امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۳ Wednesday, 24 April 2024

توسعه شهرک فناوری الکترونیک ارومیه محدود شد

شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه 29 فروردین 92 پس از کش و قوسهای فراوان 12 ساله با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی افتتاح شد که مقرر بود فاز 2 این طرح در همان منطقه اجرایی شود؛ اما کارگروه زیربنایی آذربایجان غربی به دلیل گردشگری...

شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه 29 فروردین 92 پس از کش و قوسهای فراوان 12 ساله با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی افتتاح شد که مقرر بود فاز 2 این طرح در همان منطقه اجرایی شود؛ اما کارگروه زیربنایی آذربایجان غربی به دلیل گردشگری بودن منطقه توسعه این شهرک را محدود کرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، عملیات اجرایی فاز اول سومین شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی کشور در ارومیه بعد از گذشت حدود 12 سال بالاخره به اتمام رسید و 29 فروردین امسال با حضور معاون وزیر بازرگانی افتتاح شد. به گفته مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی مراحل مطالعات فاز 2 این شهرک به اتمام رسیده ولی طی شامگاه گذشته کارگروه امور زیربنایی استان به دلیل قرار گرفتن این شهرک در منطقه گردشگری طرح محدود شدن توسعه این طرح را برای ارجاع به کارگروه برنامه ریزی مصوب کردند.

فاز 2 شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی واقع در منطقه گردشگری کوه سیر که قرار بود با توجه به اتمام عملیات عمرانی و تجهیز فاز یک در زمینی به مساحت 15 هکتار، اجرایی شود، باحکم محدودیت کارگروه امور روبرو شد، این در حالی است که عملیات احداث این شهرک از 12 سال پیش آغاز شده و مشخص نیست چرا مسئولان هم اکنون بعد از اتمام و افتتاح این طرح به فکر جلوگیری از آسیب رسانی به این منطقه گردشگری افتاده اند.

شهرک فناوری الکترونیک و مواد غذایی که با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد مشاغل مولد متکی بر دانش، توسعه و ارتقای واحدهای فناور برای حضور در بازارهای جهانی، ایجاد فضایی مناسب برای رشد خلاقیتها و توسعه تکنولوژی شرکتهای کوچک و متوسط و افزایش اقتدار ملی از طریق بها دادن به تحقیق عملی و توسعه تکنولوژی احداث و طرحهایی زیادی برای توسعه این شهرک برنامه ریزی شده بود ولی هم اکنون به جای ارتقای جایگاه این شهرک، توسعه آن محدود می شود.

محمودی: شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه شرایط مطلوبی ندارد

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی آذربایجان غربی با اعلام اینکه توسعه شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی در ارومیه محدود شد، افزود: شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه با توجه به قرار گرفتن در محل تفریحی و رفاهی مردم از شرایط مطلوبی برخوردار نیست.

سید جواد محمودی با بیان اینکه توسعه این مرکز موجب بروز مشکلاتی در گذران اوقات فراغت مردم و جوانان شده و به همین دلیل این امر در شرایط کنونی غیرممکن خواهد بود، اظهار داشت: با توجه به برنامه های توسعه شهری ارومیه هرنوع ساخت و ساز در محل فعلی مقدور نبوده و پس از تایید شورای برنامه ریزی استان باید محدود به منطقه خاص شود.

در کارگروه تخصصی امور زیربنایی آذربایجان غربی با نظر اکثریت حاضران در جلسه هرگونه توسعه در محل شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه به طور موقت محدود و اعلام نظر قطعی به شورای برنامه ریزی موکول شد.

موسوی: با مصوبه کارگروه مخالفیم/ ادامه انجام عملیات عمرانی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با مصوبه کارگروه امور زیربنایی مخالف هستیم و مراتب اعتراض خود را در این جلسه به اعضا اعلام کردیم، ادامه داد: شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه جزو مصوبات هیئت دولت و سفرهای کابینه به آذربایجان غربی بوده که باید برای محدود کردن توسعه این شهرک مصوبه هیئت دولت اخذ شود.

سید احمد موسوی با اعلام اینکه هم اکنون هیچ گونه عملیات عمرانی و اجرایی در این شهرک متوقف نشده، اظهار داشت: این طرح در محدوده طرح جامع گردشگری ارومیه واقع شده و کارگروه امور زیربنایی به همین دلیل از اجرای هر گونه طرح توسعه ای در شهرک جلوگیری می کند. این مصوبه برای رسیدگی بیشتر و طرح در جلسه مجموعه مدیران استان به شورای برنامه ریزی و توسعه ارجاع شد.

وی با اعلام اینکه بعید می دانم شورای برنامه ریزی با توسعه این شهرک مخالفت کند، ادامه داد: در صورت تصویب عدم توسعه شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی در شورای برنامه ریزی این مصوبه به هیئت دولت ارجاع و اگر این هیئت با اجرای طرح توسعه شهرک مخالفت کند، عملیات توسعه محدود می شود، پس تا زمانی که این مصوبه ابلاغ نشود عملیات عمرانی و اجرایی در این شهرک ادامه می یابد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی یادآور شد: فاز اول شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه در 15 هکتار به اتمام رسیده و هنوز همه ظرفیتهای موجود به متقاضیان واگذار نشده که در صورت اتمام محل برای واگذاری، عملیات اجرایی فاز 2 طرح در همان محدوده یا در محل دیگری آغاز می شود.

شهرک صنعتی فناوری الکترونیک ارومیه مهرماه 80 مورد تصویب هیئت وزیران قرار گرفت و اردیبهشت سال 82 عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی در 32 هکتار زمین در جوار روستای جانوسلو ارومیه با 8 هزار و 200 متر مربع زیربنا در قالب برج خدمات مهندسی بعنوان فاز اول آغاز شد.

فاز 2 این طرح نیز با توجه به اتمام عملیات عمرانی و تجهیز فاز یک در زمینی به مساحت 21 هکتار با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد فضای مناسب رشد خلاقیتها و توسعه تکنولوژی و افزایش اقتدار ملی از طریق بها دادن به تحقیق عملی و توسعه تکنولوژی نیز اجرایی می شود.

زیر بنای برج مهندسین این طرح 9 هزار متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر 88 میلیارد ریال بود که شامل 44 اتاق بوده که از این تعداد 40 اتاق ظرفیت پذیرش 80 شرکت تخصصی را دارد، راه اندازی آزمایشگاه مرجع الکترونیک و آزمایشگاه مرجع صنایع غذایی و راه اندازی بخش تحقیق و توسعه از مزیت های این شهرک بوده که کلینیک های تخصصی با موضوعات مختلف از جمله بسته بندی، دانش فنی، ماشین آلات و … نیز در این شهرک فناوری راه اندازی می شوند.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین