امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲ Saturday, 20 April 2024

خطر سقوط نظام سوریه پایان یافته است/اوضاع سوریه اسرائیل را نگران کرده

خطر سقوط نظام سوریه پایان یافته است/اوضاع سوریه اسرائیل را نگران کرده

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه گزینه نظامی در خصوص سوریه شکست خورده است، اعلام کرد: خطر سقوط نظام سوریه پایان یافته است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،  سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با روزنامه السفیر اعلام کرد: خطر سقوط نظام سوریه پایان یافته است.

 

وی در این مصاحبه اعلام کرد: ما از خطر تجزیه سوریه و سقوط نظام گذشته‌ایم و گزینه نظامی در خصوص سوریه شکست خورده است.

 

نصرالله ادامه داد: جنگی که علیه سوریه آغاز شده هدفش برقراری دموکراسی و یا عدالت و مبارزه با فساد نیست بلکه هدف از این جنگ تغییر مواضع سوریه است و اکثر کشورها امروز راهکار سیاسی را درباره سوریه تایید می‌کنند.

 

وی در خصوص موضع کشور روسیه در قبال سوریه نیز به بحران شبه‌جزیره کریمه اشاره کرد و گفت: به عقیده من موضع روسیه در قبال سوریه از این پس مستحکم‌تر شده و حمایت روسیه از دمشق از این پس بیشتر خواهد شد.

 

نصرالله بر اهمیت وحدت مردم لبنان با نیروهای مقاومت اشاره کرد و گفت: ما با مردم لبنان در خصوص مشارکت‌مان در سوریه اختلافی نداریم بلکه بالعکس گروهی در این خصوص مردد بودند اما بالاخره درباره گزینه‌هایمان در خصوص سوریه با ما هم‌نظر شدند و می‌توانم بگویم که برخی گروه‌ها از جمله گروه 14 مارس دخالت ما را در سوریه در برابر حمایت لبنان از گروه‌های تکفیری تایید می‌کنند.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه با اشاره به تدابیر مرزی اتخاذ شده از سوی لبنان و سوریه گفت: خطر این انفجارها به شدت کاهش یافته است.

 

سید حسن نصرالله همچنین اعلام کرد: بمبی که در مزارع شبعا گشتی‌های رژیم صهیونیستی را در اواسط ماه مارس هدف قرار داد توسط نیروهای مقاومت کار گذاشته شده بود و این اقدام واکنشی به حمله هوایی اسرائیل به یکی از پایگاه‌های مقاومت در منطقه مرزی جنتا بود.

 

وی ادامه داد: اسرائیل پس از این انفجار پیام ما را به خوبی درک کرد و دانست که این یک پاسخ کوبنده بود.

 

نصرالله همچنین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنتا را برای اعمال فشار علیه نیروهای مقاومت خواند و اعلام کرد: زمانی که ما این بمب‌ها را کار گذاشتیم هدفمان این بود که به دشمن این پیام را برسانیم که اجازه نمی‌دهیم قواعد درگیری‌ها را تغییر داده و در هر مکانی که دلش می‌خواهد دخالت کند و بداند که در این صورت در برابر دشمن خواهیم ایستاد.

 

وی با بیان اینکه اتفاقات میدانی در سوریه بر نگرانی اسرائیلی‌ها افزوده است، تصریح کرد که آنها از خود این قبیل سوالات را می‌پرسند که آیا تجریه سوریه مقاومت را در صورت جنگ احتمالی اسرائیل با لبنان موفق خواهد ساخت؟ آیا جنگ روند جدیدی پیدا خواهد کرد؟

 

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: اگر مقاومت درباره حمله هوایی به جنتا سکوت می‌کرد دشمن فردا هر کامیون یا هر هدف و هر خانه و مکانی را به این بهانه که در آنجا سلاح وجود دارد هدف قرار می‌داد و ما اجازه این مساله را نمی‌دهیم.

 

در خصوص میزان قدرت نظام سوریه نیز نصرالله تاکید کرد: تجربه سه سال گذشته در سوریه ثابت کرد نظام این کشور نه تنها ضعیف نیست بلکه از حمایت مردمی برخوردار است و جنگ در سوریه در حال پایان است و به عقیده ما خطر تجزیه سوریه پایان یافته است.

 

وی در ادامه از برخی پیشنهادها به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه پرده برداشت و اعلام کرد: برخی به اسد پیشنهاد دادند که روابط دیپلماتیکش را با ایران و گروه‌های مقاومت قطع کند و برای ورود به جنگی واقعی با اسرائیل آماده شود اما اسد با این پیشنهادات مخالفت و بر موضع خود ایستادگی کرد.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد که بسیاری از کشورهای عربی به طور مخفیانه با نظام سوریه در رابطه هستند و می‌گویند ما با تو هستیم و پایداری کن، اما من می‌دانم که برخی کشورهای عربی تنها در ظاهر با مخالفان هستند اما در خفا از نظام سوریه می‌خواهند که به سرعت نتیجه جنگ را مشخص کند.

 

در خصوص مساله بهار عربی نیز نصرالله گفت: ما از همان ابتدای آغاز ناآرامی‌ها در لیبی‌،‌ تونس و مصر دانستیم که موضوع یک مساله مردمی است، در حالی که نظام‌های برخی کشورهای جهان چون آمریکا،‌ فرانسه، غرب و جامعه جهانی از این مساله غافلگیر شدند.

 

وی خاطرنشان کرد که بروز مشکل رهبری، برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی خیلی زود در برابر احزاب و گروه‌ها زمینه را برای دخالت باز کرد.

 

وی افزود: قبل از اینکه چیزی به نام بهار عربی وجود داشته باشد بحث جدی میان آمریکایی‌ها به طور اساسی مطرح بود و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها در جریان این بحث بودند و این اطلاعات را یک منبع از کشورهای حوزه خلیج (فارس) مطرح کرده و این اطلاعات حاکی از آن است که بحث این کشورها به مساله آینده عربستان رسیده بود و حتی به من گفته شد که بحث آنها درباره لزوم تقسیم عربستان به چند کشور است.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین