امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۳۶ Saturday, 20 April 2024

تجمع اعتراضی به حفر تونل بهشت‌آباد و گلاب ‌- شهرکرد + گزارش تصویری

تجمع اعتراضی به حفر تونل بهشت‌آباد و گلاب ‌- شهرکرد + گزارش تصویری

عده‌ای از مردم چهارمحال و بختیاری در اعتراض به احداث تونل گلاب 2 و بهشت‌آباد، تجمعی برگزار کردند که این تجمع با سخنرانی دو تن از نمایندگان و صدور بیانیه‌ای که در آن به طرح خواسته‌های‌شان پرداختند، پایان یافت.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،  مجید جلیل‌سرقلعه نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی در تجمع روز پنجشنبه عده‌ای از مردم چهارمحال و بختیاری با تاکید بر به حق بودن مطالبه مردم استان متبوعش برگزاری این تجمع را در راستای حفظ اهداف انقلاب، نظام و آرمان های امام و شهدا دانست.

 

وی هم‌چنین عدالت را ذات و پایه‌های اصل اسلام ناب دانست و گفت: مردم چهارمحال و بختیاری بر اساس آموخته‌های‌شان از دین مبین اسلام و شرع برای احقاق حقوق حقه خود به میدان آمده‌اند.

 

وی بر ضرورت رعایت عدالت در تخصیص آب و توجه به زیر ساخت‌های فراوان آبی در استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.

 

نماینده مردم شهرستان لردگان با بیان این اعتقاد که «این اجتماع پرشور مردم حجت را بر مسوولان تمام کرده است» افزود: قبل از این‌که نمایندگان در مجلس بخواهند وزیر را مورد سوال و یا استیضاح قرار بدهند این تجمع غیرتمندانه به طور قطع اثر و نقش خود را ایفا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به «رویکرد و شعار دولت جدید مبنی بر تدبیر و امید»، رسیدگی و حل مشکل آب مردم استان چهارمحال و بختیاری با تدبیر و قاطعیت را خواستار شد.

 

به گزارش ایسنا، نماینده مردم شهرستان‌های، فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد که مسئولان چهارمحال و بختیاری با پشتوانه مردمی مانع سیاسی‌بازی‌ها می‌شوند.

 

حمیدرضا عزیزی در تجمع روز پنجشنبه عده‌ای از مردم چهارمحال و بختیاری در اعتراض به احداث تونل گلاب 2 و بهشت آباد، با اشاره به بصیرت و بیش بالای مردم این استان در همه عرصه‌ها، تصریح کرد: مردم ما در همه عرصه‌ها نشان دادند که همیشه از مسئولان جلوتر و پیشگام تر بوده و هستند و اجازه نخواهند داد که منافع‌شان پایمال شود؛ بنابراین مردم بر اساس یک دغدغه اجتماعی و قانونی اقدام به این اجتماع کرده‌اند و تنها هدف‌شان نیز دفاع از حق‌شان است.

 

وی مردم را بازوان قدرتمند مسئولان در حل مشکل و معضل آب عنوان و تصریح کرد: حمایت‌های بی دریغ مردم از حقوق خود به همگان ثابت کرد که این مردم نه با احساسات زودگذر بلکه با روشنفکری و آگاهی تمام، از حق خود دفاع می‌کنند. مسئولان و مردم استان در مسئله آب نگاهی دیپلماسی و کارشناسی داشته و دارند.

 

وی با تاکید بر این‌که «نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و استاندار به صورت هوشمندانه و قانونی پیگیر حل مشکل آب استان هستند» افزود: مسئولان استان تمام تلاش خود را برای مقابله با حداث تونل‌ها به صورت شبانه‌روزی به کار گرفته‌اند و بر اساس اصول قانونی و کارشناسی و با پشتوانه مردمی مانع آن خواهند شد.

 

عزیزی به مصوبات شورای عالی آب اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آب و یک کارکارشناسی مقرر شد که احداث تونل به طول 64 متر حذف و انتقال آب به صورت پمپاژ صورت بگیرد.

 

وی با بیان این‌که «در ارتباط با بهشت‌آباد نیز احداث تونل به تصویب نرسید» تصریح کرد: انتقال آب به صورت تونل موجب ایجاد تغییرات مسایل زیست محیطی و اکوسیستم در چهار شهرستان استان ما و خشک شدن چشمه‌ساران و گیاهان و تبدیل شدن آن‌ها به کویر و بروز گرد و غبار می‌شود و استان چهارمحال و بختیاری به یک استان کویری تبدیل خواهد شد.

 

وی با تاکید بر این‌که «انتقال آب باید بر اساس عدالت و حق‌آبه هر استان تقسیم شود» گفت: در توزیع آب باید حق‌آبه کشاورزان و شیلات و ماهیان سردابی ما لحاظ شود و سپس انتقال مازاد آب به استان‌های دیگر انتقال داده شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های، فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ گفت: به وزارت نیرو تذکر می‌دهم که حقوق و منافع استان ما را حفظ کند و مصوبات شورای عالی آب را تا دور آینده اعمال کند.

 

وی با بیان این‌که «مسئولان و مردم استان در مسئله آب هیچ گاه به دنبال سیاه نمایی نبوده و نیستند» تصریح کرد: ما هیچ چیز جز قانون و دفاع از حق خود در جلسات و دیدارها به مسئولان نگفته‌ایم و در این راستا از جان خود نیز در راه حفظ حقوق مسلم خود خواهیم گذشت.

 

مردم استان چهارمحال و بختیاری خطاب به روسای قوای سه‌گانه و دیگر مسوولین ذیربط در اعتراض به احداث تونل‌های غیرقنونی گلاب 2 و بهشت‌آباد، بیانیه‌ای صادر کردند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه چهارمحال و بختیاری- در بخش‌هایی از متن این بیانیه آمده است:

 

با سلام و درود بی پایان بر پیامبر اعظم(ص) و ائمه الهدی و نایب بر حق حضرت ولی عصر(عج) مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله العظمی الامام خامنه‌ای و شهدای سرافراز انقلاب اسلامی

 

ما مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری که همیشه و همواره مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌ایم و تا آخر نیز می‌باشیم امروز در لبیک به دعوت نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی گرد آمده‌ایم تا مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به عدم توجه به خواسته‌های مردم این استان که از طرق مسالمت‌آمیز ابراز شده و متاسفانه نتیجه ای دریافت نکرده‌ایم برای آخرین بار در عین متانت و خویشتن داری به گوش مسولین محترم برسانیم.

 

ما اعتقاد داریم که آب جزو انفال است و هیچکدام از مردم ما با انتقال اصولی مازاد آب به استان‌های همجوار مخالف نبوده و نیستند.

 

-حفر تونل‌های گلاب و بهشت‌آباد سریعا متوقف و از ادامه آن برای همیشه جلوگیری شود و ناظرینی از مردم و مسئولین استان ما بر توقف آن نظارت داشته باشند.

– ما با انتقال مازاد آب مخالف نیستیم ولی هرگونه انتقال آب از استان باید عملی و اصولی و منطبق با شرع مقدس و نظرات کارشناسان و رعایت حقوق و منافع مردم این استان در زمینه‌های تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت و خدمات و محیط زیست لحاظ شود.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین