امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۵ Wednesday, 24 April 2024

بنادر مسافری هرمزگان پذیرای 4.5 میلیون نفر طی 18 روز

بنادر مسافری هرمزگان پذیرای ۴.۵ میلیون نفر طی ۱۸ روز

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در سیزدهمین روز از فروردین ماه که به نام روز طبیعت نام‌گذاری شده است، بیش از 160 هزار تردد مسافر از طریق بنادر مسافری هرمزگان به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش  سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز به نقل از ایسنا،  سید علی استیری افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان سیزدهمین روز از فرودین ماه 93 که یک دوره زمانی 18 روزه را شامل می‌شود، در مجموع چهار میلیون و 471 هزار و 463 نفر سفر از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس صورت گرفت؛ به طوری که، در دوازدهمین روز از فروردین 241 هزار و 724 نفر و در روز سیزدهم نیز 163 هزار و 344 نفر تردد مسافران نیز از طریق بنادر مسافری انجام شد.

وی اضافه کرد: خدمات رسانی مناسب و مستمر صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میهمانان نوروزی را بر آن داشت تا آخرین روزهای تعطیلات ابتدای سال خود را در جزایر و در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس سپری کنند؛ به طوری که در روز سیزدهم فروردین ماه که در تقویم به نام روز طبیعت نامیده شده و ایرانیان در چنین روزی طی یک سنت چندهزار ساله به دامان طبیعت می روند، شاهد رونق سفرهای دریایی در چنین روزی بودیم.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، مقایسه آماری میزان تردد دریایی مسافران در روز “سیزده به در” امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر رشد 101 درصدی تعداد مسافران دریایی در این روز است.

وی افزود: از سوی دیگر، طی 18 روز زمان اجرای طرح نوروزی که تنها دور روز دیگر تا پایان آن باقی است، عملیات جابجایی 460 هزار و 329 دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسیده است.

استیری گفت: تعداد 23 هزار و 249 دستگاه خودرو در روز دوازدهم فروردین ماه و هم‌چنین در روز سیزدهم نیز 14 هزار و 759 دستگاه خودرو جابجا شده است.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح نوروزی 93 تا پایان سیزدهمین روز از فروردین ماه سال جاری، در مجموع 24 هزار و 930 سفر دریایی از طریق بنادر ده گانه مسافری هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس انجام شده است که در روز دوازدهم نوروز، شاهد ورود و خروج یکهزار و 356 فروند شناور به بنادر مسافری استان بودیم و در روز سیزدهم نیز تردد حدود یکهزار فروند شناور در این بنادر به ثبت رسید.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: مقایسه آماری میزان سفرهای دریایی صورت گرفته در روز سیزدهم نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد بیش از 20 درصدی این رقم و رونق سفرهای دریایی در روز طبیعت حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون‌ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس سپری می‌کنند؛ به گونه‌ای که بنادر مسافری این استان بیش از 95 درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می‌کنند و حجم عمده این مسافرت‌ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می‌شود.

طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا پایان روز 15فروردین ماه جاری ادامه دارد که تا پایان این طرح، تنها دو روز بیشتر زمان باقی نمانده است.

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین