بهرام رادان گفت: غم فیلم «سنتوری» باعث مرگ فرامرز فرازمند (تهیهکننده این فیلم) شد،در حالی که نسخه بدون سانسور «سنتوری» را مردم در خانههای خود دیدند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.
به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، این بازیگر سینما درباره فیلم «سنتوری» که هیچگاه اکران عمومی نشد، گفت: 48 ساعت قبل از اکران فیلم، جلوی آن گرفته شد و احساس شخصیام این است که آقای مهرجویی پس از «سنتوری» مدتها حال خوبی نداشت.
او گفت: مسئولانی که آن موقع پشت میز بودند جلوی نسخهای را گرفتند که وزارت ارشاد 10 دقیقه آن را کم کرده بودند، در حالی که نسخه بدون سانسور «سنتوری» در خانهها دیده شد و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.
رادان دربارهی انتخاباش به عنوان بازیگر نقش «علی سنتوری» ادامه داد: فیلم «سنتوری» هفدهمین فیلم من بود و شاخصه آن این بود که در جراید میخواندم که آقای مهرجویی دنبال یک بازیگر برای این نقش است و خیلی عجیب بود که همه دوستانم میرفتند، تست میدادند.
این بازیگر یادآور شد: یک بار سرصحنهی «خون بازی» زندهیاد ژیلا مهرجویی را دیدم و با هم صحبت کردیم و گفتم چرا آقای مهرجویی سراغ من نمی آید؟ که او گفت:«مهرجویی فکر میکند تو ایران نیستی. اتفاقا بیمار است میتوانی به او زنگ بزنی» من هم جهت احوال پرسی با او تماس گرفتم و چند وقت بعد محمدرضا شریفینیا که مدیرتولید فیلم بود از من خواست برای تست گریم بروم. بعد از تست گریم هم آقای مهرجویی ضمن تایید گفت اگر تماس نگرفته بودی کماکان فکر میکردم، ایران نیستی.
این بازیگر افزود:نقش «علی سنتوری» یک چالش بزرگ بود چون خیلی از بازیگران برای آن تست داده بودند و وقتی من انتخاب شدم، مسئولیت بزرگی را حس میکردم.
بهرام رادان که در یک برنامهی تلویزیونی حاضر شده بود درباره دو سیمرغ بازیگری که از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است، گفت: سیمرغ به عنوان ارزشمندترین جایزه سینمایی ایران است که اگر 10 بار هم بگیریم باز هم ارزشمند است. این نوعی تشویق برای بازیگران جهت کار کردن است، هرچند سیستم جشنواره ما به گونهای است که ممکن است آن هفت نفر داوری که قضاوت میکنند، نظرشان با هفت نفر دیگر متفاوت باشد.
وی که در فیلم «گیلانه» به کارگردانی رخشان بنیاعتماد هم بازی کرده است گفت: در آن فیلم آقای میرکیانی حدود 15 جلسه روی صورت من تست گریم زد و فکر میکنم خانم بنیاعتماد تا مرز پشیمانی از انتخاب من پیش رفته بود اما به نتیجه لازم رسیدیم.
او افزود: در آن فیلم همه بازیگران در خدمت شخصیت اول فیلم «فاطمه معتمدآریا» بودند و به نظر من کار او فوقالعاده بود. ضمن اینکه در مجموع خانم بنیاعتماد از آن دسته کارگردانیها است که نمیتواند فیلم بد بسازد.
به گزارش ایسنا، بهرام رادان در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد:بعد از مدیریت جدیدی که در سینما حاکم شده است افق جدیدی رو به ما قرار دارد، البته به نظرم احتیاج است در دو بخش بیشتر تمرکز کنیم یکی از آنها سالنهای سینمایی است که حداقل باید 10 برابر شوند و دیگری زمان پیش تولید فیلمهای سینمایی است که بسیار کم است، در حالی که باید از شش ماه تا یک سال این پروسه به طول انجامد.
این بازیگر سینما درباره وضعیت بازیگران سینمای ایران هم خاطرنشان کرد: مشکلی که در امر بازیگری داریم این است که شاید یکسری بازیگران اوایل سال 70 و 80 وارد سینما شدند و بعد از آن دیگر بازیگرانی را نداشتیم. به طور مثال چند سالی بود که من ، حامد بهداد،شهاب حسینی و محمدرضا گلزار وارد سینما شده بودیم و در نقشهای اصلی حاضر میشدیم (البته خانمها هم جای خودشان را دارند) اما الان زمانی رسیده است که باید نیروهای جوانتر وارد سینما شوند.
او گفت: در این راستا جوانهای با استعدادی هستند که میتوانند کمک کنند، ضمن اینکه سینماگران هم میتوانند برای سنین جوانتر نقشهایی را بنویسند چون زمانی نویسندهای بود که برای بهرام رادان و مهناز افشار نقشی را نوشت و ما براساس همان فیلم، جزو خانواده بزرگ سینما ایران شدیم.
وی تاکید کرد: البته شانس هم مهم است اما نباید همه چیز را برای آن رها کرد.
بهرام رادان درباره فیلم جدیدش گفت: پس از «پل چوبی» دو سال کار نکردم و مدتی هم در ایران نبودم اما پس از برگشتن در فیلم علی عطشانی و «تراژدی» به کارگردانی آزیتا موگویی کار کردم. در حال حاضر هم سر صحنهی «آتش بس2» هستم که بابت آن دلشوره دارم چون نوعی طنز در آن وجود دارد که مردم آن را از من ندیدند.
این بازیگر مطرح کرد:پس از اینکه با محمدرضا گلزار و مهناز افشار صحبت شد، عوامل فیلم به این نتیجه رسیدند که «آتش بس2» بازیگران دیگری داشته باشد و خانم میلانی هم به این فکر کرده است که «آتش بس» تا سری پنجم هم میتواند ادامه داشته باشد و زوجهایی از قشرها و سنین مختلف در آن حضور داشته باشند.
انتهای پیام