امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۱ Saturday, 20 April 2024

دکتر حسن روحانی: در مذاکرات حقمان را گرفتیم

دکتر حسن روحانی: در مذاکرات حقمان را گرفتیم

رئیس جمهور کشورمان باتاکید بر اینکه در مذاکرات حقمان را گرفتیم و مذاکره کنندگان ما برای کلمه کلمه و حتی نقطه و ویرگول آن جنگیدند اظهار کرد: مذاکرات اخیر حتما یکی از مذاکرات افتخار آمیز ایران است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ،حجت الاسلام  حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم افتتاحیه نیمه شمالی خط 3 متروی تهران با اشاره به توافق ژنو با تاکید بر اینکه توافق اخیر کار بزرگی بود که ملت ایران انجام دادند اظهار کرد: در دنیا شوخی نیست که یک کشور در حال توسعه با شش قدرت پررنگ جهان بنشیند و حق خود را بگیرند. روحانی با تاکید بر اینکه مذاکرات اخیر حتما از مذاکرات افتخار آمیز ایران است اظهار کرد: ما در این مذاکرات حقمان را گرفتیم و مذاکره کنندگانمان برای کلمه کلمه و حتی نقطه و ویرگول آن جنگیدند.

:
وی با اشاره به لغو قطعنامه های گذشته سازمان ملل پس از توافق هسته‌ای اظهار کرد: امروز در دنیا یک کشور نیز پیدا نمی شود که بگوید که در توافق اخیر بر سر ایران کلاه رفته است؛ حتی آن‌ها که دشمنی بسیاری دارند مانند صهیونیست ها نیز بگویند که ایران همه چیز گرفته است. در دنیا کسی نیست که بگوید در مذاکرات اخیر ایران با قدرت ظاهر نشده است. رئیس جمهور کشورمان با اشاره به رسیدن هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل خاطر نشان کرد: نخستین قطعنامه شورای امنیت ملی سازمان ملل درباره ایران و مربوط به جنگ جهانی دوم بود که طی آن نسبتا از ایران حمایت کرده است. گرچه در این طی این هفتاد سال قطعنامه های بد بسیاری درباره ایران از سوی شورای امنیت صادر شد اما یکی از آخرین قطع‌نامه های شورا قطع‌نامه 2231 است که قطعنامه نسبتا خوبی است.
:
روحانی افزود: قطعنامه 2231 قطعنامه ای است که شش قطعنامه قبلی را لغو می‌کند و حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت می شناسد. وی با بیان اینکه تا به حال نشده که سازمان ملل به کشوری بگوید که تو حق غنی سازی داری، گفت: قطعنامه 2231 توافق هسته‌ای اخیر را تائید و شش قطعنامه ظالمانه قبل را لغو می‌کند. رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران توانستند در مذاکرات نظرات خود را به کرسی بنشانند و قطعنامه های ظالمانه را با زور و فشار منطق خود لغو نمایند ، خاطر نشان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس در جنگ پیروز شدیم و این بار در مذاکرات بر جنگ پیروز شدیم؛ چرا که ادامه شرایط قبل منجر به جنگ می شد اما توانستیم در مذاکرات جلوی آن را بگیریم.
:
رئیس جمهور کشورمان در ابتدای سخن های خود نیز با تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر تهران و مدیر عامل و همچنین مهندسان و کارگران مترو، به روند ایجاد مترو در تهران اشاره و خاطر نشان کرد: طرح ایجاد مترو در زمان حضور بنده در مجلس دوم در این مجلس مطرح شد و پس از بررسی های فراوان به لطف خدا کار آغاز و پیگیری شد و امروز نیز شاهدیم که گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است.
:
روحانی با بیان اینکه امروز احساس می کنیم که در کلان شهرها نمی توان مشکلات حمل و نقل را بر روی زمین حل کرد ، گفت: بهترین، سریعترین، با صرفه ترین و عادلانه ترین راه برای حمل و نقل شهری در کلان شهرها و شهرهای پرجمعیت مترو است؛ چرا که در قطارهای مترو همه اقشار کنار یکدیگر می نشینند و مسیر را با سرعت و با صرفه ترین هزینه و زمان طی می‌کنند.
:
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بهترین وسیله برای حمل و نقل پایدار مسافر مترو است ، به فواید زیست محیطی مترو و قطارهای شهری اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از معضلات بسیار خطرناک امروز موضوع آلودگی است . در همین راستا همه باید به زبان و عمل ، نهی از منکر را انجام دهیم و آلودگی ها را از بین ببریم؛ همچنین یکی از معروف ها نیز سالم سازی هوا است که یکی از راه های آن مترو است. وی همچنین بر لزوم ترویج کتابخوانی در قطارهای مترو اشاره کرد و گفت :یکی از اقدامات باید درقطارهای مترو انجام بگیرد آموزش سبک زندگی است. همچنین از جمله دیگر موضوعاتی که باید در مترو مورد توجه و تاکید قرار بگیرد این است که ایستگاه های مترو باید معرف معماری کشور باشند و باید تلاش کنیم که ایستگاه های مترو را به بهترین معماری ایرانی اسلامی تزئین کنیم.
:
روحانی همچنین با تاکید بر اینکه مترو علاوه بر رفع مشکل حمل و نقل، صنعت، تکنولوژی و اشتغال را نیز به همراه دارد بر لزوم توسعه مترو و مشارکت همه نهادها در این امر تاکید کرد . رئیس جمهوردر بخشی از صحبت های خود با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم که همواره در فعالیت های خود رضایت مردم را جلب کنیم خاطر نشان کرد: در غرب رضایت مردم برای قدرت یافتن برخی است آن‌ها می گویند مردم را راضی کنیم که در هنگام انتخابات به ما رای بدهند اما در اسلام گرچه اشکال ندارد و حرام نیست اما ما رضایت مردم را آن هم نه به خاطر جلب آرای آن‌ها می خواهیم چرا که رضایت مردم موجب رضایت خدا است و چنانچه آن‌ها را خوشحال کنیم خالق آن‌ها را خوشحال کرده ایم.
:
وی ادامه داد: در انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران اگر کار بزرگی انجام دهیم ، به انقلاب ادای دین کرده ایم. رئیس جمهور همچنین در بخشی از صحبت های خود با انتقاد از تراکم فروشی توسط شهرداری تهران اظهار کرد: چنانچه مقداری این مسأله مراعات شود ، شهری تمیز و زیبا خواهیم داشت.
:
روحانی همچنین امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه اشاره و خاطر نشان کرد: در زمینه مترو می توانیم به کشورهای همسایه خدمات فنی و مهندسی خود را صادر کنیم و اجرای مترو روی آن‌ها را بر عهده بگیریم. وی در پایان با تاکید بر اینکه ان شاء الله دولت هر کمکی در راستای مترو لازم باشد انجام خواهد داد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نیز با بند” ق “راه خوبی در این زمینه برای دولت باز کرده اند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین