امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۳۳ Friday, 19 April 2024

انتقاد شدید رئیس مجلس سوریه از کشورهای اسلامی مداخله گر در امور سوریه

انتقاد شدید رئیس مجلس سوریه از کشورهای اسلامی مداخله گر در امور سوریه

رئیس مجلس نمایندگان سوریه در سخنانی در اجلاس بین المجالس اسلامی با انتقاد شدید از برخی کشورهای اسلامی به خاطر مداخله در امور داخلی سوریه گفت که برخی کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی هر نوع جنایتی را علیه سوریه اعمال می‌کنند.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، محمد جهاد اللحام رئیس مجلس نمایندگان سوریه در نهمین اجلاس بین المجالس اسلامی گفت: ملت پایدار ما دربرابر تروریست بین المللی برای رو در رویی با جنگ جهانی که برخی از کشورها علیه کشور ما به راه انداختند قد علم کرده است .

 

وی افزود: برخی کشورها با استفاده از ابزار گوشت خواران و آدم کشان علیه کشور ما جنگی به راه انداختند تا با حمایت غرب و آمریکا زیر ساخت‌های کشور ما را از بین ببرند و بافت جمعیتی کشور ما که هزاران سال است که با یکدیگر پیوسته است را نابود کند ان هم در منطقه‌ای که مالامال از کشمکش و کشتار است.

 

رئیس مجلس نمایندگان سوریه این کشور را الگوی همزیستی مسالمت آمیز عنوان و خارط نشان کرد: بعد از گذشت بیش از یک دهه از تاسیس اتحادیه بین المجالس ما تعهد کرده‌ ایم که درامور کشورهای دیگر دخالت نکنیم و به منشور سازمان ملل پایبند باشیم. اما متاسفانه کشورهایی در این اتحادیه عضویت دارند که شبانه روزی کار می‌کنند تا هر نوع جنایتی را علیه کشور ما اعمال کنند. آنها در امور داخلی ما دخالت می‌کنند و مشروعیت حکومت ما را زیر سوال می‌برند.

 

محمد جهاد اللحام ادامه داد: ما در اتحادیه بین المجالس اسلامی به گسترش ارزش‌های والای اسلام و گفت وگوی تمدن‌ها متعهد شده‌ایم ولی امروز کشورهای مسلمانی را می‌بینیم که میلیاردها دلار هزینه می‌کنند که مسلمانان را بکشند و باندهای فتنه انگیز را برای رو در رویی با مسلمانان بسیج می‌کنند و فتوای جهاد صادر می‌کنند در حالی که ما یک فتوای واحد از آنها نشنیده‌ایم که با اسرائیل جنگیده و مقابل شود پس ما در کجای تعهدات خودمان قرار داریم.

 

وی یادآور شد: برخی کشورها دولت ما را به ویران کردن مدارس و بیمارستان‌ها آن هم براساس فیلم‌های ساخت و پرداخته شبکه‌های بیگانه و گمراه کننده متهم می‌کنند و براساس این اخبار کذب و اتهام آمیز می‌خواهند احکامی علیه کشور ما صادر کنند، در حالی که کسانی که به کارخانه‌ها‌، کلیساها ‌، مدارس و مساجد ما حمله کردند، گروه‌های تکفیری تروریستی و استعماری بوده‌اند و ما به سیستم بهداشتی خود می‌بالیم که آموزش و درمان پزشکی را برای همه آحاد ملت رایگان دیده است.

 

محمد جهاد اللحام اضافه کرد: وقتی ناوهای آمریکا و فرانسه با کمک اسرائیل برای مقابله با سوریه در منطقه حاضر شدند، هدف آنها یک چیز بود و آن هم مقابله با مقاومت و فلسطین بود آمریکا می‌خواهد مصالحه دروغین را به ما تحمیل کند. دولت ما دربرابر چنین رخدادهایی برنامه‌های گسترده‌ای برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه طراحی کرد و نسبت به اصلاحات سیاسی در قانون اساسی اقدام کرد و بر مساله تکثرگرایی و ایفای یک نقش گسترده با تشریک مساعی همه اقشار مردم اصرار ورزید.

 

رئیس مجلس سوریه با تاکید بر اینکه می‌توان با گفت وگو به فرمول مشترکی جهت ساختن آینده سوریه رسید، اظهار کرد: شرکت ما در گفت وگوهای ژنو دو بدون پیش شرط نشان می‌دهد که عزم و اراده ما برای دستیابی به گفت وگوی سیاسی و راه حل مسالمت آمیز بوده و من متاسفم بگویم کسانی که به عنوان نمایندگان معارضین معرفی شدند توسط آمریکا معرفی شدند و هیچ قدرتی برای تصمیم گیری ندارند مگر با استعلام سفیر سابق آمریکا در دمشق .

 

محمد جهاد اللحام ادامه داد: ما به دنبال یک راه حل سیاسی هستیم که کشور ما را از ویرانی بیشتر نجات دهد، ما معتقدیم آینده سوریه فقط به دست خود مردم سوریه آن هم از رهگذر صندوق رای ساخته می‌شود و نه از طریق تفنگ‌های بیگانه‌، بمب‌، توپ و سلاح‌های آمریکا و غرب ،بلکه صندوق‌های رای باید سرنوشت کشور ما را مشخص کند و این صندوق‌ها می‌تواند وزن هر گروه سیاسی را تعیین کند.

 

وی اضافه کرد: نهادهایی مثل بین المجالس امروز در برابر یک آزمون واقعی قراردارند و این آزمون هم همان چیزی است که درسوریه شاهد هستیم، اگرچه خطر تروریسم فقط منحصر به سوریه نیست و این خطر متعلق به همه منطقه است، لذا اگر ما از مسئولیت خود دست بکشیم زمینه برای گسترش تروریسم فراهم خواهد شد.

 

رئیس مجلس سوریه در پایان از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهور و مواضع آنها در قبال وحدت ملل مسلمان تقدیر کرد.

 

به گزارش ایسنا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از سخنان رئیس مجلس سوریه گفت: امیدواریم مشکلاتی که در سوریه هست به زودی پایان یابد و مردم سوریه زندگی خوبی داشته باشند، زیرا آنها از هر جهت درشرایط سختی هستند و باید کمک کرد که هرچه سریعتر مشکلات پیش پای ملت سوریه برداشته شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین