امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۷ Tuesday, 16 April 2024

تائید حکم اعدام رهبر اخوان‌المسلمین مصر

تائید حکم اعدام رهبر اخوان‌المسلمین مصر

دادگاهی در مصر حکم اعدام محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و ۱۱ نفر دیگر از اعضای این گروه را تایید کرده است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز‌، براساس حکم این دادگاه یک مصری آمریکایی‌تبار و چندین نفر دیگر هم به حبس ابد محکوم شدند. رسانه های مصر روز ۱۶ مارس ( ۲۵ اسفند) از صدور حکم اعدام بدیع و شماری از اعضای ارشد این گروه به دلیل اقدام مسلحانه علیه حکومت خبر دادند و امروز (شنبه ۱۱ آوریل) صدور این حکم تایید شده است.
:
در آوریل ۲۰۱۴ (اردیبهشت ۱۳۹۳)، جلسه محاکمه جمعی ۶۸۳ نفر از جمله محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین برگزار شد و متهمان به اعدام محکوم شدند. هر چند حدود سه ماه بعد، بدیع و ۳۶ نفر دیگر از محکومین به اعدام، با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم شدند. دولت مصر اخوان المسلمین را یک “گروه تروریستی” می‌داند.
:
در پی برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در ژوییه ۲۰۱۳ (مرداد ۱۳۹۲) اعضا و همکاران این گروه زیر فشار شدید حکومت قرار گرفتند.که به گروه اخوان المسلمین نزدیک بود. محمد مرسی به گروه اخوان‌المسلمین نزدیک است.به دنبال تغییر دولت مصر ١٦ هزار نفر نیز، که عمدتا از هواداران اخوان‌المسلمین هستند، زندانی شدند که بسیاری از آنها در معرض اعدام یا مجازات های سنگین دیگر هستند.

:

./.

۲ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است

  1. ماشاءالله قطار اخبار ناگوار است که از این گوشه عقب مانده جهان به گوش همگان می رسد. دادگاه های فرمایشی، احکام من در آوردی، رقیب زدائی زیر لوای قانون و اسفا و صد اسفا این قفسه های آهنین که در جهنم هم شاید نمونه آن یافت نشود! دیکتاتور ها چرا نمی خواهند بدانند فلسفه وجودي زندان، تبعيد و.. احياي مجدد رنگ هاي در حال نابودي و اعدام جهت محو رنگ هاي ناخواسته است(ولكم قصاص في الحياة، سوره بقره آيه 179). رسالت علم پزشكي تامين زندگي براي هر موجود نارس و ناتوان و وظيفه دين و دولت های مردمی قوام اين حيات با ابزارهاي هدايتي، تشويقي، تاديبي و تنبيهي است. خدا ابائي ندارد در زمان مناسب يك قوم فاسد را نابود كند. اما هر قتل و قصاصي را امضا نمي كند. بدون ارتکاب قتل و بدون جرم فساد، نفسي را كشتن عين قتل نسل است(سوره مائده آيه 32). ترور يك انسان نيك، منجي، مصلح و دلسوز نه یک جرم معمولی که خيانت به نسل در نسل آینده يك جامعه است كه آن را از منشا خدمات او و نسل بعد از او محروم مي سازد. رنگ خوب (ژن برتر) را نابود كردن به منزله خاموش كردن نور خدا(سوره صف آيه 8) است که اغلب دیکتاتورهای این ور آبی رسالتی جز این ندارند. كارشان بازي با رنگ سياه است. به جاي استفاده از دهها رنگ متنوع و زيبا(مشاركت مردمي) از چند رنگ رنگ باخته(انحصار) استفاده مي كنند كه غالبا هم يا فاسدند و يا به مرور فاسد مي شوند. اما اين آقایان(هنوز خانم ها چون در ممالک غربی و قسمتی از آسیا وارد بازی جدی سیاسی و رقیب زدائی نشده اند. فعلا هوو تنها رقیب شناخته ایشان است!) دوست دارند رنگ هاي دلنشين جامعه را زنداني كنند و هر چه جام است به سلامتي رقيبان دربند، در رنج و در خاك بر سر بکشند! سرنوشت محتوم اين تدبير منحط”عقب ماندگي كشورهای خود” و ” بدنامي و بدفرجامي خود و اعوان خود است”. چقدر دشمنان و خناسين داخلي و خارجي در آن نقش دارند بماند. بسياري از كشورهاي غربي كارشان بكارگيري رنگ ها و ژنهاي متشخص جوامع ديگر در بازار كار خود و رنگ یا ادغام رنگها و ژنهاي پليد جوامع خود و جوامع عقب مانده در بازار خار و خاشاک جوامع رقیب است. استثمار خوب بلد است با كارت خود بازي كند! اين جهان سوم و بیش از همه جهان اسلام است بازي را پیش از بازي باخته است! چون اساسا بازی کردن بلد نیست. خودش هم بازی خورده این بازی است.
    آبرو از ما تو بردی مرده ای
    مردم از جورت بمیرند مرده ای
    امت واحد کجا امت کشد
    روز روشن قتل مردم مرده ای

    0
    0
  2. تو که گفتی که تن خاکی ما زود بمیرد، به چه ترتیب بمیرد، به سر خاک بمیرد، به تن خاک بمیرد، در یک باغ بمیرد، سر یک کوچه بمیرد، زیر یک سنگ بمیرد، زیر رگبار مسلسل به دو تکبار بمیرد، به زمین رفته و درجا بمیرد، به زبان آمده از درد بمیرد، به لب جوب بمیرد، به خر نیمه سوار نیمه بمیرد، به دمن رفته و از یاد بمیرد، به خطا بوسه کند بوسه زنان بوسه بمیرد، خس و خاشاک بمیرد، رو به دیوار بمیرد، کفنی پوشد چون شاه شهید شاد بمیرد، یاحسین گوید از ثار بمیرد، به کدام نام بمیرد؟ به کدام راه بمیرد؟ بتواند که نمیرد؟ که تواند که نمیرد. چقدر مردن ما دست خود ماست. به همانقدر که بدانیم و بخواهیم و بکاریم و به پائیم و برانیم و بتازیم و بزائیم و. همه روی زمین زیر زمین نیست. مرگ حق مرگ عزیز است تو نکن پشت به قسمت که تو را زاده نوشتند، که تو را کار دیگر راه دیگر هست. نکند بند زمین بند زنی گیر بیفتی، زن خوب دامن توست، بی زن تو زیر بیفتد، مرده خوب زنده خوب است. زنده ترین مرده ما مرد زمان است. سرور و سالار جهان است. به تو گوید تو بمیر وقت تو و وقت دگر نیست. به تو زیستن به تو مردن چقدر خوب بیآموخت. عمر پنجاه رسید کار دگر کن، رخت دگر کن، لختی درنگ کن. وقت خوب با تو و آن روح خدا هست. ارجعی گفته نشد جز که تو آن را به یک آنی بشناسی. قلمت با قدمت یکسان کن، تا که گفتند برویم یک قدم آزاد برو- یک قلم آباد بکن. قلمت تا به ابد دست تو باشد پسرم. بتوانی بنویسی نام من و نامه من را. که من اینگونه بمیرم که من اینگونه بمانم. همگان مرده نباشند، مهرگان مرده نباشند، منجیان مرده نباشند، مخلصان مرده نباشند. فاسقان مرده مایند که بمیرند که نمانند. زنده یاد نام تو باشد، یاد تو باشد. به همین نقطه رسیدم که مرا نمره بیست است. به تو فردوس برین است، به تو گوید که رحیم است به من اما رحمان رحیم است

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین