امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۰ Tuesday, 23 April 2024

اظهارات اتابک نادری درباره‌ استعفایش از مدیریت تئاتر شهر

اظهارات اتابک نادری درباره‌ استعفایش از مدیریت تئاتر شهر

 

مدیر پیشین مجموعه «تئاتر شهر» بعد از کناره‌گیری‌اش از این سمت سکوت خود را شکست و گفت: از طریق پیامک خبرگزاری‌ها متوجه حضور مدیر بعدی این مجموعه شده‌ است.

 

 
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز : نادری که در چند روز گذشته ترجیح می‌داد درباره دلایل استعفایش توضیحی ندهد، امروز 15 اردیبهشت ماه سکوت خود را شکست و در گفت‌وگویی با (ایسنا)، از دلایل استعفایش گفت.

 

 
او گفت: دوست نداشتم درباره استعفایم جنجال‌سازی کنم اما برخی مسایل ‌ باعث شد تا سکوتم را بشکنم.

 

 
این مدیر که اواخر هفته گذشته خبر استعفایش منتشر شد، یادآور شد: روز دوم اردیبهشت ماه امسال در تماسی تلفنی با مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، صحبت ضمنی خود را درباره استعفایم از مدیریت مجموعه تئاتر شهر اعلام کردم اما ایشان گفت بیایید قراری حضوری بگذاریم و این چنین بود که روز شنبه 6 اردیبهشت ماه را برای این قرار در نظر گرفت. البته من نامه‌ای هم خطاب به معاونت هنری نوشتم و مسائل را توضیح دادم.

 

 
او با بیان اینکه این ملاقات انجام نشده است، ادامه داد: این ملاقات به دلیل مشغولیت‌های آقای طاهری انجام نشد تا اینکه چند روز بعد از آن جلسه مهمی برای بحث بازسازی تئاتر شهر داشتیم و قرار بود من و ایشان در دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد حضور داشته باشیم اما آقای طاهری نیم ساعت قبل از آغاز جلسه، اعلام کرد امکان حضور در جلسه ندارد.

 

 
نادری اضافه کرد: بعد از لغو این قرار، از طریق پیامک به ایشان گفتم سرتان شلوغ است و من همچنان بر موضع خود درباره استعفایم هستم که بعد از ارسال این پیامک، مسئول دفترشان برای یک ملاقات حضوری تماس گرفت.

 

 
این بازیگر تئاتر با اشاره به مطبوعاتی شدن خبر استعفایش افزود: به هر حال موضوع مطبوعاتی شد اما من ترجیح دادم تا برگزاری جلسه‌ام با آقای طاهری که روز شنبه 13 اردیبهشت ماه بود، سخنی نگویم. بعد از این نشست خیلی دوستان تماس گرفتند اما من پاسخگوی تلفنم نبودم زیرا روالش این است که دفتر مدیر کل روشنگری کند و مساله را توضیح بدهد ولی این اتفاق نیفتاد.

 

 
مدیر پیشین مجموعه تئاتر شهر درباره دلایل استعفایش توضیح داد: یکی از دلایل من مسائل جسمی و فشارهای روانی محیط کار بود، ضمن اینکه آقای طاهری حساسیت‌هایی داشت که کار را برای ما سخت می‌کرد چرا که اولویت‌های ایشان با اولویت‌های من متفاوت بود.

 

 
نادری اضافه کرد: بعد از طرح صحبت‌هایم در آن جلسه، آقای طاهری حرف‌هایم را تایید کرد و هیچ گونه مخالفتی نداشت و هیچ اصراری هم بر ماندن و تغییر وضعیت من در مرکز هنرهای نمایشی نداشت. به من گفت سلامتی شما برای ما مهم است اما از من خواست گزینه‌هایی را به ایشان معرفی کنم و قرار شد تا یکشنبه 14 اردیبهشت این گزینه‌ها را معرفی کنم.

 

 
او که عصر 14 اردیبهشت ماه برای برگزاری جلسه‌ای درباره بازسازی تئاتر شهر به دفتر طرح‌های عمرانی رفته بود، اضافه کرد: قرار بود در این جلسه آقای طاهری هم همراه من باشد که ایشان نیامد اما از طریق موبایلش با من تماس گرفت و گزینه جانشینی خواست و من به ایشان گفتم، وقتی از جلسه بیرون آمدم با شما تماس می‌گیرم.

 

 
نادری افزود: از جلسه که بیرون آمدم به تئاتر شهر رفتم و با دفتر آقای طاهری تماس گرفتم اما منشی‌شان گفتند میهمان دارند و خودشان 10 دقیقه دیگر تماس می‌گیرند. این سخن در حالی گفته شد که قبل از تماس ایشان، از طریق خبرگزاری‌ها مبنی بر انتخاب خانم مقتدی به عنوان رئیس بعدی تئاتر شهر منتشر شده بود و هنوز آن 10 دقیقه نیامده که آقای طاهری تماس بگیرند!

 

 
مدیر پیشین امور استان‌ها با ابراز خرسندی از حضور پریسا مقتدی به عنوان مدیر جدید تئاتر شهر تاکید کرد: از انتخاب خانم مقتدی بسیار خوشحالم. ایشان همکار خوب ما هستند و زحمات زیادی در تئاتر شهر کشیده‌اند. ایشان مدت‌ها در این مجموعه حاضر بوده‌اند و به مسائل آن آشنا هستند. من این انتصاب را تبریک می‌گویم و برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم. هر کمکی هم از دستم بربیاید در خدمتشان هستم اما در عین حال علامت سوال‌هایی همچنان در ذهنم وجود دارد.

 

 
این مدیر تئاتری با اظهار تاسف از رفتار مدیر اداره کل هنرهای نمایشی گفت: آنچه در تئاتر برای من مهم است، روابط انسانی و دوستانه است و به این روابط حتی بیش از روابط اداری پایبندم چرا که تئاتر هنری انسانی و اخلاق‌مدار است و دوست ندارم خللی در برنامه‌های اداره کل هنرهای نمایشی پیش بیاید اما رفتار مدیریت این اداره با من طوری بود که پیش خودم فکر کردم آیا قبل‌تر من با دیگران چنین رفتاری داشته‌ام؟! چنین روالی قبلا در تئاتر نبوده است.

 

 
نادری که سال گذشته مدیریت مجموعه تئاتر شهر را بر عهده گرفت، یادآور شد: وقتی قرار شد من به جای آقای موسوی مدیر پیشین تئاتر شهر به این مجموعه بروم از ایشان اجازه گرفتم و ایشان هم برایم دعا کرد و انرژی‌های بسیار خوبی گرفتم. آن زمان این مسائل در تئاتر رعایت می‌شد اما گویا این روزها بعضی چیزها عوض شده‌اند.

 

 
مدیر پیشین تماشاخانه سنگلج افزود: مدیری هستم که سلیقه و تفکر خاص خود را دارم و فکر می‌کنم باید تحول‌گرا باشم. هر چند به هر حال عملکرد هر مدیری نقدهایی هم به همراه دارد اما سلیقه‌های مدیری و کاری من در تئاتر شهر هم دست و پای خودم را می‌گرفت و هم برای دیگران ایجاد مزاحمت می‌کرد و بهتر دیدم فضا آرام باشد و به فعالیت‌های هنری‌ام برگردم. چرا که همیشه فعالیت هنری برای من در اولویت است و ترجیح می‌دهم به فعالیت بازیگری‌ام بپردازم.

 

 
او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است دوباره به تماشاخانه «سنگلج» برگردد توضیح داد: هیچ صحبتی در این زمینه نشده است. معمولا روال این است که وقتی مدیری می‌رود، یک حکم مشاوره به او می‌دهند. اما در مورد من فقط استعفایم پذیرفته شد.

 

 
نادری با تاکید بر اینکه هرگز به دنبال پست نبوده‌ام، خاطرنشان کرد: پیش از این هم از مدیریت دفتر امور استان‌ها استعفا داده بودم چرا که سلیقه من با سلیقه آقای شاه‌آبادی معاون هنری پیشین هماهنگ نبود و با ایشان اختلاف نظر داشتم بنابراین بار اولم نیست که استعفا می‌دهم. اما تئاتر خانه اول و آخر من است و اگر جایی نیازی احساس شده، به آنجا رفته‌ام و این خارج از جغرافیا و متر و معیار دولت‌ها بوده است.

 

 
وی افزود: سال گذشته وقتی مدیریت تئاتر شهر را بر عهده گرفتم، برخی دوستان می‌گفتند دو سه ماه صبر می‌کردی تا دولت عوض شود اما من کاری به تغییر دولت‌ها نداشتم و برایم تئاتر مهم بود و هیچ برنامه‌ای به جز ارتقای مجموعه تئاتر شهر نداشتم.

 

 
نادری خاطرنشان کرد: ‌به هر حال تئاتر شهر مجموعه بزرگی است و نمی‌شود در چند ماه کارهای اساسی در آن انجام داد. همچنان که در تماشاخانه سنگلج بعد از چند سال توانستم تحولاتی ایجاد کنم با این حال وقتی به تئاتر شهر آمدم از بازسازی شروع کردم.

 

 
او با اشاره به برخی اقداماتش در تئاتر شهر اضافه کرد: تعمیر آسانسور شرقی که شش سال بود، خراب بود، احیای اتاق‌های گریم، ارتقای سطح آموزشی کارکنان، تمیزسازی نمای بیرون، درها و تعویض صندلی‌های کارگاه نمایش … انجام شد. در حال حاضر نیز سیستم اعلام حریق در حال نصب است. همه این اقدامات به شکل خودمحور و به واسطه روابط فردی انجام شد. برای برخی از این امور در این مدت معاونان وزیر، اعضای شورای شهر و بسیاری مدیران دیگر از تئاتر شهر بازدید کردند.

 

 
وی ادامه داد: گرفتن بودجه شهری برای مجموعه جزو دغدغه‌های من بود و هست و حتی با اینکه استعفایم را اعلام کرده بودم، اما باز هم پیگیر بحث بازسازی بودم چون تئاتر برایم مهم است. موجی ایجاد شد که الویت عمران و بازسازی تئاتر شهر به عنوان مهمترین الویت وزارت ارشاد مطرح شده است. مساله تئاتر شهر فقط تنظیم نوبت اجرا نیست بلکه در وهله اول لازم است، سخت افزار تئاتر شهر درست شود تا این مجموعه بتواند به حیات خود ادامه دهد اما مهم این است مدیر بعدی هم اینها را ادامه دهد تا به نتیجه برسد.

 

 
اتابک نادری در پایان سخنانش با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی سیستم مدیریتی تئاتر شهر به ایسنا افزود: این نگاه که تئاتر شهر باید به مطالبات تئاتر کشور پاسخ بدهد، باید عوض شود. این سیستم نیازمند آسیب‌شناسی جدی است. آمدن و رفتن مدیران مساله‌ای را حل نمی‌کند. بلکه مساله تئاتر شهر باید به طور اساسی حل شود. این مجموعه با انبوه تقاضاهای اجرا روبه‌رو است و هر سال ناچار است به 90 درصد تقاضاها پاسخ منفی بدهد. به ویژه اینکه در سال‌های اخیر نسل هنرمندان تئاتر افزایش پیدا کرده اما مدیر تئاتر شهر ناچار است با همان امکانات قبلی پاسخگوی تقاضاهای تازه هم باشد، البته متاسفم برخی از دوستان در انتقاداتشان خودمحور بودند و فقط اثر خودشان، برایشان مهم بود و همچنان معتقدم باید طور دیگری نگاه کنیم و فقط به مسائل شخصی‌مان فکر نکنیم.

 

 
به تازگی پریسا مقتدی عهده‌دار مسوولیت مدیریت تئاتر شهر شد.

 

 
انتهای پیام

 

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین