امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۳ Friday, 19 April 2024

امشب یارانه نقدی چه کسانی قطع می‌شود؟

امشب یارانه نقدی چه کسانی قطع می‌شود؟

امشب همزمان با واریز یارانه نقدی مردادماه، فاز جدید حذف یارانه اقشار مرفه کلید خواهد خورد.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، امشب همزمان با واریز پنجاه و چهارمین مرحله یارانه نقدی، یارانه برخی دیگر از ثروتمندان قطع خواهد شد تا بدین ترتیب تعداد حذفی ها براساس اعلام قبلی علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان مردادماه به دو میلیون نفر برسد.
:
به گزارش مهر، علی ربیعی همچنین گفته است که براساس معیارها و شاخص‌های موجود یارانه نقدی کارگران و بازنشستگان حذف نمی شود، این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از ان است که یارانه برخی از بازنشستگان که حقوق ماهیانه آنها به یک میلیون تومان می رسد، حذف شده است.
:
یارانه نقدی مردادماه به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر است که ساعت ۲۴ امشب (دوشنبه) ۲۶ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، همچنین دولت ماهیانه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی به یارانه بگیران می پردازد.
:
این در حالی است که احمد میدری معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه نشست نقد و بررسی احکام سالمندان در برنامه ششم توسعه از واریز یارانه‌های آن دسته از سرپرستان خانواری خبر داد که اعتراض آنها به حذف یارانه مورد قبول واقع شده است.
:
وی اظهار داشت: افرادی که یارانه آنها حذف شده و به این موضوع اعتراض دارند می‌توانند از روز چهارشنبه به سامانه یارانه ۱۰ مراجعه کرده و پاسخ خود را دریافت کنند.
:
میدری ادامه داد: افرادی که یارانه آنها عودت داده شده است، امشب یارانه مردادماه را نیز دریافت می‌کنند و از ماه شهریور روال پرداخت یارانه آنها مانند سایر افراد می‌شود.
:
معاون رفاهی وزیر رفاه افزود: افرادی که امشب یارانه مردادماه را دریافت نمی‌کنند، چند روز صبر کنند و در سامانه یارانه ۱۰ وضعیت خود را انتخاب کنند تا وضعیت آنها بررسی شود.
:
میدری در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان اعتراضات افراد در مورد حذف یارانه گفت: بخش محدودی به این موضوع اعتراض کرده‌اند که رسیدگی به این اعتراضات قبلا با تاخیر انجام می‌شد اما در حال حاضر به سرعت بررسی می‌شود. درصد بالایی از ایرانیان مقیم خارج از کشور به این موضوع معترض بودند اما باید به ایرانیان مقیم خارج از کشور که کارگر هستند، بگوییم می‌توانند با گرفتن کارت اشتغال در خارج از کشور یارانه خود را برقرار کنند، ضمن اینکه در این شرایط از برخی معافیت‌ها برخوردار می‌شوند.
:
وی درباره ملاک حذف افراد از لیست یارانه‌بگیرها گفت: موقعیت جغرافیایی و درآمد، دو ملاک اصلی بوده است اما هر فرد با مراجعه به سامانه می‌تواند به صورت مشخص علت حذف یارانه خود را مشاهده کند.
:
پیش از این، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، تعداد یارانه بگیران را بیش از ۷۶ میلیون نفر اعلام کرده بود.
:
در عین حال علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته است: روز واریز یارانه نقدی برای ما «مصیب عظما» است، زیرا با این شرایط درآمدی باید پرداخت‌های نقدی یارانه ها را انجام دهیم و این از مشکلات جدی ما در این دولت بوده و هست.
:
./.

۲ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است

  1. باسپاس از مهرتان-يارانه پنجاه وسمم(ماه قبل) قطع شد اعتراض كردم ديشب واريز نشد.بازنشسته ارتش هستم دوپسر مهندس خدمت سربازي رفته بيكار و فرزند سوم دانشجوي دانشگاه ازاد. برا پسر بزرگم زن گرفتم خرخ زندگي فرزند بيكار وهمسر او راهم ميپردازم.لطفا بفرمائيد قطع يارانه نقدي درحق اين پدر بازنشسته رواست؟ من يقين دارم مظلوم واقع شدم خواهش ميكنم پيام من را به گوش وزير و وكيل مجلس برسانيد.باسپاس فراوان.

    0
    0
  2. اگر همین چند خبر امروز درست باشد. سرعت طلاق درکشور به ساعت رسیده است(19 طلاق در هر ساعت) و سن مطلقه ها به زیر 30 سال رسیده است(80 % مطلقه ها زیر 30 سال هستند)، بیکاری زنان سه برابر مردان است، آمار اعتیاد و بیکاری و کارتن خوابی چنین و چنان است. از آن طرف تبهکاری و زمین خواری و ویژه خواری و کوه خواری به اوج خود رسیده است. پرونده های قضائی هم که قبلا مدارک آن در داخل یک پوشه جای می گرفت در چند جلد گالینگور تقدیم قضات محترم می شود. یک زلزله نزدیک به هفت ریشتر هم طبق فرمایش امروز آقای دکتر عکاشه، تهرانی ها را که با چراغ سبز شهرداری در کوچه های چند متری خانه های چند صد متری ساخته اند روانه دائم یا موقت بهشت زهرا خواهد کرد و دردناک تر از همه والدینی که فرزندان سرطانی دارند کنار پیاده روی بیمارستان کودکان مرحوم دکتر قریب زیر چادر می خوابند و هنوز شهرداری ها به این جمع بندی نرسیده اند آبروی شهرهای اسلامی را بخرند و چند همراه سرا برای غریبان شهرها بسازند. آیا با اینهمه نابسامانی انتظار داریم جامعه تب نداشته باشد؟ تب او روزانه افزایش نیابد؟جرم و جنایت بخصوص علیه زنان آسیب دیده چند برابر نشود؟ این معادلات چند مجهولی را که هیچکس نباید به حساب اسلام بگذارد. به حساب شهر نشینی و مدرنیته هم نباید گذاشت. در گزارش قبلی شما به خوبی مشخص شده بود درآمد افراد در کشور متعادل نیست. اسلامی نیست. چنین شکاف طبقاتی برای مکتب ایرانی و اسلامی نوبر است. از 10 خودرو سوار شاسی بلند شاید دو نفر ایشان سواد خواندن و چندنفر ایشان گوش شنیدن ندارند. با اینهمه مصیبت، پرداخت یارانه ها مصیبت عظمای همه مصیبت ها شده است! مثالش به این می ماند که دست من مقداری پول باشد سر راه هر که را دیدم و ندیدم مقداری پول صدقه بدهم و کسی هم از گرفتن آن ابا نداشته باشد(این دیگر بیشرمی خیل مرفهین جامعه است که در اوج پولداری یارانه بگیر دولت هم هستند) تا اینکه بروم افراد محتاج را پیدا کنم بدسشتان پول آبرو و حیا بدهم تا به گناه نیفتند، تا شب خدا خدا نکنند، تا دل پیامبر را که برای ما جرعه جرعه غصه خورده است و از ما جز هجر قرآن ندیده است بدرد نیآورند.
    خورده ما تیغ است
    برده ما میغ است
    سینه ما ریش است
    ریشه ما ریش است

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین