امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴ Saturday, 20 April 2024

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌ سینمایی در ایران

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌ سینمایی در ایران

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی بیان کرد نمایشگاه فناوری‌های سینمایی امسال توسط بخش دولتی و به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، سید مصطفی ابطحی قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی در گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه نمایشگاه فناوری های سینمایی سال گذشته توسط بخش خصوصی و در شرایط نامطلوبی برگزار شد، گفت: امسال نمایشگاه فناوری های سینمایی با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سینمایی و بخش خصوصی به صورت بین المللی و اواخر سال برگزار می شود.

:
وی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت های خارجی نیز حضور پیدا کرده تا در کنار ارائه جدیدترین محصولات خود با آخرین دست آوردهای شرکت های ایرانی در حوزه ابزار و تجیهزات سینمایی آشنا شوند، همچنین این نمایشگاه فرصتی است که شرکت ها و فیلمسازان داخلی نیز با پیشرفت های شرکت های داخلی آشنا شده و از آن استفاده کنند.

:
قائم مقام اقتصاد سینما در سازمان سینمایی بیان کرد: با توجه به دستاوردهای بخش خصوصی در حوزه تجهیزات سینمایی، فکر می کنم این نمایشگاه می تواند بهترین فرصت برای کشورهای همسایه باشد تا بتوانند با بهترین قیمت تجهیزات سینمایی مورد نیاز خود را خریداری کنند.
ابطحی در پاسخ به این پرسش که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر و در حاشیه بازار فیلم ایران برخی از شرکت های تولیدکننده تجهیزات سینمایی ایران هم حضور داشتند و نمایشگاهی که شما از آن نام می‌برید چقدر شبیه آن بخش بازار فجر است؟ بیان کرد: مساله این است که مخاطبان جشنواره فیلم فجر تنها برای دیدن و یا خریداری فیلم حضور پیدا می کنند و کمتر در این زمینه به تجهیزات سینمایی که توسط شرکت های ایرانی ارائه می شود، توجه می کنند اما در نمایشگاه بین المللی فناوری‌های سینمای ایران مخاطبان خاص تنها برای دیدن و خرید تجهیزات سینمایی حضور پیدا می کند.

:
وی تاکید کرد: فکر می کنم بسیاری از کشورهای منطقه به دنبال خرید تجهیزات ارزان قیمت هستند و این بازار می تواند فرصت خوبی برای کشورهای هدف باشد. شرکت های داخلی ایران در زمینه تجهیزات سینمایی به دستاوردهای خوبی رسیده اند و ما شرکتی داریم که در سال گذشته نزدیک به ۹۰ ابزار سینمایی تولید کرده که همگی از استانداردهای قابل توجهی برخوردار است.
وی بیان کرد: متاسفانه بسیاری از این شرکت ها به دلیل ناآگاهی از بازار موجود در داخل و خارج از کشور، از فروش چندان مناسبی برخوردار نیستند و بسیاری از تجیهزات سینمایی از خارج از کشور وارد می شود.

:
معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی گفت: در حال حاضر ۵۰ شرکت خدمات فنی و پشتیبانی سینمایی در کشور وجود دارد که شامل حوزه های مختلفی چون تصویربرداری، فیلمبرداری زمینی و هوایی، تدوین، استودیوهای صدا، جلوه های ویژه و شرکت های تجهیز سالن های سینمایی هستند.

:
ابطحی در پایان گفت: نمایشگاه فناوری های سینمایی می تواند فرصت مناسبی باشد تا ایران به عنوان یک رقیب جدی در عرصه تولید تجهیزات سینمایی مطرح شود.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین