امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۴ Tuesday, 16 April 2024

افزایش حداقل 18 درصدی حقوق مستمری‌بگیران در سال93

افزایش حداقل ۱۸ درصدی حقوق مستمری‌بگیران در سال۹۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حداقل 18 درصدی حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در سال آینده خبر داد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا، سید تقی نوربخش در نشست خبری امروز خود که به منظور ارائه گزارش عملکرد 100 روزه سازمان تامین اجتماعی بر گزار شد، افزود: در ارتباط با سقف افزایش مستمریها، هنوز چیزی مشخص نیست اما کف افزایش حقوق مستمری بگیران در سال آینده 18 درصد خواهد بود.

 

وی در ادامه همچنین در مورد معاون دو و سه گلگهر سیرجان که در دولت قبل واگذاری آنها اعلام شده بود، اظهار کرد: معادن دو و سه گلگهر سیرجان بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده بود، اما این مصوبه مجددا رد و فعلا لغو شده است، این در حالیست که این معادن می‌تواند مقدار زیادی از دیونات دولت را رفع کند.

 

2 میلیون کارگر ساختمانی، پشت نوبت پوشش توسط تامین اجتماعی

به گزارش ایسنا، وی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز خاطر نشان کرد: طبق تبصره بودجه 92 باید 200 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گرفتند، اما تا شهریور ماه سال جاری هیچ مبلغی از طرف خزانه و سازمان امور مالی به سازمان پرداخت نشد.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 900 میلیارد تومان بودجه برای تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد کارگر ساختمانی در نظر گرفته شده است، گفت: تنها 300 میلیارد تومان از این میزان اعتبار به سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته، اما توانسته‌ایم تاکنون 150 هزار نفر را تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی درآوریم.

 

نوربخش با اعلام اینکه دو میلیون کارگر ساختمانی که دارای کارت مهارت هستند، پشت نوبت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه کارگران ساختمانی قرار دارند، اظهار کرد: بر اساس قانون باید کسانی که پروانه کارگر ساختمانی از سازمان فنی و حرفه‌ای دارند، تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی درآیند، اما سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون تنها می‌تواند 200 هزار نفر را بیمه کند و امیدواریم در بودجه سال آینده اعتبار در نظر گرفته شده افزایش یابد تا بتوانیم تعداد افرادی بیشتری را تحت پوشش بیمه درآوریم.

 

کاهش 1 درصدی پرداخت از جیب مردم مستلزم تزریق اعتبار 450 میلیارد تومانی

وی در مورد میزان پرداخت از جیب مردم و بالا بودن این میزان در هزینه‌های درمانی نیز بیان کرد: برای اینکه بتوانیم یک درصد از پرداخت از جیب مردم را در هزینه‌های درمان کم کنیم، به 450 میلیارد تومان منابع نیازمندیم، بنابراین به ازای 10 درصد باید 4500 میلیارد تومان تامین اعتبار داشته باشیم.

 

یکسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران مستلزم تامین بارمالی توسط دولت است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین در پاسخ به یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی، گفت: مسلما این موضوع یک خواسته به حق است و هزینه‌های این افراد بیشتر از شاغلان است. موضوع یکسان‌سازی یک بار در سال 88 اتفاق افتاد و قانون‌گذار منابع آن را بر عهده دولت قرار داده است و چنانچه این منابع محقق شود، سازمان تامین اجتماعی مسلما به اجرای آن تمایل دارد.

 

نوربخش افزود: در سال 88، 2500 میلیارد تومان منابع برای یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان در نظر گرفته شده بود که 800 میلیارد تومان آن به سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافت و مابقی آن پرداخت نشده است و علی‌رغم عدم اجرایی شدن اعتبارات در نظر گرفته شده، از محل سهام مخابرات سازمان تامین اجتماعی این موضوع اجرایی شد.

 

وی با اشاره به اینکه این سابقه تاریخی، سابقه خوبی نیست گفت: این موضوع مربوط به دولت قبل است که تکلیفش را در این خصوص اجرایی نکرد.

 

نوربخش در ادامه این نشست خبری در مورد سرنوشت چک 3.5 میلیارد یورویی سازمان تامین اجتماعی، عنوان کرد: این موضوع مربوط به چک‌های تضمینی بوده که بلوکه شده است، بنده از همان روزهای اول کمیته‌ای را در سازمان تامین اجتماعی تشکیل دادم تا پیگیر امر مربوطه باشد و مکاتبات بسیار زیادی با مبادی مورد نظر انجام شد و هم‌اکنون در حال نهایی شدن است.

 

خواستار بازنگری در پرداخت حقوق مدیران هستم

وی همچنین در مورد مکانیسم پرداخت‌ حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی نیز عنوان کرد: در ارتباط با حقوق مدیران در هیات امنا مصوبه‌ای داده شده بود و بنده نیز تقاضای بازنگری در پرداخت حقوق مدیران را داشتم.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای 240 بنگاه اقتصادی است، بنابراین باید حق‌الزحمه مدیرانش نیز متناسب با حجم فعالیت یک بنگاه باشد و با توجه به عرف، پرداخت شود.

 

نوربخش تاکید کرد: من شخصا دو ماه پیش خواستار بازنگری در این زمینه بودم، بنابراین باید این موضوع پیگیری شود و خواستار بازنگری در این رابطه هستیم.

 

آخرین میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی

وی با اشاره به میزان بدهی‌های دولت دهم به سازمان تامین اجتماعی، گفت: علی‌رغم آنکه در جشن 60 سالگی سازمان اعلام شد، دولت دهم با 60 هزار میلیارد بدهی به صندوق‌های بیمه‌ای از جمله سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی، به دولت جدید منتقل شد.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: از میزان 60 هزار میلیارد تومان بدهی دولت دهم به صندوق‌های بیمه‌ای، 56 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی بود.

 

نوربخش با اشاره به اینکه در سه ماهه آغاز به کار دولت جدید، 1300 میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است، گفت: در سال 92 نیز 15 هزار میلیارد تومان بدهی جدید برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد می‌شود. بنابراین علی‌رغم آنکه توسط دولت گذشته گفته شد، امکان تسویه حساب دولت با سازمان تامین اجتماعی به طور مکانیسمی وجود ندارد.

 

از ردیف بودجه غیرشمول نباید برای هیات مدیره و هیات امنا استفاده شود

وی با بیان اینکه نباید در سازمان تامین اجتماعی هیچ‌گونه مبلغی از ردیف شمول و غیرشمول این سازمان به جز در مورد بیمه‌شدگان هزینه شود، اظهار کرد: این ردیف غیرشمول حتی نباید برای هیات مدیره و هیات امنا استفاده شود.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: قوه مقننه موضوع تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی را انجام داده و طبق قانون مواردی که نیازمند پیگیری باشد، رسیدگی می‌کند.

 

نوربخش با بیان اینکه این سازمان دارای شرکای اجتماعی است، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو ماه پیش برگزار شد، از هیات امنا تقاضا کردم تا بودجه ردیف غیرشمول در ردیف بودجه شمول و جاری این سازمان تحت عنوان «کمک به تشکل‌ها» در نظر گرفته شود.

 

حق‌الزحمه پزشکان تامین اجتماعی تغییر می‌کند

وی در پاسخ به این سئوال که چرا قانون الزام در سازمان تامین اجتماعی کماکان اجرا نشده است؟ گفت: قانون الزام مصوب سال 1369 بود و ما قصد داریم در این راستا سیستم ارجاع داخلی‌مان را راه‌اندازی کنیم و اگر بیماری به یکی از شهرها مراجعه کرد، در صورتی که مشکلش برطرف نشد، به استان مربوطه ارجاع داده شده و پس از آن به تهران و در نهایت به بیمارستان میلاد به عنوان آخرین حلقه درمان ارجاع داده می‌شود.

 

نوربخش همچنین از تصویب تغییر حق‌الزحمه پزشکان در سازمان تامین اجتماعی خبر داد و بیان کرد: تغییر حق‌الزحمه پزشکان در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مصوب شده و هم‌اکنون در حال نگارش آیین‌نامه آن هستیم.

 

تصویب مکانیسم تعیین تعرفه‌ها پس از 18 سال

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به آخرین جلسه شورای عالی بیمه اشاره کرد و گفت: مکانیسم تعیین تعرفه‌ها پس از 18 سال در جلسه شورای عالی بیمه مصوب شد و این موضوع نشان دهنده هماهنگی وزارت رفاه و بهداشت در دولت جدید است.

 

شکل ظاهری استخدام 500 نفر در تامین اجتماعی قانونی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به سرنوشت استخدام 500 نفری در سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: استخدام 500 نفری در این سازمان طی مصوبه هیات امنا بود، اما روش استخدام در تامین اجتماعی باید از طریق امتحان و روش گزینشی صورت گیرد، اما در ارتباط با این موضوع، شکل ظاهری‌اش قانونی بوده است.

 

نوربخش با اشاره به اینکه در آینده اقدام به چنین کاری در ارتباط با استخدام‌ها نخواهیم کرد، گفت: اینکه شکل قانونی در هیات امنا مصوب شود، تکرار نخواهد شد و این موضوع محدود به این دوره نیست. حتی در دوره‌های قبلی پنج درصد استخدام‌ها در اختیار مدیرعامل بوده که بنده در دوره مدیریت خود از این شرایط استفاده نخواهم کرد و تمامی استخدام‌ها از مجرای قانونی انجام خواهد شد.

 

 

افزایش آمار بیمه‌شدگان بیکاری‌ طی سالهای گذشته

وی در ادامه به آمار بیمه‌شدگان اجباری این سازمان و نیز شرایط صندوق بیمه بیکاری، اشاره کرد و گفت: آمار بیمه‌شدگان اجباری رو به کاهش و آمار بیمه‌شدگان توافقی رو به افزایش است و به صورت کلی آمار بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی دارای روندی رو به رشد است.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته آمار بیمه‌شدگان بیکاری‌مان رو به افزایش بوده است، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده بالا رفتن آمار بیکاری در کشور است.

 

نوربخش افزود: طبق آمارهای اعلام شده در مورد اشتغال، روند اشتغال‌آفرینی رو به افزایش عنوان شده بود، اما در سه سال گذشته با توجه به آمار صندوق بیمه بیکاری در مورد افزایش تعداد بیمه‌شدگان می‌توانیم بگوییم که آمار بیکاری رو به افزایش بوده است.

 

گزارش عملکرد 100 روزه تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ابتدای این نشست خبری به عملکرد 100 روزه سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه آی‌تی که یکی از اولویت‌های اصلی سازمان تامین اجتماعی است، هفته گذشته دیتاسنتر سازمان راه‌اندازی شد.

 

وی ادامه داد: در مورد افزایش اعتبار دفترچه‌ها نیز با یک تلاش شبانه‌روزی در بخش درمان در 100 روز گذشته علی‌رغم مشکلات زیاد، اقدامات قابل توجهی انجام شده است و وضعیت فعلی سازمان نسبت به پنج ماهه گذشته بهبود یافته است.

 

نوربخش با اشاره به اینکه هم‌اکنون هیچ داروخانه‌ای از سازمان تامین اجتماعی طلب ندارد، عنوان کرد: مطالبات داروخانه‌ها تا مرداد ماه پرداخت شده است. هر چند همچنان معتقدیم در نقطه مطلوب قرار نداریم و این در حالی است که زمانی که بنده به عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی انتخاب شدم، مطالبات داروخانه‌ها تا اسفندماه پرداخت شده بود.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد رایگان شدن داروهای بیماران خاص، خاطر نشان کرد: 170 قلم دارو تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی درآمده و برای بیماران دیالیزی، هموفیلی و کلیوی مزایایی ایجاد شده تا بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

 

وی در مورد دیگر عملکردهای 100 روزه در تامین اجتماعی، گفت: معاف کردن فرزندان سوم از پرداخت سرانه و نیز قرار گرفتن سازمان تامین اجتماعی به عنوان عضو هیات رییسه شورای بین‌المللی تامین اجتماعی از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

 

نوربخش ادامه داد: مطمئنا قرار گرفتن این سازمان در یک نهاد بین‌المللی موجب می‌شود تا سه سال آینده شاهد اقدامات موثر در این سازمان باشیم.

 

کسری بودجه 5000 میلیارد تومانی تامین اجتماعی در سال جاری

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این سازمان در سال جاری با 5000 میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، بیان کرد: علی‌رغم کسری 5000 میلیارد تومانی در بودجه، قصد داریم از ذخایر سازمان برداشت نکنیم و بتوانیم با توجه به وصولی‌هایمان، در راستای فعالیت‌ها گام برداریم هر چند با توجه به قانون می‌توانستیم از ذخایر برداشت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه بودجه سازمان تامین اجتماعی در مرداد ماه سال جاری به تصویب رسید، گفت: این موضوع برای سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بزرگ، یک مشکل است.

 

نوربخش با بیان اینکه باید حوزه آی تی در سازمان تامین اجتماعی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: باید ارائه خدمات را غیرحضوری کنیم و در این راستا وصول لیست حق بیمه در 60 شعبه سازمان تامین اجتماعی را اینترنتی کرده‌ایم و دیگر نیازی به مراجعه حضوری کارفرما نیست.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرایی شدن این طرح طی دو ماه آینده در سراسر کشور خبر داد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین