امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۷ Thursday, 18 April 2024

جفری گلدبرگ: آمریکا و اسراییل بهار سال آینده بر سر ایران با هم درگیر می‌شوند

جفری گلدبرگ: آمریکا و اسراییل بهار سال آینده بر سر ایران با هم درگیر می‌شوند

یک تحلیلگر یهودی در امریکا که روابط نزدیکی با کاخ سفید دارد تاکید که امریکا واسراییل بهار آینده درباره برنامه هسته‌ای ایران با هم درگیر خواهند شد.

 
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، به نقل از ایران هسته ای- یک تحلیلگر یهودی در امریکا که روابط نزدیکی با کاخ سفید دارد تاکید که امریکا و اسراییل بهار آینده درباره برنامه هسته‌ای ایران با هم درگیر خواهند شد.

گلد برگ روز 13 مهر در مقاله‌ای روی پایگاه اینترنتی بلومبرگ نوشت: «پيام نتانياهو به سازمان ملل متحد ساده بود: من زودتر از انكه ايران يهودي‌ها را به بمباران هسته‌اي تهديد كند اين كشور را بمباران مي‌كنم».

وی درباره پیام نتانیاهو به اوباما تاکید کرد: «پيامي كه به اوباما فرستاده شده البته كمي پيچيده بود: من در مورد ايران به تو اعتماد دارم و بخشي از اين اعتماد به آن دليل است كه چاره ديگري نيست خوشحالم كه در مورد اعمال تحريم‌ها بااراده بوده‌ايد و بدبيني شما در مورد نيات ايران را مي‌ستايم : اما نمي‌توانم تا ابد صبر كنم».

گلدبرگ درباره استراتژی دولت امریکا درباره تحریم‌ها نوشت: «به نظر مي‌رسد كاخ سفيد براي تشديد تحريم‌ها اكنون ترديد دارد زيرا احتمال مذاكرات قوت گرفته است اما نمي‌خواهد پيش از موعد مقرر تحريم‌ها را بدون امتيازدهي واقعي ايران كاهش دهد».

وی در ادامه به اختلاف درخواست‌های آمریکا و اسراییل از ایران اشاره کرده و نوشته است: «درگيري بين اين دو يقينا پيش مي‌آيد و احتمالا زمان آن بهار سال آينده است. مطالبات نتانياهو شامل اين است كه ايران به طور دائم غني‌سازي اورانيوم خود را تعليق كند، تاسيسات هسته‌اي را تعطيل و اورانيوم غني شده را به خارج از كشور منتقل سازد. اينها مطالباتي است كه ايران يقينا با آن موافقت نمي‌كند و ترديد وجود دارد كه اوباما نيز با مواضع حداكثري نتانياهو موافقت كند».

گلدبرگ درباره تاثیر تحریم‌ها بر ایران می‌نویسد: «يكي از دلايلي كه حتي حسن روحاني مهربان و دوست داشتني امروز رييس جمهوري ايران است و نه فردي انكاركننده هولوكاست و سرسخت مانند محمود احمدي نژاد، اين كشور اين است كه رهبر عالي ايران و ديگر شخصيت‌هاي برجسته به اين نكته پي برده‌اند كه رويكرد احمدي نژاد براي حل پرونده هسته‌اي ايران مفيد نبوده است».

نویسنده در ادامه تاکید می‌کند که احتمال اینکه نهایتا ایران و امریکا توافقی بکنند که اسراییل آن را قبول نداشته باشد زیاد است.

وی می‌نویسد: «ترس بزرگ نتانياهو و بسياري از دشمنان عرب ايران است سوال موجود در ذهن نتانياهو ساده است: آيا ايراني‌ها آن اندازه هوشمند هستند كه مذاكرات را ادامه داده و طولاني كنند تا در نهايت راهكاري پيشنهاد دهند كه اوباما آن را بپذيرد اما براي اسرائيل خوشايند نباشد.

احتمال اين گزينه زياد است. اوباما به روشني تمايل دارد اين مساله بدون ورود به جنگ خاتمه يابد. اگر او تصور مي‌كند دست يافتن به راهكار توافقي بر اساس مذاكرات باعت مي‌شود ايران به بمب دست نيابد -حتي اگر توافق به ايران توانايي ازسرگيري برنامه‌اش را بدهد- او با آن موافقت مي‌كند اما براي نتانياهو قابل قبول نيست.

اوباما و نتانياهو كه امروزه ادعا مي‌كنند اهداف مشتركي دارند احتمالا تا بهار سال آتي مي‌فهمند كه هدف‌هايشان متفاوت است. در آن زمان نتانياهو بايد تصميم بگيرد آيا او با هر ابزار ممكني مانع از دست يافتن ايران به بمب مي‌شود و خطر عصباني كردن رييس جمهوري آمريكا را به جان مي‌خرد يا آرام مي‌نشيند و مي‌بيند ايران هر روز يك گام به كشور هسته‌اي نزديك‌تر مي‌شود»؟

انتهاي پيام/

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین