امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۰ Thursday, 18 April 2024

خوش‌خیالی است که آمریکا تحریم‌ها را کاهش دهد

خوش‌خیالی است که آمریکا تحریم‌ها را کاهش دهد

سرمايه گذار خارجي متخلف از آب درآمد،چرا «اختيار تام» به احمدي‌نژاد داده نشد؟،پرونده شكايت خانواده هاشمي از رسايي بسته شد ،وضعیت پرونده قضات تعلیقی کهریزک،تغییرات در وزارت علوم افتضاح است،بازداشت یکی از مدیران دولت دهم و …

 

 

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، از جمله برخی خبر ویژه های روزنامه های یکشنبه هستند که اینجا میخوانید:

*کیهان

این چه کار شرافتمندانه‌ای بود که طرفین مسئولیت آن را برعهده نمی‌گیرند؟!

گام اول اعتمادسازی میان حسن روحانی و باراک اوباما با شکست ناشی از دروغ‌پردازی مواجه شد.اوباما جمعه شب در حالی که دکتر روحانی در حال بازگشت از سفر نیویورک بود، در تماس تلفنی از وی عذرخواهی کرد. اما این عذرخواهی برای سوابق جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا در طول 6 دهه گذشته به ویژه دشمنی‌های سالیان اخیر علیه ملت ایران نبود؛ اوباما صرفا از ترافیک نیویورک عذرخواهی کرد! البته اوباما ولخرجی کرده و یک کلمه خداحافظ را هم به فارسی گفته است!اما نکته جالب در این میان آن است که طرفین تماس هیچ یک حاضر نیستند مسئولیت آن را برعهده بگیرند و بر دوش دیگری می‌اندازند! بنابراین پیداست که این وسط یک طرف در همین اول کار اعتمادسازی و برداشتن دیوار بلند بی‌اعتمادی، دروغ گفته است. سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما در مصاحبه با سی‌ان‌ان، توپ را در زمین هیئت همراه روحانی انداخت و گفت: ما در اوایل هفته تمایل خود را به دیدار مختصر غیررسمی در زمان حضور باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دادیم.

در حالی که ما در قبال این مسئله موضعی باز داشتیم ایرانی‌ها نشان دادند که این مسئله برای آنها پیچیده است پس چنین دیداری صورت نگرفت. ولی امروز (جمعه به وقت آمریکا) در کمال تعجب از طرف آنها با ما تماس گرفته و اعلام شد که رئیس‌جمهور روحانی تمایل دارد در حالیکه می‌خواهد از نیویورک خارج شود از طریق تلفن با رئیس‌جمهور اوباما صحبت کند. ما هم توانستیم تماس بگیریم و در این دیدار گفت‌گویی سازنده انجام شد.
در مقابل محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای روحانی می‌گوید: روز گذشته (جمعه) که در حال ترک هتل به سمت فرودگاه بودیم، تماس‌هایی از کاخ سفید با ما برقرار شد و آخرین این تماس‌ها روی موبایل سفیر ما بود که آقای اوباما طی این تماس این امکان را پیدا کرد که با آقای روحانی تلفنی صحبت کند.

یادآور می‌شود پیش از این علاقه‌مندی‌هایی به ملاقات اوباما و روحانی به صورت تصادفی(!) بروز داده شده بود اما آنچه این ذوق‌زدگی را کور کرد، اصرار اوباما و بان‌کی مون به پذیرایی با شراب از مهمانان بود و سوال این است که اگر حضور بر سر میز و سفره شراب به لحاظ دینی حرمت دارد- که حتما دارد- آیا حرمت دست دادن با یک جنایتکار و رئیس رژیم شیطان بزرگ کمتر از حرمت میز شراب است.در هر حال اقدام نسنجیده روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با باراک اوباما ضمن آن که دادن یک امتیاز بزرگ و غیرقابل توجیه به رژیم آمریکا بود و در واقع روحانی به تله آمریکا هل داده شد، در عین حال متضمن یک نتیجه بزرگ برای طرف ایرانی است و آن اینکه مجددا ثابت شد آمریکا- حتی در حد پذیرش مسئولیت تماس تلفنی- صداقت ندارد و دروغ می‌گوید. به عبارت دیگر اگر هیئت همراه روحانی راست می‌گویند که تماس از طرف کاخ سفید برقرار شده و حالا زیر اقدام خود می‌زنند در واقع با این کار در همین بدو امر گوشی را دست آقای روحانی داده‌اند که اوباما و دولتش کمترین صداقتی ندارند و قابل اعتماد نیستند و اگر خدای نکرده راست نگفته باشند که…

در هر صورت جای این سوال باقی است که اگر اتفاق مذکور امر شرافتمندانه‌ای بوده چرا هیچ یک از دو طرف حاضر نیست مسئولیت آن را به عهده بگیرد؟!این ماجرا بعد دیگری هم دارد و آن اینکه برخلاف تظاهر برخی محافل فعال در فتنه که مدعی‌اند مذاکره و تماس با آمریکا باعث اختلاف میان واشنگتن و تل‌آویو شده، خبرها حاکی از آن است که اوباما و نتانیاهو در این زمینه هماهنگ عمل می‌کنند. در این زمینه دو گزارش متفاوت منتشر شده، یکی مربوط به روزنامه یایمزآو اسرائیل که می‌نویسد آمریکا به دولت اسرائیل گزارش داده و آنها را در جریان تماس تلفنی اوباما با روحانی قرار داده است و دیگری گزارش رویتر است که به نقل از یک مقام ارشد آمریکا گزارش داده؛ کاخ سفید روز جمعه پیش از تماس تلفنی با حسن روحانی، نخست‌وزیر اسرائیل را از این موضوع مطلع کرده است.

همزمان یک مقام ارشد دیگر دولت آمریکا به وب سایت اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گفته آمریکا اطمینان می‌دهد که اقداماتش برای حل پرونده هسته‌ای ایران در راستای حفظ منافع مشترک با اسرائیل صورت می‌گیرد.یک هفته پیش نیز نیویورک تایمز و رویتر از قول سخنگوی کاخ سفید و مشاور امنیت ملی اوباما گزارش دادند دولت اوباما به نتانیاهو پیغام محرمانه داده مبنی بر اینکه مطمئن باشید در هر نوع مذاکره‌ای امتیازی به ایران نخواهیم داد و تحریم‌ها را لغو نخواهیم کرد. در واقع هیاهوی مقامات رژیم صهیونیستی در این زمینه نوعی تقسیم کار اعلام نشده میان آمریکا و اسرائیل و بازی در دو نقش پلیس خوب و پلیس بد است تا آمریکا بتواند به شکل گام به گام- که نهایت آن اعلام نمی‌شود- به تعلیق و توقف حوزه‌های مختلف برنامه هسته‌ای ایران اقدام کند.

شایان ذکر است هماهنگی مشابهی میان دولت و کنگره آمریکا برقرار است و اوباما با هماهنگی و فشار کنگره پروژه جدید را پیش می‌برد (این موضوع از سوی روزنامه یواس‌ای‌تودی تایید شده) و این در حالی است که ظاهرا آقای روحانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جا گذاشته است!و بالاخره توضیح این موضوع ضرورت دارد که برخی رسانه‌های فعال در فتنه و آشوب نیابتی سال 88 در اقدامی فریبکارانه منتقدان سازش و نرمش یکطرفه با آمریکا را متهم به همسویی با نتانیاهو و رژیم صهیونیستی می‌کنند! اما صرف نظر از هماهنگی آمریکا و اسرائیل در پروژه طلبکاری یکطرفه از ایران، جا دارد بپرسیم آیا همین نتانیاهوی مفلوک در سال 88 از شما فتنه‌گران حمایت نکرد و شما را سرمایه بزرگ اسرائیل نخواند و آیا شماها شعار دیکته شده سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی (نه غزه نه لبنان) را در روز قدس آن سال تکرار نکردید و آیا رئیس همین رژیم کودک‌کش (شیمون پرز) نگفت که جنبش سبز به نیابت از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگد؟!در واقع باید گفت همین حمایت فتنه‌گران از اقدام دکتر روحانی در تماس تلفنی با اوباما- در حالی که رئیس‌جمهور فتنه‌گران را عوامل آمریکا و اسرائیل خوانده- خود سند متقنی بر خطا و دشمن پسند بودن اقدام اخیر روحانی و لطمه به مواضع خوب وی در سفر نیویورک بوده است.

خوش‌خیالی است که آمریکا تحریم‌ها را کاهش دهد

کارشناس موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک گفت شکاف عمیقی میان مواضع ایران و آمریکا وجود دارد و به همین دلیل خوش‌بینی اندکی نسبت به احتمال توافق وجود دارد.مارک فیتز پارک می‌گوید: بعید است ایران در مذاکرات با 1+5 پیشنهادی را بپذیرد که شامل محدود شدن برنامه هسته‌ای و حق غنی‌سازی این کشور باشد. البته اگر ایران این موضوع را بپذیرد و قبول کند که رآکتور اراک را نیز متوقف کند،‌این آغاز خوبی خواهد بود اما ایران می‌خواهد قابلیت هسته‌ای خود را حفظ کند و آمریکا مصمم است تا این توانمندی را از ایران بگیرد بنابراین پیدا کردن نقطه مشترک، مستلزم کوتاه آمدن است و من شک دارم که هیچ یک از دو وزیر خارجه آماده عقب‌نشینی از مواضع خود باشند.

رادیو فرانسه نیز با ادعای این که برنامه اتمی ایران در 10 سال گذشته پیچیده شده و حل نگرانی‌های موجود درباره آن ظرف 6 ماه عملا ناممکن است، گفت: روحانی در ترسیم فرصت سه تا شش ماهه برای حل برنامه اتمی ایران یا خودش را به ناآگاهی می‌زند یا این که خیلی به این مسئله خوش‌بینانه نگاه می‌کند.تحلیلگر این رادیو گفت: «من تصور نمی‌کنم روند نزدیکی دو کشور و سرعت رفع اختلافات در حدی باشد که با نشستن وزرای خارجه دو کشور در این فرصت کوتاه نتیجه‌ای حاصل شود.اگر انتظار داشته باشیم که اوباما برای برداشتن تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال می‌شود کنگره را هم در طول سه ماه آینده به خط کند تا تحریم‌ها را لغو کنند، باز این نوعی خامی و خوش‌خیالی خواهد بود.»

رضا تقی‌زاده گفت: با وجود حسن‌نیت و آغوش بازی که دولت روحانی باز کرده اوباما در برخورد با کنگره قادر به کاهش سریع فشارهای مالی و اقتصادی نیست.اما بی‌بی‌سی از زاویه دیگری به دور جدید مذاکرات پرداخت و گفت: کاترین اشتون پس از مذاکره با هیئت ایرانی گفت در بسته پیشنهادی 1+5 تغییری ایجاد نشده است، این بسته‌ای است که در آلماتی 2 به ایران تسلیم شد و محتوای آن خیلی چشمگیر نبود به دلیل اینکه تنها برداشتن طلا از فهرست تحریم‌ها، تحویل قطعات هواپیما و قطعات یدکی از این دست را شامل می‌شد، در حالی که انتظار ایران تخفیف تحریم‌ها بود.

بانک مرکزی بنگاه تجاری آقای رئیس نیست!

اظهارات غیرمترقبه رئیس بانک مرکزی در مخالفت با کاهش قیمت دلار با شگفتی و اعتراض اقتصاددانان مواجه شده است.دکتر غلامحسین خورشیدی دراین‌باره به «فردا» گفت: آقای سیف (رئیس بانک مرکزی) یک مدیر بانکی است! حقیقتا من یک مقداری تعجب کردم چرا ایشان چنین صحبتی می‌کنند. شاید ایشان به بانک مرکزی مانند یک بانک تجاری نگاه می‌کنند چون سابقه مدیریتی ایشان در بانک‌داری تجاری بوده است. ایشان باید تفکر خود را تغییر دهند. توجه کنید که بانک مرکزی به تعبیر معمول یک بانک نیست ما در تعریف آکادمیک نیز بانک مرکزی را بانک بانک‌ها یا به تعبیری بانک کنترل‌کننده سیاست‌های پولی می‌دانیم و به عبارتی دیگر بانکی است، فرابانکی. حال اگر بخواهید یک تفکر بانکی معمولی را در بانک مرکزی حاکم کنید قطعا با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: بانک مرکزی را باید به عنوان نهادی نگاه کرد که از سر منافع اجتماعی و منافع بین‌المللی ایران باید وظایف خود را انجام دهد اگر با این دید به بانک مرکزی نگاه کنیم ریاست محترم بانک مرکزی در زمینه جلوگیری از کاهش نرخ ارز حرف منطقی نزده‌اند. نرخ ارز هر چقدر در کشور ما کاهش پیدا کند اعتبار سیاسی و اقتصادی ما را در سطح جهانی افزایش می‌دهد حتی اگر منافعی هم از افزایش نرخ ارز عاید کشور شود این منافع خیلی کم ارزش‌تر از منافعی است که باعث می‌شود حیثیت سیاسی و اقتصادی کشورمان در جهان با افزایش نرخ ارز ابعادش کم اهمیت شود چون اندازه نرخ برابری ریال با ارزهای بین‌المللی شاخصی است برای سنجش اعتبار سیاسی و اقتصادی کشور در سطح بین‌المللی حال با چنین شرایطی رئیس کل بانک مرکزی که باید حافظ این اعتبار در سطح جهانی باشد خلاف این عمل می‌کند و من به عنوان یک اقتصاددان نمی‌توانم این عملکرد آقای سیف را توجیه کنم.

همچنین دکتر محمدابراهیم یاوری استاد دانشگاه شهید بهشتی در نامه‌ای انتقادی نوشت: بزرگواران اقتصاددان، اقتصاد خوانده و غیراقتصادی که دست بر قضا و به دست سرنوشت از زمره ژنرال‌های دولت تدبیر و امید شده‌اید! دقت داشته باشید که کوچکترین حرف و اعلام موضع شما چه از نوع سنجیده و چه از نوع نسنجیده آن می‌تواند اقتصاد کشور را دچار نوسانات سهمگینی کند.وی می‌نویسد: شما که بیشتر از بنده و بسیاری از همکاران بنده، معتقد به اقتصاد آزاد و باز گذاشتن دست عوامل اقتصادی بازار هستید؛ پس دلیل مداخله‌های بجا و نابجا در مورد نرخ ارز برای چه منظور صورت می‌گیرد؟اینکه به محض اینکه اقتصاد داخلی ما شاهد افزایش ارزش پول ملی می‌شود و کاهش نرخ دلار نوید اصلاح قیمت‌ها را می‌دهد، چرا بعضی از این ژنرال‌ها به مذاق‌شان خوش نمی‌آید و بلافاصله وارد میدان می‌شوند و با ارائه تئوری‌های من درآوردی نوید افزایش مجدد قیمت‌های غیرواقعی ارز را می‌دهند؟

یاوری نوشت: اگر خدای ناکرده منافع شخصی، حزبی و یا گروهی ایجاب می‌کند که در پی افزایش نرخ ارز باشید بهانه دیگری دست و پا کنید چون شرط لازم جهش صادراتی، اصلاح ساختارهای نابود شده تولید است؛ تولیدی که گل سرسبد آن خودروهای غیراستاندارد می‌باشد و تا روزی که صنعت و تولید ما صنایع خودروسازی را با همه پشتیبانی‌های منطقی و غیرمنطقی تحمل می‌کند و از بابت حفظ غیرعقلایی این صنعت ده‌ها هزار بیمار را روانه گورستان و ده‌ها هزار انسان سالم را روانه بیمارستان می‌کند نشان می‌دهد که هیچ هدف جدی برای این اصلاح وجود ندارد و قطعا به دنبال جهش صادراتی بودن در حد قصه و داستان باقی خواهد ماند.

شما اقتصاددانید یا حزب باد؟!

یک اقتصاددان شبه اصلاح‌طلب که از منتقدان اصلی کاهش ارزش پول ملی در دو سال اخیر بود و آن را عامل «له شدن اقشار کم‌درآمد کشور» می‌دانست، اکنون به حامی اظهارات رئیس کل بانک مرکزی درباره لزوم عدم کاهش قیمت دلار تبدیل شده است!حسین راغفر در دوره دولت احمدی‌نژاد از منتقدان همیشگی سیاست‌های اقتصادی آن دولت محسوب می‌شد و محاسبه‌های انفرادی او درباره افزایش شدید افراد زیر خط فقر در هشت سال اخیر بارها به تیتر اول رسانه‌های مخالف دولت تبدیل می‌شد.به گزارش مشرق، از سال 1390 هم که بازار ارز به هم ریخت و ارزش پول ملی کشور روز به روز افت کرد، راغفر از جمله اقتصاددانانی بود که با روند افزایش قیمت دلار به شدت مخالفت می‌کرد. به عنوان مثال می‌توان به گفتگوی او با روزنامه شرق در 17 شهریور 1390 اشاره کرد که او افزایش قیمت دلار را عامل «له شدن کم‌درآمدها» خوانده و نسبت به کاهش ارزش پول ملی هشدار داده بود.

این چهره اصلاح‌طلب در آن گفتگو به صراحت اظهار داشته بود که «افزایش نرخ ارز باعث افزایش شدید قیمت کالاها در داخل می‌شود که نه تنها سبب کاهش رفاه اجتماعی، گسترش فقر و افزایش نابرابری‌ها می‌شود، بلکه قدرت تولیدکنندگان برای بازارهای داخلی را نیز در مقابل کالاهای خارجی به شدت متزلزل می‌کند. نتیجه آن، افزایش تعطیلی واحدهای تولیدی در داخل و گسترش رکود می‌شود… افزایش نرخ ارز اگر تاثیر مثبتی داشته باشد، در نظم کنونی کشور ما، قطعا به نفع طبقات خاصی از منتفعان کنونی است و بدون تردید به زیان طبقات کم‌‌درآمد است.»اما گویا دیدگاه این اقتصاددانان نسبت به نوسانات نرخ ارز با تغییر دولت، تغییر کرده چرا که او این روزها دیگر مخالف کاهش ارزش پول ملی نیست و اتفاقا از افزایش قیمت دلار، حمایت هم می‌کند.

در حالی که در روزهای اخیر شاهد موج انتقادات نسبت به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در مخالفت با کاهش قیمت دلار بودیم، راغفر به حمایت از این اظهارات پرداخته است. به گزارش روزنامه آفتاب یزد راغفر گفته است: «در حال حاضر قیمت دلار باید حول و حوش 3100-2800 باشد و این که رئیس کل بانک مرکزی گفته نباید دلار بیش از این پایین برود کاملا درست است.» اگر استدلال سال 90 آقای راغفر درست بوده باشد، پس کاهش قیمت دلار باید به نفع اقشار کم‌درآمد باشد، بنابراین چرا ایشان به زیان این اقشار، موضع می‌گیرند؟ شاید تناقض اظهارات آقای راغفر درباره نرخ ارز را باید به پای تغییر دولت گذاشت.

*خراسان

هشدار درباره نحوه ورود اسلحه هاي سرد به کشور

بر اساس بررسي هاي يک نهاد مسئول در کشور، علي رغم اينکه اقلامي مانند کارد و چاقو که جزو سلاح هاي سرد محسوب مي شوند، در طبقه بندي هاي انجام شده از سوي دستگاههاي مسئول اقتصادي، جزو کالاهاي اولويت 10 واردات قرار گرفته اند و ورود آنها به کشور در اکثر مواقع ممنوع است، اما ورود و توزيع اين اقلام به انحاء مختلف تداوم يافته است. پس از گزارش اين نهاد مسئول، مقرر شده کنترل و بازرسي در مبادي ورودي کشور براي ممانعت از ورود اين اقلام تشديد شود.

سرمايه گذار خارجي متخلف از آب درآمد

پس از آنکه مسئولان يکي از استانهاي مرکزي، تسهيلات و حمايت هاي فراواني را از تبعه يکي از کشورهاي همسايه جهت سرمايه گذاري براي بهره برداري از يک واحد پالايش هيدروکربورهاي سبک و سنگين انجام دادند، بر اساس گزارش نهادهاي مسئول، اين واحد پالايشگاهي در استفاده از تسهيلات قانوني براي صادرات محصولات خود تخلف انجام داده و به همين خاطر مجوزهاي صادره براي وي لغو شده است.

*تهران امروز

چرا «اختيار تام» به احمدي‌نژاد داده نشد؟

پايگاه خبري تحليلي انتخاب در گزارشي علت اينكه چرا احمدي‌نژاد با آمريكا وارد مذاكره نشد را اينگونه توصيف كرده است: به نظر مي‌رسد رئيس‌جمهور قبلي نيز علاقه‌مند به مذاكره با آمريكايي‌ها بود اما اعتماد كافي دست‌كم به توانايي او در ايران وجود نداشت و تاكيد مي‌شد كه او نمي‌تواند در اين‌باره تصميم بگيرد اما امروز آزمايش بزرگي براي همه از تيم مذاكره‌كننده ايراني و رياست‌جمهوري ايران و دولت آمريكا در پيش است. رهبري اعتماد كافي به مذاكره‌كننده دارند و اختيار تام به رياست‌جمهوري داده‌اند. طبعا به ضرورت اين گفت‌وگو هم باور دارند.

پرونده شكايت خانواده هاشمي از رسايي بسته شد

حجت‌الاسلام موسي غضنفرآبادي عضو هيات نظارت مجلس برامور نمايندگان گفت: هيات نظارت بخش عمده‌اي از نطق حميد رسايي را جزو وظايف نمايندگي دانست و پاسخ استعلام دادگاه روحانيت را داد بنابراين پرونده شكايت خانواده هاشمي از رسايي در هيات نظارت بسته شد. او در گفت‌وگوي خود با تسنيم، اظهارداشت: پس از اعلام شكايت خانواده آيت‌الله هاشمي از حجت‌الاسلام رسايي درباره نطق وي در مجلس، دادگاه روحانيت استعلامي را از هيات نظارت بر امور نمايندگان انجام داد تا مشخص شود كه سخنان رسايي در نطق خود جزو وظايف نمايندگي محسوب مي‌شود يا خير؟ پس از اين استعلام اعضاي هيات نظارت فيلم نطق آقاي رسايي را بازبيني كردند و پس از آن بخش عمده‌اي از نطق اين نماينده تهران را جزو وظايف نمايندگي دانستند و پاسخ استعلام دادگاه روحانيت را دادند.

هيچ همكاري‌ با دانشگاه ايرانيان ندارم

عباس اميري‌فر رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري در دولت دهم درباره رابطه‌اش با دانشگاه ايرانيان به تسنيم، مي‌گويد: بعد از پايان دولت دهم ديگر ارتباطي با احمدي‌نژاد و مشايي ندارم، در زمان دولت از من براي همكاري دعوت شد و هشت سال در خدمت دولت بودم و بعد از پايان ماموريت ديگر ارتباطي با دانشگاه ايرانيان و شخص مشايي ندارم. وي‌گفت: بنده اين روزها بيشتر وقت خود را صرف كارهاي پژوهشي كرده‌ام.او همچنين تشكيل تشكلي جديد از سوي برخي از اعضاي جامعه وعاظ ولايي را رد كرد و گفت: چنين بحثي مطرح نشده است و بنده نيز همانطور كه گفتم فعلا مشغول‌ كارهاي پژوهشي هستم و مي‌خواهم آن را دنبال كنم.

چرا آيت‌الله هاشمي به سازمان ملل نرفت؟

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني چهارمين رئيس‌جمهوري اسلامي ايران هرگز به نيويورك و براي شركت در مجمع عمومي سازمان ملل به آن سوي دنيا سفر نكرد. به گزارش هشت صبح، هاشمي مي‌گويد: «زماني كه سخنراني را آغاز مي‌كند احساس كرده جو كنفرانس قبضه شده است. او مي‌گويد بعد از اتمام سخنراني هم دست زدن حضار آغاز شد به نوعي كه «پايان دست زدن‌ها مشكل به نظر مي‌رسيد.» هاشمي اين مطلب را در بيست و نهم آذر 70 بيان كرده است.» ظاهرا اين سفر در سال 70 اتفاق افتاده كه دومين سال اولين دوره رياست‌جمهوري اوست.

*جمهوری اسلامی

* سازنده اصلي يك فيلم ضد اسلامي كه موجب اعتراضات شديدي در كشورهاي اسلامي شده بود، از زندان فدرال در ايالت كاليفرنيا آزاد شده است. به گزارش پرس تي وي؛ “ناكولا باسلي ناكولا”ي 56 ساله كه يك مسيحي قبطي متولد مصر است، زمستان گذشته توسط پليس آمريكا به جرمي كه هيچ ارتباطي با ساخت فيلم ضد اسلامي نداشت، بازداشت و در زنداني در كاليفرنياي جنوبي نگهداري مي‌شد. وي ديروز از اين زندان آزاد شد. وي به جرم استفاده از اسامي نادرست و جعلي براي كلاهبرداري بانكي بازداشت شده بود. ساخت فيلم ضد اسلامي توسط ناكولا موجب اعتراضات وسيعي در كشورهاي اسلامي شد.

* وكيل مدافع اسفنديار رحيم مشايي گفت: هفته آينده راي دو مداح تهراني صادر و ابلاغ خواهد شد. به گزارش مشرق، سيدعلي اصغر حسيني درباره جزييات پرونده شكايت مشايي از دو مداح تهراني افزود: حكم اين پرونده با توجه به اين كه دادگاه شان در 30 مرداد ماه تشكيل شده بود، هنوز صادر نشده است. وي ادامه داد: حكم پرونده شكايت موكلم از دو مداح تهراني تا ابتداي هفته آينده صادر و ابلاغ خواهد شد. اوايل سال 90 از دو مداح تهراني به اتهامات تحريك به قتل و توهين به مقامات دولتي شكايت شد كه در آبان ماه سال 91 براساس حكم صادره از سوي شعبه 26 دادگاه انقلاب يكي از دو مداح تبرئه و ديگري به پرداخت 450 هزار تومان جريمه نقدي محكوم شد. همچنين دادگاه دو مداح تهراني 30 مرداد ماه در شعبه 54 دادگاه تجديدنظر به رياست قاضي موحدي تشكيل شد.

*قدس

انتشار پیامک‌های طنز گفت و گوی روحانی – اوباما

مهر: انتشار خبر گفتگوی تلفنی اوباما با روحانی، با واکنش های طنز پیامکی و فیس بوکی مواجه شد. چند نمونه از پیامک‌های بامزه و شوخی های اینترنتی را بخوانید:

لوس نکن خودتو یه شب دیگه بمون. میشل قیمه پخته (اوباما به روحانی)/ اگه نتانیاهو بود بگو نیستم.(اوباما به میشل اوباما، کاخ سفید، تلفن در حال زنگ خوردن)/ گلم رسیدی اس بده(اوباما به روحانی)/ کاری داشتی تک بزن(روحانی به اوباما)/ میگن صرافی های نیویورک تعطیل شده. چون آمریکایی ها هجوم بردن برای خرید ریال ایران!/ اوباما: بابت ترافیک سنگین در نیویورک عذرخواهی می‌کنم. روحانی: ترافیک تهران رو ندیدی…/ خبر دارم که اول روحانی زنگ زده بهش. اما اوباما گفته تو قطع کن من بگیرم؛ شما تحریمین خرجت زیاد میشه!/ دیدی گفتم محل نذاری خودش زنگ میزنه؟(ظریف به روحانی)

وضعیت پرونده قضات تعلیقی کهریزک

فردا: یک منبع آگاه گفت: رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک هنوز در دیوان عالی کشور آغاز نشده است.وی افزود: این پرونده در نوبت عادی رسیدگی در دیوان عالی کشور قرار دارد و به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

فکر بد نکنید!

جهان: نادر قاضی پور نماینده مجلس در پاسخ به اینکه کدام منطقه تهران زندگی می‌کنید؟ گفت: زن و بچه من در ارومیه زندگی می کنند و من در خانه ای زندگی می کنم که در ایام دانشجویی ساخته ام. البته فکرتان جای بد نرود!

انتقاد از گفت و گوی تلفنی روحانی با اوباما

خبرآنلاین: سایت خبری رجا نیوز با انتقاد از گفت وگوی تلفنی اوباما ودکتر حسن روحانی در نیویورک مدعی شد این رفتار پر ابهام و عجیب از سوی رئیس جمهور کشورمان در شرایطی صورت گرفته است که هیچ دستاورد عینی دیپلماتیکی برای ایران حاصل نشده است.

تغییرات در وزارت علوم افتضاح است

تسنیم: عطاا… سلطانی‌صبور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توفیقی یک داس برداشته است و همه را درو می‌کند،گفت: این تغییرات به‌قدری افتضاح است که نیازی به توضیح ندارد و سیاسی کردن محیط دانشگاه‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی است.

واردات جسد از آفریقا!

تسنیم: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ادعاهای مطرح شده مربوط به واردات جسد از آفریقا را تکذیب کرد.

اقدام وهابی ها درباره پرده کعبه

شبکه خبر: مسؤولان عربستان سعودی علت افزایش 3 متری بالا بردن پرده کعبه را جلوگیری از دست کشیدن حجاج به این پرده دانستند، زیرا وهابی ها تبرک جستن را حرام می دانند!

سازنده فیلم موهن آزاد شد!

الف: مارک باسلی یوسف 56 ساله مصری و سازنده فیلم موهن به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) از زندان آزاد شد.

صدورحکم نهایی یک جاسوس

مشرق: شنیده ایم حکم نهایی «ر- ق» که به اتهام جاسوسی دستگیر شده بود صادر شده است. وی با ورود به یک مرکز مطالعاتی در صدد جمع آوری اطلاعات و انتقال آن به کشورهای غربی و همسایه بود که شناسایی و بازداشت شد. این جاسوس به 9 سال زندان محکوم شده است.

با حضور مدیرانم در دولت موافقم

فرارو: محمد باقر قالیباف شهردار تهران گفت: به سهم خود به همه دوستان، وزیران و رئیس جمهور گفته ام با حضور هر کدام از کارکنان و مدیران شهرداری که حضورشان در دولت می تواند مؤثر باشد، موافقت می کنم، حتی اگر در شهرداری دچار مشکل شویم.

تحریف سخنان روحانی پیگیری حقوقی شود

فارس: بروجردی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: شبکه سی ان ان به دنبال تحریف سخنان رئیس‌جمهور کشورمان باید مورد تحریم قرار گیرد و مناسب است اقدامهای حقوقی لازم در خصوص این کار انجام شود.

بازداشت یکی از مدیران دولت دهم

مشرق: ص- س یکی از مدیران مسکن مهر استان تهران که در دولت دهم مسوولیت داشت به اتهام مسایل مالی بازداشت شده است.

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین