واقعی اجرا شود زندان‌های كشور «خلوت» خواهد شد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز‌، رحیم‌پور ازغدی افزود: «قصاص در حقیقت عامل بازدارندگی از جرم است و اگر در خصوص تمام مجرمین حکم قصاص آنگونه که باید بر اساس اسلام اجرا شود زندان‌های ما تا این اندازه زندانی نخواهد داشت.» چكيده گفته‌های اين فعال دانشگاهي اصولگر را بخوانيد:

:
● مظالم سرمایه داری با شعارهای دموکراسی و حقوق بشر در حقیقت افکار اومانیسمی و انسان گرایانه خود را به مردم مظلوم جهان تحمیل کردند.
● طرفداران دموکراسی و حقوق بشر در جهان دروغ می‌گویند که خواهان تعیین سرنوشت ملت‌ها به دست خودشان هستند.
● در حال حاضر در آمریکا بین ۹ تا ۱۲ میلیون مسلمان وجود دارد؛ اما این کشور هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد آماری از تعداد مسلمانان در آمریکا منتشر شود.
● متاسفانه غرب تنها حقوقی که نه به زنان بلکه به مردان فاسد در خصوص حقوق زن داد عریانی زنان بود که به این وسیله مردان هرزه و فاسد توانستند به مقاصد خود دست یابند.
● غرب با برهنه کردن زنان، نگاه مساوی به حقوق اجتماعی زن را به تبدیل به یک نگاه جنسی کرده است.
● اسلام زن را از اسارت مرد خارج کرد و زنان را هم ردیف مردان در حقوق اجتماعی قرار داد.
● حقوق بشر در حقیقت در دین اسلام کاملا تعریف شده است و جزئی از الهیات ما تعریف می‌شود.
● مبنای حکومت اسلامی بر حقوق بشر استوار است و در جهان هیچ حکومت، سازمان و گفتمانی به اندازه اسلام بر حقوق بشر تاکید ندارد.
● آزادی و دموکراسی به تمام معنا در حکومت اسلامی وجود دارد و شما به خوبی می‌بینید شخص اول حکومت اسلامی در زندگی خود با عادی‌ترین افراد جامعه برابر است.
● هیچ انقلابی به اندازه جمهوری اسلامی ایران ملتش را در صحنه نمی‌بیند.
● صدور حقوق بشر اسلامی هدف اسلام و انقلاب است و در حقیقت صدور انقلاب برای حقوق بشر است.

./.

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. قصاص مخصوص انسانها نيست! در سطح سلولها(تک سلولی ها چون باکتریها و پر سلولی ها چون انسان ها) هم هست. منتها تفاوت این دو از زمین تا آسمان است. بدن یک انسان، یک گیاه و یا یک جانور از چندین تریلیون سلول تشکیل شده است. همه سلولها چون ساعت دیجیتال و فوق آن به وظایف خود به خوبی عمل می کنند. رسالت ذاتی هر سلول با هم و به تنهائی صیانت از سلامتی بدن موجود زنده است. هر اتفاق ناخواسته/نبایسته/ناشايسته در درون یا بیرون يك سلول موجب بروز ناهنجاريهای فراوان در سلولهای اطراف و سپس کل بدن موجود زنده آسیب دیده می شود.
    1. عامل بیرونی: سرطانی شدن سلولها مثال بارز اين خرابكاري در درون يك سلول است. در مورد گیاهان، اگر باكتري عامل بیماری سرطان بنام اگروباكتريم به سلول گیاهی حمله بكند، پس از چند روز، گياه میزبان دچار بیماری سرطان می شود. اين بيمارگرها (باکتریها) بعضا از هر انسان خرابكار، خرابكارترند! در مورد باكتري اگروباكتريم، این باکتری با ترفند های گوناگون چون تخریب یا تقلید مولکولی پروتئینهای گیاهی به جعبه اف پروتئين هاي گياه (F-box proteins) كه كارشان اعلام خطر و دفاع از كيان گياه است دستبرد مي زنند! که نتیجه این اقدام شرورانه ايجاد اختلال در سيستم هشدار دهندگی، خبررساني و مخابراتي گياه و نفوذ بی زحمت به هسته گياه (اطاق فرمان سلول) است. برآیند این اقدامات موذیانه شبیه به انسان باكتري مهاجم، ایجاد علائم سرطانی در گیاه آسیب پذیر است.
    2. عامل درونی: اما اگر خطا در درون خود سلول واقع شد. به فرض مثال يك پروتئين معيوب يا ناخواسته ائی توليد شد، خود سلول با توليد آنزيمهاي ضد پروتئيني (proteases) پروتئين معیوب را تجزيه و لاشه آن را به زباله داني سلول مي فرستد! اين قصاص(قصاص يك پروتئين معيوب) با قصاص يك انسان تبهكار (مجموعه ها پروتئين ها و…معيوب) در عمل تفاوتی با هم ندارند. زیرا هر دو در صدد حفظ کیان سلول/جامعه در برابر تهاجم میکروبی و یا خطای عملکردی خود جامعه و سلول هستند. پرسش اینجاست چطور مي شود اقدام قاطع و به موقع يك سلول هوشمند برای حذف عامل تخریب قابل قبول باشد اما براي جوامع مترقي همین دفاع يك ضد ارزش و يك اقدام غير انساني محسوب بشود؟ پاسخ، تفاوت ماهوی و عملکردی این دو پدیده است. همین تفاوت بارز است که اجرای قصاص را برای هر نظام/حاکم شرعی سخت و بلکه دشوار می کند. این تفاوت را قرآن مجید بدرستی دیده است. اما مسلمانها فقط و فقط قصاص را دیده اند و لاغیر. کیست که نداند قصاص بدون عدالت ظلم بر گوهر عدالت است. قصاص آن روی دیگر عدالت است. هرچه عدالت بیشتر، قضاوت آسان تر و اجرای احکام قصاص کمتر. برعکس، یک قصاص بی جا رواج مجانی دین گریزی است. همگان می دانند مكتب اسلام در هر دستورش يك حيات است از جمله در قصاص في الحياتش. اگر چنانچه همه آن 6236 آیه قرآن مو به مو اجرا شد حاکم مجاز به اجرای بدترین قصاص های تکلیف شده است. این آیات نه پیامبر می شناسد و نه اولاد پیامبر. زیرا همگان دربرابر آن یکسان هستند. اما اگر محافظه کاری شد، گنهکاری شد، نظام طبقاتی شد، یکی خورد و هزاری گرسنه ماند اجرای حکم به خودی خود تا تحقق عدالت به تاخیر می افتد الا بر تبهکاران قهار که ژنهای معیوب مادرزادی و پدرزادی دارند که در مورد آنها قول سعدي ترحم بر پلنگان تيز دهان/ستمكاري بود برگوسفندان صدق می کند.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین