امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۶ Saturday, 20 April 2024

افشاگری دیلی‌تلگراف درباره حادثه منا

افشاگری دیلی‌تلگراف درباره حادثه منا

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی با اشاره به بکارگیری دستگاه های رایانه ای پیچیده کنترل جمعیت از سوی مقامات سعودی در ایام حج، فاش کرد که راه های ورودی به پل جمرات که حادثه مرگبار امروز ( پنجشنبه ) در آن رخ داد، تحت پوشش کامل این سیستم پیشرفته نیستند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، این روزنامه نوشت: مقامات سعودی با استفاده از این سیستم پیچیده آماری رایانه ای می توانسته اند مانع از بروز حادثه مرگبار در منطقه می جمرات شوند.
:
به گزارش ایرنا دیلی تلگراف نوشت: درحالی که متخصصان ایمنی می گوید هنوز خیلی زود است که بتوان دلایل حادثه روز پنجشنبه را مشخص ساخت، اما این حادثه احتمالا سووالاتی را در مورد نحوه مدیریت جمعیت عظیم مسلمانان که هرساله برای برگزاری مراسم حج به عربستان سعودی می آیند، ایجاد خواهد کرد.
:
روزنامه دیلی تلگراف نوشت: این حادثه خونین در خیابان شماره 204 که یکی از دو محل اصلی ورودی از منا به طرف جمرات است، رخ داده است.
:
دیلی تلگراف افزود: این حادثه در حالی رخ می دهد که به دنبال آخرین حادثه مرگبار در مراسم حج در سال 2006 میلادی که در جریان آن 346 نفر کشته شدند، شرکت انگلیسی ‘کراود ویژون ‘ مسوولیت راه اندازی یک سیستم رایانه ای پیشرفته به منظور کنترل جمعیت در این منطقه بر عهده داشته است.
:
به نوشته این روزنامه، مقامات سعودی با توجه به نصب نرم افزارهای تجزیه وتحلیل آماری و پیچیده جمعیت که متصل به اتاق کنترل مرکزی است می توانسته اند که آخرین وضعیت مربوط به تردد جمعیت در محل را با دقت بسیار زیاد پیش بینی کرده و مانع از بروز اتفاقات این چنینی شوند.
:
دیلی تلگراف، افزود: اما این شرکت انگلیسی در همین حال گفته است که تجهیزات آن نمی توانند ورودی ها به منطقه جمرات را تحت پوشش قرار دهند.
:
این روزنامه افزود:’ فیونا استرنس’ مؤسس شرکت’کراود ویژون’ به دیلی تلگراف گفت: شرکت ما به صورت فعال درگیر در رویدادهای مرتبط با حج بوده و دولت عربستان سعودی نیز سرمایه گذاری قابل توجهی در این رابطه کرده است.
:
‘فیونا استرنس’ در همین حال به دیلی تلگراف گفته است: ‘اما این تجهیزات و منابع عمدتا در اطراف پل جمرات که حوادث قبلی در آنجا رخ داده و نه در منطقه ای که حادثه روز پنجشنبه در آنجا روی داد، بکار گرفته شده اند.
:
دیلی تلگراف افزود: وی درهمین حال از اظهارنظر در این مورد چرا این فناوری در سطح وسیع تری در مناطق ورودی به پل جمرات به کار گرفته نشده است خودداری کرد اما گفت: هنوز زود است که در مورد علت دقیق این حادثه اظهارنظر کرد.
:
این روزنامه نوشت: به دنبال حادثه سال 2006 میلادی اقدامات ایمنی به منظور جلوگیری از بروز حوادث در مراسم حج به شکل وسیعی از سوی دولت عربستان سعودی صورت گرفت و به همین دلیل نیز در 9 سال گذشته حادثه کمی در این مراسم به وقوع پیوسته است.
:
دیلی تلگراف افزود: حادثه روز پنجشنبه در حالی صورت می گیرد که در کمتر از دو هفته پیش نیز براثر سقوط یک بالابر در نزدیکی محل مسجدالحرام در مکه، بیش از یک صد نفر کشته شدند.
:
دیلی تلگراف افزود: تلخ ترین حادثه در ایام حج مربوط به جولای سال 1990 میلادی است که براثر فشار جمعیت هنگام عبور از یک تونل در نزدیکی اماکن مقدس مکه یک هزار و 426 نفر جان باختند و از آن زمان تاکنون 9 حادثه دیگر رخ داده است.
:
این روزنامه نوشت: براساس گزارش های منتشرشده طی 25 سال گذشته بیش از 3 هزار نفر در جریان حوادث حج جان باخته اند.
:
در حادثه مرگبار که صبح امروز( پنجشنبه ) در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد تاکنون 1200 نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود 1500 نفر مجروح شدند که در این میان 95 کشته و150 مجروح از هم وطنان ایرانی هستند. این درحالی که است که مقامات غیر سعودی رقم جان باختگان را 800 نفر و مصدومان را1000 نفر اعلام کردند.
:
روزنامه دیلی تلگراف نوشت: به گفته هیئت حج انگلیس سالانه بیش از 25 هزار انگلیسی برای برگزاری مراسم حج به عربستان سعودی می روند و تاکنون گزارشی از کشته و یا زخمی شدن آنها در حادثه امروز (پنجشنبه ) رمی جمرات منتشرنشده است.
براساس گزارش های منتشرشده این مرگبارترین حادثه صورت گرفته در عربستان سعودی در ایام حج طی 25 سال گذشته بشمار می آید.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین