امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۳ Friday, 19 April 2024

برتری 3 بر یک ستارگان میلان برابر پرسپولیس

برتری ۳ بر یک ستارگان میلان برابر پرسپولیس

دیدار تیم‌های پیشکسوتان پرسپولیس و میلان با برتری 3 بر یک نماینده ایتالیا به پایان رسید.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا، در این دیدار دوستانه که با اهداف خیریه انجام شده بود، پیشکسوتان میلان با نتیجه‌ی 3 بر یک به برتری رسیدند. برای پیشکسوتان پرسپولیس امامی‌فر در نیمه نخست گل‌ زد.

 

از نکات جالب این بازی حضور چهار دروازه‌بان درون دروازه پرسپولیس بود که سه تای آنها گل خوردند.

 

رضا شاهرودی در دقیقه 2 بازی روی اولین توپی که به دست آورد، دچار مصدومیت شد و تماشاگران افسوس خوردند که این بازیکن که سال‌ها او را با نام اسطوره میلان فریاد می‌زدند، خیلی زود مجبور است زمین را ترک کند.

 

دقایقی بعد برخورد جدی کریم باقری و گتوزو تبدیل به یکی از جالب‌ترین صحنه‌های بازی شد. توپی که روی هوا سرگردان بود در حال فرود آمدن پشت محوطه پرسپولیس بود که کریم باقری و گنارو گتوزو برای سرزنی به هوا بلند شدند اما برخورد شدید آن‌ها هافبک جنگنده سابق تیم ملی ایتالیا را نقش بر زمین کرد. شاید گتوزو فکر نمی‌کرد در فوتبال دنیا بازیکنی محکم‌تر از خودش پیدا کند.

 

20 تیر 76 فرشاد پیوس در همین ورزشگاه آزادی آخرین بازی خود را برای پرسپولیس انجام داد. در آن روز آقای گل پرسپولیسی‌ها پیراهن شماره 17 خود را به مهدی مهدوی کیا داد امروز اما این اتفاق به گونه‌ی دیگری تکرار شد. مهدوی کیا دقیقه 35 با تشخیص علی پروین آماده حضور در زمین شد و کسی که باید جای او را در زمین می‌گرفت بازیکنی نبود به جز فرشاد پیوس. هر دو بازیکن پیراهن‌های خود را این بار در 7 آذر 1392 با یکدیگر عوض کردند و مهدی کیا در روز خداحافظی‌اش باز هم پیراهن شماره 17 فرشاد پیوس را بر تن کرد.

 

اما بازیکنی که نیمه نخست بیشتر تحت تاثیر حضور او در زمین بود، کسی نبود جز پائولو مالدینی. شماره 3 اسطوره‌ای ایتالیا، هر بار که صاحب توپ می‌شد، فریادهای هواداران را در ورزشگاه به صدا درمی‌آورد. با وجود اینکه مالدینی چند سال است از فوتبال خداحافظی کرده اما آمادگی او در طول بازی و تقابلش با بازیکنان پرسپولیس از جمله پژمان جمشیدی را هر بار به سود خود تمام می‌کرد.

 

گزارش بازی:

 

پیشکسوتان پرسپولیس هنوز به خود نیامده بودند و 50 ثانیه از آغاز بازی نگذشته بود که دنیل ماسارو با یک پاس عمقی زیبا پشت پنجعلی و فنونی‌زاده صاحب توپ شد و با یک بغل پای دقیق توپ را در کنج دروازه بهروز سلطانی جای داد.

 

پرسپولیسی‌ها هنوز خود را پیدا نکرده بودند و بعد از مصدومیت شاهرودی، چند بازیکن دیگر پرسپولیس هم توپ هم زیر پایشان گیر کرد و به زمین افتادند. حمید درخشان، حمید استیلی، کریم باقری، فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی و همه بازیکنان بزرگ سال‌های مختلف پرسپولیس، آنقدر به خاطر اولین حضور خود پس از سال‌ها کنار یکدیگر از خود بیخود بودند که حتی حس نمی‌کردند مقابل تیم بزرگی مثل میلان با جمعی از بزرگ‌ترین بازیکنانش قرار گرفته‌اند.

 

نزدیک به 60 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه از این تقابل تاریخی لذت بردند.

 

بوبان که برای فوتبال‌دوستان ایرانی و به ویژه هواداران میلان یادآور گل‌های متعددی برای این تیم ایتالیایی است، امروز هم با شماره 10 و البته بدون ساق‌بند در نوک خط حمله روسونری بازی می‌کند. او در دقیقه 20 این فرصت را داشت که از روی یک ضربه آزاد برای دومین بار دروازه پرسپولیس را باز کند اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.

 

در دقیقه 27 علیرضا امامی فر که به جای رضا شاهرودی وارد زمین شده بود، با پاس زیبای ناصر محمدخانی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی که با پای غیر تخصصی‌اش زد، دروازه روسی را باز کرد تا ورزشگاه آزادی غرق در شادی شود.

 

پیشکسوتان پرسپولیس که بازی را جدی‌تر گرفته بودند، با تمام توان روی پای میلانی‌ها می‌رفتند و این بار حمید استیلی بود که با تکل خطرناک خود آنجلو کاربونه را در میانه میدان، نقش بر زمین کرد تا این بازیکن با غر و لندی که زیر لب کرد و به خاطر مصدومیت، جای خود را به بازیکن دیگری بدهد. او حتی اجازه نداد که پنجعلی از او دلجویی کند.

 

میلانی‌ها در این بازی با ترکیب سباستیانو روسی، پائولو مالدینی، آنجلو کاربونه، استفانو ارانیو، گنارو گتوزو، دانیله ماسارو، ماسیمو اوتو، داریو شیمیچ، بوبان، آلبریگو اوانی و فرانکو بارسی (کاپیتان) نیمه نخست را مقابل پرسپولیسی‌ها بازی کردند.

 

در ترکیب پیشکسوتان پرسپولیس هم بهروز سلطانی، محمد پنجعلی، مرتضی فنونی‌زاده، حمید درخشان، حمید استیلی، ناصر محمدخانی (مرتضی کرمانی مقدم)، رضا شاهرودی (علیرضا امامی فر)، فرشاد پیوس (مهدی مهدوی‌کیا)، پژمان جمشیدی، کریم باقری و محسن عاشوری حضور داشتند.

 

در نیمه دوم علی پروین پیشکسوتان پرسپولیس را یک به یک وارد زمین می‌کرد تا به همه بازیکنان فرصت بازی رسیده باشد.

 

پیشکسوتان پرسپولیس که امروز در مقابل میلان سفیدپوش شده بودند با تعویض‌های مکرر، ناهماهنگ‌تر بازی می‌کردند و فرصت چندانی برای گلزنی ایجاد نمی‌شد. در آن سو دفاع پرسپولیسی‌ها هم که در نیمه دوم بازیکنان سنگین‌وزن‌تری شده بودند، در کارهای دفاعی کم‌تعداد ظاهر می‌شدند.

 

در دقیقه 51 ، اشتباه مدافعان پرسپولیس روی جای‌گیری باعث شد کریستیان لانپینوچی گل دوم را برای میلان وارد دروازه وحید قلیچ کند.

 

در دقیقه 67 هم استفانو ارانیو روی یک ضد حمله و پاس خوب ابراهیم با با دیدی دقیق، جلو آمدن نیما نکیسا را دید و با یک ضربه چیپ تماشایی، سومین گل را برای روسونری‌ها به ثمر رساند.

 

هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم درخواست هواداران برای ورود مجتبی محرمی بیشتر از قبل می‌شد. بالاخره در 7 – 8 دقیقه پایانی، محرمی این فرصت را پیدا کرد تا بار دیگر در ورزشگاه آزادی در مقابل هواداران پرسپولیس بازی کند.

 

در دقیقه 75 یک ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس پشت محوطه جریمه میلان به دست آمد که هواداران با صدا زدن نام مهدوی کیا به دنبال گل شدن این توپ توسط موشک در روز خداحافظی‌اش بودند. ضربه اول با تکل گتوزو همراه شد که مسعود مرادی در سوت خود دمید و رای به تکرار این ضربه داد. گتوزو که چندان از این تصمیم خوشحال به نظر نمی‌رسید، پوزخندی زیرلب می‌زد و مهدوی‌کیا برای بار دوم ضربه را شلیک کرد که شوت فنی او را دروازه‌بان میلان مهار کرد.

 

سه دقیقه بعد، مهدوی کیا سانتر زیبایی روی دروازه میلان کرد و ضربه سر پایان رفعت با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

در دقایق پایانی هم مهدوی کیا بار دیگر با پاس عرضی خود مقابل دروازه انصاریان را صاحب توپ کرد اما او پس از جا گذاشتن یک مدافع میلان توپ را به آسمان کوبید.

 

در نیمه دوم نیما نکیسا، علی انصاریان، یونس باهنر، مهرداد میناوند، رضا جباری، مهدی تارتار، ادموند بزیک، رحیم یوسفی، وحید قلیچ، حسن شیرمحمدی و بهنام ابوالقاسم پور به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شدند.

 

مهدوی کیا در پایان بازی با مشایعت پیشکسوتان پرسپولیس چهارگوشه زمین را بوسید و این بار به طور رسمی با فوتبال خداحافظی کرد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین