امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۸ Saturday, 20 April 2024

ایران آماده صادرات روزانه ۶میلیون بشکه‌ نفت شد

ایران آماده صادرات روزانه ۶میلیون بشکه‌ نفت شد

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی از افزایش توان عملیاتی صادرات نفت ایران به ۶ میلیون بشکه در روز خبر داد و گفت: پایانه‌های نفتی آماده میزبانی نفتکش‌های خارجی در دوران پساتحریم شدند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز، سید پیروز موسوی با اشاره به توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ و احتمال لغو تحریم‌های بین‌المللی صنعت نفت کشور در ماه‌های آینده، گفت: در حال حاضر دستیابی به جایگاه برتر پایانه‌های نفتی در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه به عنوان یک هدف بزرگ و استراتژیک در صنعت نفت تدوین و تعریف شده و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
:
به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به برنامه ریزی به منظور تبدیل پایانه نفتی خارگ به یکی از سه پایانه نفتی برتر جهان از نظر ظرفیت، دقت و کیفیت و سرعت، با ایمنی عملیاتی بالا، تصریح کرد: از این رو، با توجه به سیاست تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق عملیات دریافت، ذخیره‌سازی، امتزاج، اندازه‌گیری و سنجش کمی و کیفی بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ای (سوآپ) محقق خواهد شد.
:
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم اکنون افزایش تولید و صادرات نفت خام یکی از برنامه کلیدی ایران در دوران پساتحریم است، اظهار داشت: در این راستا، تاکنون نوسازی، بهسازی و تعمیرات اساسی تمامی تأسیسات و زیرساخت‌های پایانه های نفتی انجام شده است.
:
وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی توان عملیاتی صادرات نفت خام ایران به روزانه ۶ میلیون بشکه افزایش یافته است، اظهارداشت: از سوی دیگر، با بهره‌برداری از ۴ مخزن ذخیره‌سازی نفت خام خارگ حجم و ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در پایانه نفتی خارگ، با ۴ میلیون بشکه افزایش به ۲۸ میلیون بشکه رسیده است.
:
موسوی همچنین با اشاره به طراحی، ساخت و نصب بازوهای جدید بارگیری نفت خام در پایانه خارگ با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی، تاکید کرد: با بهره برداری از تاسیسات جدید، امکان انجام فرآیند انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی از اسکله به نفتکش ها و یا بالعکس فراهم شده و نقطه اتصال تأسیسات نفتی موجود در اسکله‌های نفتی و نفتکش‌های خارجی است.
:
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران در ادامه از طراحی و ساخت تجهیزات استراتژیک صدور نفت خام و مقابله با هرگونه تحریم اقلام استراتژیک و تأثیرگذار در صادرات نفت خام کشور سخن گفت یادآور شد: این طرح  دستاوردهای مهمی از جمله افزایش توان رقابتی و استراتژیک ایران در سطح منطقه و جهان در زمینه صادرات نفت و صدور خدمات مهندسی و توسعه فناوری صنعت نفت و بومی‌سازی تجهیزات مهم و استراتژیک خواهد داشت.
:
به گفته این مقام مسئول، تاکنون پروژه طراحی و ساخت دستگاه صحت سنج سیار سیستم‌های اندازه‌گیری نفت و میعانات گازی به‌عنوان تکنولوژی مدرن صحت سنجی سیستم‌های میترینگ، تولید پودر میکروبی رفع آلودگی‌های نفتی و روش‌های فیزیکوشیمیایی مقابله با آلودگی نفتی، سامانه پیشگیری رسوب در مخازن ساخت دو فروند شناور آتش خوار با استفاده از ظرفیت های داخلی طراحی و ساخته شده است.
:
وی با اشاره به آمادگی پایانه‌های نفتی ایران به منظور میزبانی کشتی‌های نفتکش خارجی در دوران پساتحریم، خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات رسوب زدایی و تعمیرات اساسی مخازن ذخیره‌سازی پایانه‌های نفتی خارگ و نکا، تعمیرات اساسی و نوسازی گوی‌های شناور، تخلیه و جداسازی و تعویض سلاپ تانک پهلوگاه‌های شماره ۱۱ و ۱۲ پایانه نفتی خارگ، تعمیرات شناورهای پایانه‌های نفتی به منظور ارائه خدمات دریایی در پهلودهی نفتکش‌ها انجام شده است.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین