امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱ Saturday, 20 April 2024

تقوی: فرصت دهید اشتباهاتم را جبران کنم

تقوی: فرصت دهید اشتباهاتم را جبران کنم

دارنده‌ی دومدال طلای کشتی آزاد جهان گفت: می‌خواهم به کشتی بازگردم.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از مهدی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد : متاسفانه سهمیه‌ی حضور در رقابت‌های انتخابی مرحله‌ی نهایی تیم ملی را ندارم و از کادرفنی و شورای فنی درخواست می‌کنم این اجازه را به من بدهد تا در انتخابی تیم ملی کشتی بگیرم.

 

او ادامه داد: در دو سال گذشته به خاطر بیماری و فوت مادرم و همچنین سرپرستی خانواده اوضاع روحی مناسب نداشتم و نمی‌توانستم به صورت متمرکز به کشتی فکر کنم. نتایجم در المپیک و رقابتهای جهانی هم نشان دهنده‌ی همین موضوع است. اما مدتی است که توانسته‌ام شرایط مساعدی پیدا کنم و خودم را به شرایط حرفه‌ای کشتی گرفتن برسانم. حدود 3 ماه است که پس از غلبه بر مشکلات روحی و خانوادگی، خودم را به شرایط مساعدی رسانده‌ام. اما متاسفانه الان برای حضور در انتخابی تیم ملی سهمیه ندارم.

 

قهرمان رقابت‌های جهانی 2009 در ادامه گفت: به کادر فنی حق می‌دهم چون بالاخره قانونی گذاشته شده تا کشتی گیران با انتخابی به تیم ملی راه پیدا کنند اما همه این دوستان شرایط یکی دوسال اخیر من را از نزدیک دیده‌اند که حتی نمی‌توانستم به کشتی فکر کنم. کشتی‌گیری که نداند هدفش چیست و خودش را پیدا نکرده باشد مسلما نمی‌تواند به موفقیت برسد. من می‌دانستم برای رقابت‌های جهانی روحیه لازم را ندارم چون 40 روز بعد از فوت مادرم بود ولی به مسابقات رفتم و گفتم شاید خدا کمکم کند و در فضای کشتی قرار بگیرم اما متاسفانه نتیجه‌ی لازم را کسب نکردم.

 

وی افزود: بعد از رقابت‌های جهانی سعی کردم کم کم روحیه‌ی خود را به دست بیاورم و خود را برای جام تختی و رقابت‌های انتخابی تیم ملی آماده کردم. حدود 3 ماه است که به صورت جدی تمرین می‌کنم چون هدفم حضور در جام تختی و انتخابی مرحله اول بود اما متاسفانه کتفم آسیب دید و نتوانستم در این رقابت‌ها شرکت کنم. من به راحتی می‌توانستم با حضور در انتخابی مرحله اول سهمیه‌ی انتخابی مرحله نهایی را کسب کنم تا به این مشکلات کنونی دچار نشوم. الان هم به صورت مستمر تمریناتم را ادامه می‌دهم چون انگیزه‌ی بسیار بالایی برای بازگشتن به کشتی دارم.

 

تقوی با اشاره به پیگیری‌های هیات کشتی مازندران اضافه کرد: زمانی که همه من را رها کردند هیات مازندران پیگیر کارهایم بود. من نمی‌گویم که بدون کشتی گرفتن و به یک باره دو بنده تیم ملی را بپوشم. تنها تقاضایم این است که به خاطر این همه سالی که برای بالا بردن پرچم ایران زحمت کشیده‌ام یک سهمیه برای حضور در انتخابی مرحله نهایی تیم ملی به من داده شود. من چشم امید دارم که اعضای شورای فنی و کادر فنی تیم ملی اجازه دهند دوباره کشتی بگیرم.

 

تقوی با بیان این که تا چند سال پیش از نظر روحی و روانی به شدت مشکل داشته افزود: در المپیک که به خاطر بیماری مادرم و بعد ازآن در رقابت‌های جهانی به خاطر فوت مادرم یک پایم در بیمارستان و یک پایم درخانه‌ی کشتی بود. از دوستان خواهش می‌کنم فقط یک لحظه خودشان را جای من بگذارند. با این روحیه مشخص بود که نمی‌توانم به موفقیت برسم. الان که انگیزه و روحیه لازم را دارم همه درها به روی من بسته است. اما تقاضایم این است که درها را به روی من نبندند.

 

وی ادامه داد: من در این مدت اشتباهات زیادی داشتم و همه را قبول دارم. اما ضرر اصلی را خود من کردم و الان فقط به دنبال کشتی گرفتن هستم تا بتوانم اشتباهات گذشته را جبران کنم.

 

ملی‌پوش کشتی آزاد ایران در المپیک لندن و پکن در پایان اظهار کرد: الان اوضاع تغییر کرده و وزنهای 70 و 74 کیلوگرم برای من اوزان ایده آلی هستند. خیلی دوست دارم که رو در رو با آقای خادم صحبت کنم و مشکلاتم را به او بگویم چون می دانم ایشان به عنوان یک انسان بزرگ و کسی که کشتی را می‌شناسد و با مسائل روحی آشنایی دارد وضعیت من را درک خواهد کرد.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین