امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۴ Tuesday, 23 April 2024

امام‌جمعه اصفهان خطاب به زنان: بنشینید در خانه و بگذارید مردان استخدام شوند

امام‌جمعه اصفهان خطاب به زنان: بنشینید در خانه و بگذارید مردان استخدام شوند

بخشی از مشکلات جامعه ایران ناشی از عدم اولویت بخشی حکومت به مردان در مساله استخدام ها است. جامعه به زنان پرشک، پرستار، معلم و استاد دانشگاه نیازمند است، اما آن زن راننده بیابان که پشت فرمان تریلی در جاده های نا امن می نشیند کار اشتباهی می کند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به سخنان رهبری در خصوص لزوم نظارت استصوابی شورای نگهبان، گفت: نظارت بر روند برگزاری انتخابات یکی از وظایف تعریف شده شورای نگهبان در قانون اساسی است.

به نقل از ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به تقارن نخستین روز ماه ذی الحجه با سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) آمار بالای طلاق در اصفهان را نگران کننده توصیف و اظهارکرد: از هر پنج ازدواج صورت گرفته در اصفهان دست کم یک مورد به طلاق منجر می شود، این در حالی است که در اوایل انقلاب نگاه دختران به ازدواج هرگز اقتصادی نبود.

:

وی با بیان اینکه بسیاری از زنان زمانی که خود را در امنیت مالی ببینند، معرفت را از یاد می برند، افزود: اگرچه سخنان امروز من بدون شک به مذاق زنانی که خود را برای ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده می کنند، خوش نخواهد آمد اما باید پذیرفت که بخشی از مشکلات جامعه ایران ناشی از عدم اولویت بخشی حکومت به مردان در مساله استخدام ها است. جامعه به زنان پرشک، پرستار، معلم و استاد دانشگاه نیازمند است، اما آن زن راننده بیابان که پشت فرمان تریلی در جاده های ناامن می نشیند کار اشتباهی می کند.

:

امام جمعه اصفهان خطاب به زنان جامعه و با تاکید بر اینکه در اسلام وظیفه نان آوری به مردان محول شده است نه زنان، گفت: بگذارید مردان در اولویت نخست به مشاغل مختلف راه پیدا کنند و تنها در چنین شرایطی است که توان ازدواج با شما را خواهند یافت و شما نیز می توانید با وقار در خانه های مستقل خود و همسرانتان خانمی کنید، اصرار زنان برای کار کردن در هر شرایطی قابل تامل است اگر بنا است زنی به عنوان مهماندار هواپیما زباله جمع کند آیا بهتر نیست که در خانه و کاشانه شخصی خود و همسرش این کار را انجام دهد.

:

طباطبایی نژاد با اشاره به سخنان رهبری در خصوص لزوم نظارت استصوابی شورای نگهبان ادامه داد: نظارت بر روند برگزاری انتخابات یکی از وظایف تعریف شده شورای نگهبان در قانون اساسی است، اما در طول سال های پس از پیروی انقلاب اسلامی گروهی از همین آقایان اصلاح طلب همه همت و توان خود را به کار گرفتند تا نوع نظارت های شورای نکهبان را به نظارت های تنها بصری محدود و خلاصه کنند، اما اظهارنظرهای صرفا سیاسی این گروه همواره با مخالفت های صریح امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مواجه شده است.

:

وی با تاکید بر مفهوم واژه استصوابی برای نظارت شورای نگهبان بر روند برگزاری انتخابات ها خاطرنشان کرد: استصواب به معنای مطالبه درستی و حذف اشتباه است. مگر می شود هر کسی را به انتخابات خبرگان یا مجلس شورای اسلامی راه داد؟ آقایان می گویند این نظارت آبروریزی برای متقاضیان شرکت در انتخابات است غافل از اینکه شورای نگهبان به عنوان نهادی که به گفته امام (ره) مسولیت حفاظت و صیانت از انقلاب را برعهده دارد، در همه سال های گذشته با کمال احترام و ادب از افراد خلاف کاری که کجی یا مخالفتی با آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته اند، خواسته است که از اعلام کاندیداتوری خود اجتناب کنند.

:

نماینده ولی فقیه در استان، افزود: در تبلیغات این گروه از افراد برای تقلیل وظیفه شورای نگهبان چانه زنی بی مورد است و آنها از این طریق راه به جایی نخواهند برد.

طباطبایی نژاد با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مدنی به عنوان دومین شهید محراب اظهار کرد: برخی مسولان استانی شرکت کننده در نماز جمعه همواره از طولانی بودن خطبه های من شکایت می کنند و اشکالی هم به آن ها وارد نیست چرا که دیر می آیند و زود هم می خواهند جلسه را ترک کنند بنابراین من هم مطابق خواسته های آن ها از بازگو کردن محسنات اخلاقی این شهید گرانقدر خودداری می کنم.

:

وی به شهادت مظلومانه جوادالائمه(ع) اشاره کرد و گفت: اگرچه مقام امامت در کودکی به ایشان تفویض شد، اما او در تمام طول عمر با برکت خود با بیان مسایل علمی، احکام اسلامی و معجزات متعدد به مردم ثابت کرد که برای رسیدن به مقام امامت سن و سال مهم نیست.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: این امام بزرگوار حتی نظر مامون را نیز به خود جلب کرد و در نهایت همانند جد بزرگوار خود امام حسین (ع) لب تشنه به شهادت رسید.

:

طباطبایی نژاد با تاکید بر لزوم شرکت یکپارچه مردم در جشن عاطفه ها، تصریح کرد: همه مردم باید در کنار خیریه ها، آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای یاری رساندن به دانش آموزان محروم تلاش کنند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین