امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۷ Saturday, 20 April 2024

تهیه‌کننده «توپ و تور»: به خاطر تحریم‌ها از تجهیزات اچ‌دی محروم شدیم

تهیه‌کننده «توپ و تور»: به خاطر تحریم‌ها از تجهیزات اچ‌دی محروم شدیم

تهیه‌کننده برنامه «توپ و تور» درباره احتمال نزول تیم ملی والیبال ایران به گروه دوم از لیگ جهانی والیبال به دلیل آنچه پخش نشدن این بازی‌ها با سیستم اچ‌دی توسط صداوسیمای ایران عنوان می‌شود، توضیحاتی را ارائه داد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، سروش حبیبی قانع در این زمینه به ایسنا گفت: صداوسیما چند سال پیش برای خرید تجهیزات اچ‌دی پیگیری‌هایی را صورت داد تا این امکانات را فراهم کند اما با توجه به تحریم‌هایی که طولانی مدت شده است، نمی‌دانیم چه اقدامی صورت بگیرد تا این کار زودتر عملی شود.

 

او با اشاره به اینکه سیستم پخش تمام کشورهای دنیا بر روی تجهیزات اچ‌دی می‌گردد و از لحاظ کیفیت بالا است، افزود: متأسفانه در کشور ما این تجهیزات جا نیافتاده است و حتی خود سازمان صداوسیما از این تجهیزات محروم است.

 

او در ادامه به این نکته اشاره کرد: شرکت‌های خصوصی وجود دارند که بتوان به صورت واحد سیار تجهیزات اچ‌دی را تعاملی خرید اما زمان‌بر است و مدت زیادی طول می‌کشد تا این اتفاق صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه آوردن تجهیزات اچ‌دی برای پخش مسابقات لیگ جهانی شدنی است، خاطرنشان کرد: اگر در معرض تحریم نبودیم چند سال پیش این اتفاق صورت می‌گرفت. صداوسیما حتی پیش از این برای درخواست واحد سیار نسبت به تجهیزات اچ‌دی تا مرحله خرید پیش رفت اما به دلیل تحریم‌ها این تجهیزات به ایران نرسید و به طور کلی این تحریم‌ها و شرایطی که به وجود آمد اجازه نداد تا از این امکان برخوردار شویم.

 

وی همچنین به مسابقات سری پیش لیگ بین قاره‌ای اشاره کرد که در این مسابقات اعتراض شده بود که چرا صداوسیمای ایران به امکانات اچ‌دی مجهز نیست و خاطرنشان کرد: آن‌ها حتی این تهدید را کردند که ایران را در رتبه A، مابین تیم‌های جهانی قرار ندهند. اکنون نیز قول و مساعدت‌هایی شده است که امیدواریم هر چه زودتر عملی شود.

 

قانع همچنین اعلام کرد که تلاش سازمان صداوسیما بر این است که تعاملی صورت بدهد تا این مسابقات و پخش آن در اختیار ایران قرار بگیرد.

 

این تهیه‌کننده همچنین برخورداری از امکانات اچ‌دی را نه برای مسابقات بلکه برای به‌روز بودن تلویزیون و کشورمان مفید عنوان کرد و گفت: به هر حال این‌ها همه تجهیزات است. اما مشکلی که وجود دارد این است که شما اکنون نمی‌توانید کل سیستم‌های صداوسیما را به این سمت ببرید چراکه هزینه بسیار هنگفتی می‌خواهد. همین حالا نیز برای خریداری حق پخش مسابقات، رقم‌های بالایی پرداخت می‌شود. از طرفی دیگر نمی‌خواهیم پخش مسابقات جهانی را حذف کنیم تا هزینه آن را برای خرید تجهیزات اچ‌دی هزینه کنیم. به هر حال بیننده می‌خواهد تمام مسابقات لیگ جهانی را ببیند و به‌روز باشد.

 

قانع در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه استفاده از تجهیزات اچ‌دی قرار بود چند سال پیش اتفاق بیافتد،‌ خاطرنشان کرد: به خاطر تحریم‌ها این اتفاق نیافتاد. استفاده از تجهیز اچ‌دی به صورت واحد سیار می‌تواند برای ما خوب باشد و حتی در مباحث دیگر و حوزه‌هایی از جمله ساخت فیلم و سریال می‌تواند کیفیت را بالا ببرد.

 

او در پایان خاطرنشان کرد: صداوسیما در تلاش است با فراهم کردن امکانات اچ‌دی پخش این مسابقات و میزبانی بازی‌های لیگ جهانی 2014 را امکان‌پذیر کند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین