امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۳ Saturday, 20 April 2024

درگیری‌ها در بعقوبه در 60 کیلومتری بغداد

درگیری‌ها در بعقوبه در ۶۰ کیلومتری بغداد

ارتش عراق اعلام کرد که کنترل مناطقی در شهر بعقوبه در شمال بغداد را به دست آورده است. این در حالی است که گروه‌های تروریستی گذرگاه مرزی القائم در مرز عراق با سوریه را تحت تصرف خود درآورده‌اند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، نیروهای عراقی روز سه‌شنبه با حمله افراد مسلح در شهر بعقوبه در 60 کیلومتری شمال شرق بغداد مقابله کرده و توانستند از طریق درگیری‌ها سه منطقه را تحت کنترل خود درآورند.

 

در همین راستا عبدالامیر محمدرضا الزیدی، فرمانده عملیات دجله اعلام کرد که گروهی از افراد مسلح دست به حمله‌ای در بعقوبه زدند و نیروهای امنیتی با این حمله مقابله کردند.

 

درگیری‌ها در چندین منطقه در غرب و مرکز عراق میان افراد مسلح با نیروهای ارتش عراق ادامه دارد. همچنین اخباری مبنی بر کنترل تروریستها بر منطقه‌ای نزدیک به پایگاه هوایی در نزدیکی فلوجه منتشر شده است.

 

یک منبع امنیتی اعلام کرد که افراد مسلح بخش‌هایی از منطقه الفلاحات در مجاورت پایگاه هوایی الاحبانیه در غرب فلوجه را تحت تصرف خود درآوردند.

 

منابع پزشکی در بیمارستان فلوجه اعلام کردند که در پی حملات هوایی ارتش به مناطق متفرقی در فلوجه پنج تن کشته شده و هفت تن دیگر زخمی شدند.

 

در همین حال منابع پلیس عراق اعلام کردند که در پی انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در منطقه شهر صدر در شرق بغداد هفت تن کشته شده و 21 تن دیگر زخمی شدند.

 

از سوی دیگر یکی از افسران پلیس عراق اعلام کرد که جسد 18 تن از نیروهای نظامی در شرق شهر سامرا (110 کیلومتری شمال بغداد) پیدا شده است.

 

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که به سر و سینه این جسدها گلوله شلیک شده است و به نظر می‌رسد که آن‌ها حدود پنج روز قبل کشته شده باشند.

 

در همین حال یک منبع در وزارت دفاع عراق خاطرنشان کرد که ارتش این کشور در طول مسیر میان بغداد و سامرا یگان‌های نظامی مستقر ساخته و ایست‌های بازرسی ایجاد کرده است.

 

منابع امنیتی و نظامی همچنین اعلام کردند که پس از اینکه ارتش و پلیس عراق از اطراف گذرگاه مرزی القائم در مرز عراق و سوریه عقب‌نشینی کردند گروهی از افراد مسلح این گذرگاه مرزی را که در استان الانبار در غرب عراق قرار دارد تحت تصرف خود درآوردند.

 

منابع اعلام کردند که افراد مسلح نزدیک به ارتش آزاد سوریه و جبهه تروریستی النصره این گذرگاه را تحت تصرف خود درآورده‌اند.

 

از سوی دیگر یک مسئول عراقی در استان دیالی اعلام کرد که در پی شرایط امنیتی بیش از 450 خانواده خانه‌های خود را ترک کرده و به سمت شهرهای منطقه کردستان مهاجرت کردند.

 

در همین حال محمد العسگری، سخنگوی وزارت دفاع عراق با تکذیب اخباری مبنی بر مشارکت نیروهایی از کشورهای خارجی در کنار ارتش عراق اعلام کرد که این جنگ فقط از سوی فرماندهان عراقی اداره می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد که حضور نیروهایی از کشورهای خارجی ایجاب می‌کند که براساس توافق‌ها و موافقت‌های بین‌المللی باشد و عراق به این مساله پایبند است.

 

این مقام عراقی با بیان اینکه ارتش ظرف چند روز گذشته به پیشروی‌های بسیاری بویژه در استان صلاح‌الدین دست یافته است و تعداد زیادی از نیروهای داعش را به هلاکت رسانده است، افزود: این جنگ در آینده نزدیک به نفع ما پایان خواهد یافت.

 

در همین حال،‌ مثنی التمیمی، رئیس استان داری دیالی از طرح استراتژیک گسترده‌ای برای دفاع از این استان خبر داده و تاکید کرد که اوضاع امنیتی در مرکز این استان و تعدادی از مناطق دارای ثبات است.

 

وی عنوان داشت: داعش دست به نقض‌های شدید می‌زند و و اخبار بدی از اقدامات این گروه تروریستی علیه خانواده‌ها به دست ما رسیده است.

 

در همین راستا، سعد حربیه، فرمانده عملیات بابل اعلام کرد که 500 داوطلب جدید برای دفاع از منطقه البحیرات در شمال بابل مستقر شده‌اند و این افراد به سلاح و تجهیزات نظامی مجهز هستند و فنون جنگی و استفاده از سلاح‌ به آنها آموزش داده شده است.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین