امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶ Thursday, 18 April 2024

راه‌اندازی پایانه صادراتی ماکو تا ماه آینده

راه‌اندازی پایانه صادراتی ماکو تا ماه آینده

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از راه‌اندازی پایانه صادراتی ماکو تا یک ماه آینده خبر داد و کاستن از مشکلات فراروی صادرات، تسهیل امور صادراتی، حمایت و حذف محدودیت زمانی در امر صادرات را از اهمّ اهداف این پایانه اعلام کرد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز،‌ به نقل از سایت اطلاع‌رسانی سازمان منطقه آزاد ماکو ، حسین فروزان با بیان اینکه پایانه صادراتی ماکو در مساحت 120 هزار مترمربع ساخته شده است، اظهار کرد: از آنجایی که مناطق آزاد در راستای چشم‌اندازها و اهداف کلان کشور در مسیر توسعه و عمران نقش مهمی را ایفا می‌کنند، منطقه آزاد ماکو به منظور کاستن از مشکلات فراروی صادرات اقدام به ایجاد پایانه صادراتی کرده که بیش از 20 میلیارد تومان برای این پایانه هزینه شده و کمک موثری برای صادرات در مرز بازرگان خواهد بود.

:

وی با بیان اینکه صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی، نقش مهمی را در عرصه اقتصاد جهانی ایفا می‌کند، گفت: با توجه به اهمیت صادرات و نقش آن در جهت دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب، باید کلیه دستگاه‌های اجرایی و قانون‌گذار با لحاظ کردن مدیریت زمان و اهتمام در از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه توسعه صادرات و تسهیل امور مرتبط با آن بپردازند؛ به ویژه در شرایط کنونی که قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش مواجه شده، موضوع صادرات برای ایران امری با اهمیت دوچندان به حساب می‌آید.

:

فروزان تصریح کرد: در روز ملی صادرات باید این موضوع تشریح شود که منافع صادرات بیش از آن که نصیب صادر‌کننده شود برای کل کشور ارزنده است. از نظر اقتصاد کلان افزایش صادرات سبب ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شده،‌ رشد اقتصادی را رونق داده و درآمدهای مالیاتی به همراه دارد. همچنین از سوی دیگر تراز پرداخت‌ها را نیز بهبود می بخشد.

:

وی همچنان اعلام کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو قصد دارد برای اولین بار در کشور عملیات تخلیه، بارگیری و ترانشیپمنت(انتقال کالا از وسیله نقلیه به وسیله‌ نقلیه‌ای دیگر) کالاهای صادراتی را به صورت شبانه‌روزی انجام دهد.

:

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو همچنین با بیان اینکه متاسفانه قیمت تمام شده کالا در کشور ما بالاست، به‌روز نبودن سیستم کارخانه‌ها را از جمله عوامل تاثیر‌گذار بر آن برشمرد.

وی با بیان این‌که توسعه صادراتی نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته و در روز ملی صادرات باید برنامه‌های مهم صادراتی اعلام شده و در عمل نیز اجرایی شود، تاکید کرد: متاسفانه چند سال است که از صادرکنندگان حمایت نمی‌شود و آنها از نظر بیمه‌های عمومی با مشکلاتی مواجه هستند. در مباحث مدیریتی، دولت باید حمایت های لازم را انجام دهد، چون در حال حاضر نرخ سود تسهیلات 23 یا 24 درصد است.

:

ضرورت حمایت‌های مالیاتی از صادر‌کنندگان

فروزان همچنین با بیان این‌که ثبات قیمت دلار نیز به موضوع صادرات کمک زیادی می‌کند، افزود: “در مباحث مالیاتی باید حمایت هایی از صادر‌کنندگان انجام گیرد. به عنوان مثال کشور چین به میزان بهره بانکی از صادر‌کنندگانش، مالیات دریافت نمی‌کند.” وی در عین‌حال بیان کرد: در حال حاضر بیشتر صادرات ما در بحث مواد اولیه و پتروشیمی است که اگر همه اینها در داخل کشور به محصول نهایی تبدیل شده و صادر شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین