امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۵ Friday, 19 April 2024

تاتا و کارلتو به دنبال پيروزی در ال‌کلاسيکوی اول

تاتا و کارلتو به دنبال پيروزي در ال‌کلاسيکوی اول

 اولين دوئل اين فصل 2 قدرت برتر فوتبال باشگاهي اسپانيا، جايي است که اولين تجربه حضور در جذاب‌ترين رقابت فوتبالي دنيا را در اختيار مربيان اين 2 تيم قرار مي‌دهد.

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، فردا شب چشم تمام اهالي دنياي فوتبال به مهيج‌‌ترين و جذاب‌ترين رقابت در مستطيل سبز خيره خواهد شد زماني که 2 غول سنتي فوتبال اسپانيا، رئال مادريد و بارسلونا جنگ ابدي خود را در اولين ال‌کلاسيکوي فصل جاري لاليگا از سر خواهند گرفت.

بارسلونا و رئال مادريد در شرايطي به مصاف يکديگر مي‌روند که برخلاف چند فصل گذشته ميان 2 بازي آنها وقفه نسبتاً طولاني ايجاد شده بود. آخرين باري که اين 2 تيم برابر يکديگر قرار گرفتند 7 ماه پيش بود و همين وقفه طولاني سبب شده بر جذابيت‌هاي بازي فرداشب آنها در ورزشگاه نيوکمپ بارسلونا افزوده شود.

در 7 ماهي که برترين‌هاي فوتبال اسپانيا سر راه يکديگر قرار نگرفتند، اتفاقات مهمي براي هر يک از آنها رخ داد که برخي از آنها تعجب‌برانگيز بوده است و برخي ديگر کاملاً قابل پيش بيني.

هر 2 تيم و به خصوص رئال مادريد در تابستان امسال فرصت را براي تقويت ترکيب خود و خريد مهره‌هاي جديد غنيمت شمردند و برترين‌هاي حال حاضر دنيا را جذب کردند، البته با هزينه‌هايي گزاف.

در مادريد، رئال با رئيس خود، فلورنتينو پرس که به ولخرجي براي خريد ستاره‌هاي دنيا معروف است، گرث بيل، ستاره تاتنهام را با قراردادي 100 ميليون يورويي خريد تا سنت جذب گران‌قيمت‌ترين بازيکنان دنياي فوتبال را حفظ و اين بازيکن ولزي را به گران‌‌ترين نقل‌وانتقال فصل تبديل کند. بيل اما تنها خريد رئالي‌ها در تابستان نبود و آنها بازيکنان ديگري مانند، ايسکو (از مالاگا)، آسير ايارامندي و کارواخال را با بودجه‌اي در حدود 170 ميليون يورو جذب کردند تا يک تابستان پرخرج ديگر را در تاريخ باشگاه ثبت کنند.

در طرف ديگر بارسلونا اگرچه به اندازه مادريدي‌ها خرج نکرد اما پولي که اين تيم بابت خريد، نيمار ستاره برزيلي پيشين خط حمله سانتوس پرداخت به نوبه خود قابل توجه بود. بارسلونا براي خريد نيمار رقمي نزديک به 56 ميليون يورو به برزيلي‌ها داد.

تغيير ديگري که در طول تابستان براي غول‌هاي سنتي فوتبال اسپانيا رخ داد، در کادر فني آنها بود که به کلي تغيير کرد. در پايان فصل گذشته پس از آنکه اعلام شد ژوزه مورينيو ديگر تمايلي به ماندن در سانتياگوبرنابئو ندارد، کارلو آنچلوتي، سرمربي ايتاليايي پيشين پاري‌سن‌ژرمن در يک پروسه پر کش‌وقوس جاي آقاي خاص را روي نيمکت رئال مادريد گرفت تا براي اولين بار مربيگري در لاليگا را هم تجربه کند.

کمي بعد بارسلونا هم اقدام به تغيير مربي کرد با اين تفاوت که برخلاف مادريدي‌ها اين اتفاق به صورت کاملاً غيرمنتظره رخ داد. در حقيقت بيماري تيتو ويلانووا، سرمربي پيشين کاتالان‌ها که همچنان مشغول گذراندن دوره مداواي بيماري سرطان است،‌ او را از ادامه کار در نيوکمپ محروم کرد تا به جاي او خراردو مارتينو، سرمربي تيم نيوولز اولدبويز آرژانتين که سبک کاري و فلسفه فوتبالش شبيه فلسفه فوتبال بارسايي‌ها بود، هدايت آبي‌واناري‌ها را بر عهده بگيرد.

بازي شنبه شب براي هر 2 مربي اولين تجربه‌اي است که از حضور در ميدان نبرد ال‌کلاسيکو کسب مي‌کنند و با توجه به خريدهاي تابستاني‌شان انتظارات فراواني از آنها وجود دارد. هم کارلتو و هم تاتا مارتينو مي‌دانند هر کار موفقيت ديگري که در دوران مربيگري خود در تيم‌‌هاي‌شان کسب کنند، باز هم در ارزيابي که هواداران از عملکرد آنها خواهند داشت، نتايج ال‌کلاسيکوهايي که رئال مادريد و بارسلونا با هدايت آنها کسب کرده‌اند، فاکتوري بسيار مهم به شمار خواهد آمد.

شروع بهتر و کاهش اختلاف

با وجود آنکه رئال مادريد نسبت به بارسلونا براي خريد بازيکنان جديد هزينه بيشتري کرد و مربي را استخدام کرد که با سازوکار فوتبال اروپا و جو بازي در ليگ‌هاي فشرده‌اي مانند لاليگا آشنا است، اين بارسلونا بوده که در فصل جاري ليگ دسته اول فوتبال اسپانيا شروع بهتري داشته است.

در حقيقت کاتالان‌ها پيش از بازي شنبه هفته گذشته در خانه اوساسونا که با تساوي بدون گل خاتمه يافت، تمامي 8 بازي‌ که پيش از آن در لاليگا انجام دادند را برده بودند. يک پيروزي ديگر در پامپلونا کافي بود تا بارسلونا با رکورد 9 پيروزي متوالي کهکشاني‌ها در دهه 50، که بهترين شروع تاريخ لاليگا را به نام خود ثبت کرده‌اند برابر شوند اما به نظر مي‌رسيد که دغدغه بازي با ميلان در مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا تمرکز آنها را گرفته بود، هرچند در خانه ميلان هم به نتيجه‌اي بهتر از تساوي يک بر يک دست پيدا نکردند.

درست در همان شبي که بارسلونا برابر اوساسونا متوقف شد، رئال مادريد در سانتياگوبرنابئو مالاگا را از پيش رو برداشت تا فاصله‌اش با صدر جدول را به 3 امتياز کاهش داد. وضعيت رواني کهکشاني‌ها بهتر هم شد زماني که آنها سومين پيروزي اروپايي متوالي اين فصل خود را در خانه با شکست يوونتوس کسب کردند تا جايگاه خود در صدر جدول گروه B را تثبيت کرده و به مرحله حذفي نزديک‌تر شوند.

نگاهي به آمار

بارسلونا فرداشب در شرايطي از رقيب ديرينه خود پذيرايي مي‌کند که آمار و ارقام چند بازي اخير رودرروي 2 تيم حکايت از برتري کهکشاني‌ها در ال‌کلاسيکوها دارند. بارسلونا در 5 ال‌کلاسيکوي اخير، چه در لاليگا و چه در جام حذفي اسپانيا، نتوانسته است بر کهکشاني‌ها غلبه کند. در اين 5 بازي 3 بار رئال مادريد برنده ميدان بوده و 2 بار ديگر بازي با تساوي به پايان رسيده است.

در آخرين ال‌کلاسيکو که در ماه مارس امسال برگزار شد، اين کهکشاني‌ها بودند که با نتيجه 2 بر يک بارسلونا را در ورزشگاه سانتياگو برنابئو شکست دادند.کريم بنزما و سرخيو راموس در آن بازي براي رئال مادريد گلزني کردند تا تک گل ليونل مسي براي کاتالان‌ها سودي نداشته باشد.

درست يک هفته پيش از آن بازي هم کهکشاني‌ها توانسته بودند در بازي برگشت جام حذفي اسپانيا، در نيوکمپ بارسلونا را با نتيجه 3 بر يک شکست دهند تا با احتساب تساوي يک بر يک بازي رفت، در مجموع با نتيجه 4 بر 2 راهي فينال شوند هرچند که در آن بازي مغلوب اتلتيکومادريد شدند.

آخرين باري که بارسلونا در نيوکمپ توانست رئال مادريد را شکست دهد بازي رفت سوپرجام اسپانيا در ماه آگوست سال 2012 بود که با نتيجه 3 بر 2 بر مردان ژوزه مورينيو غلبه کردند هرچند آنها با قبول شکست 2 بر يک در بازي برگشت به خاطر گل زده کمتر در خانه حريف جام را به کهکشاني‌ها تقديم کردند.

وضعيت 2 تيم

خبر بد براي هواداران بارسلونا اين است که سايت اين باشگاه اعلام کرد، جرارد پيکه، مدافع مياني اين تيم در بازي با ميلان در ليگ قهرمانان اروپا از ناحيه همسترينگ پاي چپ مصدوم شده است و نتوانسته در تمرينات اخير تيمش شرکت کند. به اين ترتيب احتمال اينکه جرارد نتواند در اولين ال‌کلاسيکوي فصل حضور داشته باشد بسيار زياد است. غيبت جرارد بدان معنا است که کريستيانو رونالدو، مهاجم پرتغالي رئال مادريد تهديد جدي‌تري براي دروازه کاتالان‌ها خواهد بود، چرا که در چندين ال‌کلاسيکوي اخير، مسئوليت کنترل رونالدو همواره بر عهده پيکه بوده است.

در غياب احتمالي پيکه وظيفه کنترل رونالدو يا بر عهده کارلس پويول، کاپيتان پا به سن گذاشته کاتالان‌ها خواهد افتاد که به تازگي دوران ريکاوري‌اش را پشت سر گذاشته يا بر عهده مارک بارترا است که تجربه کافي از حضور در ال‌کلاسيکوها ندارد. به اين ترتيب خط دفاع بارسلونا شکننده‌تر از قبل خواهد بود.

در طرف ديگر اما رئال مادريد با ترکيبي تقريباً کامل پا به ميدان مي‌گذارد و به گفته آنچلوتي حتي گرث بيل هم مي‌تواند در ترکيب کهکشاني‌‌ها قرار بگيرد.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین