امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ Tuesday, 16 April 2024

برگ جريمه ۱۰۰ هزار تومانی برای بدحجابی در خودروها!

برگ جريمه ۱۰۰ هزار تومانی برای بدحجابی در خودروها!

عضو کميسيون مشترک حقوقی و فرهنگی مجلس از تعيين جريمه برای رعايت نکردن حجاب در خودروها خبر داد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، حمد‌علی اسفنانی٬ گفته اين تصميم در جلسه اخير کميسيون مذکور اتخاذ شده و براساس آن برای رانندگان متخلف که خود يا سایر سرنشينان اقدام به کشف حجاب کنند٬ جريمه در نظر گرفته شده است. به گفته وی علاوه بر جرايم قانونی، ۱۰۰ هزار تومان جريمه و ۱۰ نمره منفی برای اين افراد لحاظ شده است. اين نماينده مجلس اضافه کرده برای کارمندان زن اداره‌های دولتی هم که حجاب اسلامی را رعايت نکند جريمه کسر از حقوق، تذکر شفاهی و درج در پرونده در نظر گرفته شده است.
:
کسری حقوق و صدهزار تومان، جریمه “بدحجابی” و “کشف حجاب”

اين خبر در رسانه هاي خارجي بازتاب وسيعي داشته است و صداي آلمان در گزارشي درباره آن چنين نوشته است: در صورت تصویب مجلس زنان “بدحجاب” شاغل در ادارات دولتی با کسری حقوق مواجه خواهند شد. صدهزار تومان جریمه و ۱۰ نمره منفی نیز در انتظار رانندگان زنی است که به تعبیر مقامات ایران “کشف‌ حجاب” کرده‌اند. کمیسیون بررسی ‌طرح “صیانت از حریم حجاب و عفاف” در مجلس شورای اسلامی، موادی از طرحی را به تصویب رسانده است که براساس آن اگر زنانی که در ادارات دولتی اشتغال دارند، “حجاب” را رعایت نکنند، بخشی از حقوق ماهیانه آن‌ها کسر خواهد شد.
:
محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اعلام این خبر گفت که در جلسه‌ی روز دوشنبه (۱۹ مرداد/۱۰ اوت)، این کمیسیون ماده‌ی دیگری از این طرح را نیز تصویب کرد که برمبنای آن رانندگان خودروهایی که “کشف حجاب کنند ” ۱۰۰ هزار تومان جریمه شده و ۱۰ نمره منفی برای گواهینامه‌ی رانندگی آن‌ها منظور خواهد شد. مقامات نیروی انتظامی می‌توانند در صورت تکرار چندباره‌ی “تخلف حجاب” گواهینامه‌ی راننده را باطل کنند. اگر راننده خود بنا به تعریف مقامات ایران “بدحجاب” محسوب نشود و سرنشینان دیگر خودروی او “بدحجاب” دانسته شوند، باز هم راننده جریمه و نمره منفی دریافت خواهد کرد.
:
اسفنانی در دفاع از این تصمیم گفت که مسئول هر چه در خودرو می‌گذرد، راننده است و رانندگان باید درباره‌ی وضعیت پوشش دیگر ساکنان نیز پاسخگو باشند. این نماینده‌ی مجلس از “آمادگی کامل نیروهای انتظامی” برای اجرای این طرح نیز خبر داد. طرح “صیانت از حریم حجاب و عفاف” مشتمل بر ۱۳ ماده است و کمیسیون قضایی مجلس بر آن است تا با تصویب این طرح با “معضل بدحجابی” مقابله کند. سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس ابراز امیدواری کرده است که سایر بندهای طرح نیز تا آخر هفته به تصویب کمیسیون رسیده و در صحن علنی مجلس به بحث و رای گذاشته شود.
:
اين گزارش مي افزايد: این طرح از سوی نمایندگان محافظه‌کار که برخی از آن‌ها از حامیان و نزدیکان احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین ایران محسوب می‌شوند، تنظیم و به کمیسیون ارائه شده است.

:

لاله افتخاری، یکی از معدود زنان نماینده در مجلس نیز از طراحان و امضاکنندگان این طرح است. مجلس درحالی به دنبال قوانین سخت‌گیرانه‌تر و فشار بیشتر برای تحمیل الگوی حجاب مد نظر خود به جامعه است که شهین‌دخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده چندی ‌پیش اظهار کرد که مسئولان در قانون گسترش حجاب و عفاف موفق نبودند و حتي “روز به روز بیشتر” از اهداف فاصله گرفته‌اند. مقامات ایران سال‌هاست که با زنانی که به تعبیر آن‌ها “بدحجاب” محسوب می‌شوند، مقابله می‌کند. بیش از یک دهه است که نیروهای “گشت ارشاد” همواره در خیابان‌های شهرها حضور دارند و با نوع پوشش بسیاری از زنان با تنبیه و توبیخ و تعهدنامه کتبی و جریمه نقدی، مقابله می‌کنند.

./.

۳ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است

  1. در مورد نسل فعلی و شاید نسل بعدی دست ما خالی است. با دست خالی هم نه حکمی جاری و نه حکمی نافذ است. نه آن موقع که با یک دست دو هندوانه داشتیم ونه الان که دستمان خالی است. علت مشخص است. گرفتار کردند. انرژی گرفتند. جبهه درست کردند. جبهه درست کردیم. در جبهه ها مخلصین را از دست دادیم. جامعه جلو رفت، ما جلو نرفتیم. جامعه چاق شد ما لاغر ماندیم. فقط فرصت داشتیم برنامه روزی بکنیم. هرکسی به کاری گمارده شد. از مسئول نان گرفته تا مسئول بحران. کسی آن اوائل جرات تخلف را نداشت. تخلف کوچک هم مجازات داشت. حکم دزدی یک حلب روغن نباتی 5/4 کیلو دست بریدن بود. اما آنهائی که ما را و فرهنگ ما را می شناختند صبورتر از ما بودند. با موج آمدند. بر موج سوار شدند. موج خود را بلند کردند و با موج خود ما را بردند! مغرور و بی خیال شدن این مصائب را هم دارد. موفقیتهای خدا و مردان خدا را به حساب خود گذاشتیم. باید بعد از یک جنگ طولانی و نفس گیر قدری هم استراحت می کردیم. به خود می رسیدیم. ویلا می رفتیم. موج سواری می کردیم. اسب سواری می کردیم. زمینهای مرغوب می خریدیم. خارج از کشور می رفتیم. سرمایه گذاری بین المللی می کردیم. اقتصاد را سامان می دادیم. خوب کی باید به ما در این امور کمک می کرد؟ واسطه ها! آنهائی را که روزی به دم دفتر خود راه نمی دادیم! اما می شنیدیم این روزها در دفاتر همه مدیران حضور فعال دارند! باید از قافله عقب نمی ماندیم. یک تماس و یک قرار همین! اینجا بود که دیگر نه حب دین بر دل داشتیم و نه حب وطن که هر دو از ایمان است. چنگی به دل نمی زد/ چون بر دلم نمی زد/ دل را به خود سپردم/ چون با خدا نمی زد. مدیریت ها مشخص بود. صندلی ها خریداری شده بود. بیمه صندلی ها هم پیشاپیش پرداخت شده بود. با شرکا روز اول نصف نصف قرارداد می بستیم. بعدها از ترس آبرو به کمتر از نصف هم راضی شدیم. شدیم یک پا اصحاب تخلف. این کی اتفاق افتاد؟ آن موقع که هنوز به نیمه راه نرسیده بودیم. یکی پروژه فروش تراکم را جلو برد! یکی تغییر کاربری زمینهای زراعی را! یکی ویلاسازی در منابع خوش منظر طبیعی حیران و گیلان و گرگان را! یک تهران فروخت! دیگری زندان فروخت! یکی چند شغله شد! دیگری بیکاره شد. یکی از فروش آب میلیاردر شد. دیگری از فروش آرد! یکی از واردات میوه شب عید! آن دیگری از فروش دلارهای بی زبان نفتی در بانک های رسمی کشور! یکی وطن ماند وطن فروشی کرد. دیگری جلای وطن کرد مردم فروخت. یکی رشوه را باب کرد! یکی باب را رشوه کرد. موج ها بلند و بلندتر شدند. خبر آمد که خبری هست. دزدان به همه چیز و همه جا حمله کرده اند. باید دزدان دست بکار می شدند. وکیل می گرفتند. من نبودم دستم بود را ساز می کردند. یکی می گفت من احیای زمین کرده ام! دومی می گفت من در روزهای تحریم پشت ملت بی دفاع بودم! سومی می گفت من کوچک و کوچکه این دزدان قهار بودم! چهارمی می گفت من پاک پاکم! باید کاری می کردم و گرنه گنهکار، مردم مالباخته و دنیا باخته بودند. باید صحنه امتحان را ترسیم می کردم تا معلوم بشود در این انقلاب کی چکاره بوده است. ساعت امتحان فرا رسیده است. مدت امتحان مشخص است. توزیع ورقه های امتحانی، طراحی سئوالات امتحانی، زمان ترک جلسه امتحان برای هر فردی متفاوت است. مجری امتحانات صدرنشیننان عالم ملکوت و ناظرین ایشان خلق یک لاقبا هستند. تقلب در این امتحانات بدلیل سئوالات منحصر بفرد آن عملا غیرممکن است. فرصت کافی به هر نفر داده شده است. اوراق پس از مدتی تصحیح می شود. سه نوع کارنامه برای ایشان صادر می شود:
    گروه اول برگزیدگان: به همه سئوالات به یک اندازه پاسخ داده اند. به یک سئوال پاسخ کامل، به سئوال دیگر نصفه و نیمه و سئوال دیگر فقط یک خط جواب نداده اند. اگر ورقه امتحانی دارای 10 سئوال بود، از هر سئوال نمره کامل گرفته اند. مثل بعضی از مسلمانان نبودند که مثلا حجاب اسلامی را کاملا رعایت بکنند، ریش را عین دین بدانند، مو را موی دین ببینند اما به زنا، قمار، ارث، مال یتیم، رفاه، انحصار و بیت المال و..که برسند نمره صفر و نزدیک به آن بگیرند. این گروه برگزیده ضمن پاسخ های دقیق و کامل زودتر از موعد ورقه امتحانی خود را به ناظر جلسه تسلیم کرده اند. چرا که امتحان دیده و امتحان برگزیده بودند. ترس از امتحان برای ایشان نامفهوم بود. در نظر ایشان اسلام بی دستور، اسلام بی انسان است. سئوالات مطابق با فطرت انسانی است. اینجور نیست که ما کلاس دومی باشیم و سئوالات از منابع دانشگاهی باشد که این دور از عدالت و دانائیت خداوندی است. اغلب ایشان با عجله ورقه امتحانی خود را تسلیم کرده بودند چون می دانستند وقت طلا است. می دانستند رسالت فردی- اجتماعی چیست؟ قربانگاه نزدیک است! و.. البته این افراد اگر بیشتر می ماندند بیشتر آسیب می دیدند. لذا به مصلحت دوست، سرنوشت ایشان گذاشتن نام نیک از خود و رفتن به موقع از صحنه بود. می شود گفت ایشان از فجرآفرینان خط شکن بودند.
    دسته دوم خودگزیدگان یا قبول شدگان با نمره عادی بودند. این گروه تا در قید حیات اند خدمت متعارف می کنند. حرام و حلال در دستور کار زندگیشان است. بیشتر تمایل دارند اجل به سراغ ایشان بیاید تا خود به استقبال عجل بروند. جزو افرادی هستند که از ناظر امتحان وقت بیشتری را درخواست می کنند به این امید که مطلب فراموش شده ای به یادشان بیفتد و شاید هم نیم مددی به ایشان برسد. صواب و خطای ایشان در این دنیا بینابین است. ظاهرا اکثریت آحاد بهشت را این گروه تشکیل می دهند. اگر عمر بیشتری بکنند آخر عمری تعبد و خدمت به خلق را پیشه خود می کنند با این امید که اندکی جبران مافات بشود. این گروه از فخر آفرینان خط نگهدار هستند.
    گروه سوم خود رفوزه گان یا مردودین بودند با ورقه های سفید، پاسخهای غلط و بعضا با عذر نوشته های بدتر از گناه. این افراد اگر هزار سال هم عمر بکنند نتیجه امتحان جامع ایشان در هر سال نمره مردودی است. عمر طولانی، رفاهمندی، خوب مانی و دیگر مظاهر دنیوی برای ایشان به منزله یک سم مهلک است. اما این حقیقت تلخ را نه خود می دانند و نه اطرافیان مبهوت در زندگی ایشان! عمر می گیرند و آتش می خرند! طلا می فروشند مفرغ می خرند! گروه آخر از زجرآفرینان خط خور هستند.

    0
    0
  2. چقدر ک کسانی ک قرار جریمه کنن ماشالله چشمانی پاک دارن…امیدوارم این قانون نشه راه تسویه حساب برای یه عده بیمار ک از روی قصد و غرض ب کسی گیر بدن… .

    0
    0
  3. بد حجابی رو اول باید تفهیم کنیم ببینیم بد حجابی چیه .اگر تار مو بیرون باشه بد حجابیه؟ چه کسی تشخیص بد حجابی رو میده و جریمه میکنه؟به نظرم بی عدالتی زیاد میشه در این زمینه .و وقتی جریمه بشی چه راهی برای اثبات داره؟فردی که موقع دنده عوض کردن شال یا روسریش میوفته اگر بد حجاب دیده بشه چی نمیتو دنده و فرمون رو ول کنه شالو رو سری درست کنه میشه؟ یا باید بزنه بغل که ممکنه شانس نیاره تا بزنه بغل تصادف کنه یا قبل از اون به عنوان بد حجاب جریمه بشه .به هر حال خیلی طرح بیخودیه مشکل ریشه ای باید حل بشه

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین