امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳ Tuesday, 16 April 2024

رشد 100 درصدی تولید خودروهای سواری/ دلایل بدهکار شدن صنعتگران

رشد ۱۰۰ درصدی تولید خودروهای سواری/ دلایل بدهکار شدن صنعتگران

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد 100 درصدی تولید خودروهای سواری طی سه ماهه اول سال خبر داد و درباره بدهکار شدن صنعتگران توضیح داد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم گرامی‌داشت روز صنعت و معدن در اصفهان، با تاکید بر نظارت بر کیفیت کالاها و جلب رضایت مشتریان اظهار کرد: 17 سال از عمر روز صنعت و معدن می‌گذرد و زمان آن رسیده است که بررسی کنیم که چه باید انجام می دادیم و چه باید انجام دهیم تا نقاط مثبت و منفی کارهای خود را بررسی کنیم.

 

وی با تاکید بر این که صنعت یک دانش پیچیده است، افزود: کسی که به صنعت وارد می شود باید دانش های متعددی هم چون مدیریت، تجارت، فن و دانش تولید را بداند و به روز باشد البته نگران این مورد نیستم زیرا همه صنعتگران این قابلیت را دارند و به خوبی از عهده آن بر می آیند.

 

 

چرا افراد خوش‌حساب اکنون بدهکار بانکی شده‌اند؟

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خراب کردن و از دست دادن بازار بین المللی و کاهش ظرفیت تولید ساده است البته امیدوارم هیچگاه این اتفاق نیفتد ولی چرا باید اوضاع بدهی بانک ها این گونه باشد و افرادی که سال ها کار کرده اند و حساب خوبی داشته اند اکنون بدهکار بانکی باشند؟

 

نعمت زاده با اشاره به سیاست های اقتصادی سال های گذشته اضافه کرد: شرایط را به گونه ای کردیم که صنعتگران بدهکار شدند شاید 10 الی 15 نفر باشند که در هر شرایطی بتوانند کار کنند ولی همه مدیران این ویژگی را ندارند. من سیاسی صحبت نمی کنم ولی جای سوال است که چه اتفاقی افتاد که از سال 1389 همه کارخانه ها و صنعتگران با مشکل مواجه شدند؟

 

 

مصادره برخی کارخانه‌های پیش از انقلاب درست نبود

 

وی با بیان این که ایران مدیرعاملانی را به خود دیده است که دو تا سه شب به خانه نمی رفتند تا کار کارخانه پیش برود، تصریح کرد: خاطرات برخی مدیر عاملان و صنعتگران پیش از انقلاب را که بخوانید متوجه می شوید چگونه کار می کردند. برخی از مصادره ها به ناحق بود و زمانی هم که وزیر شدم نامه نوشتم که عملکرد برخی از این مدیران را بررسی کردم و مصادره کارخانه ها و اموال آنها درست نبوده است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: 35 درصد از تولید ناخالص ملی استان اصفهان از راه صنعت تامین می شود و صنعت و معدن با یکدیگر 50 درصد تولید ناخالص استان را تشکیل می دهند.

 

نعمت زاده با تاکید بر بهره وری در عرصه صنعت اظهار کرد: اگر 10 درصد بهره وری در صنعت استان اصفهان انجام شود این رقم تاثیر بسیار مثبتی بر صنعت این استان خواهد گذاشت.

 

 

سال گذشته ریالی از بانک ها پول نگرفتیم

 

 

وی با اشاره به آلودگی های استان اصفهان گفت: آلودگی باید در حد مجاز خود باشد. اما این را بدانید که صنعت این قابلیت را دارد که هم آلودگی های خود را پاک کند و هم آلودگی های واحدهای دیگر همچون بیمارستان ها را پاک و تمیز کند.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید در صنعت دقت در محیط زیست و دانش روز را در نظر داشته باشیم. کسی که وارد صنعت می شود کار پیچیده ای را آغاز می کند بنابراین باید با دقت بسیار کار کنیم.

 

 

به اندازه کافی گریه داریم!

 

نعمت زاده با بیان این که در سال گذشته ریالی از بانک ها پول نگرفتیم، ادامه داد: به اندازه کافی گریه داریم، کمی هم شادی داشته باشیم. در سه ماه گذشته رشد تولیدات خودروهای سبک و سواری 100 درصد رشد داشته است.

 

وی با اشاره به وضعیت رکود همراه با تورم در کشور اضافه کرد: باید رکود و تورم را به آرامی مهار کنیم. ابتدا دولت با تورم مبارزه کرد، ولی از ابتدای امسال به رییس جمهور گفتم باید رکود را مهار کنیم که او هم در چند مصاحبه بر پیگیری این هدف تاکید کرد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که با کارشناسان مشورت شده و در حضور رییس جمهور برای بهبود وضعیت کسب و کار تصمیم گیری شده است، تصریح کرد: در مجلس نیز طرحی برای حمایت از تولید در نظر گرفته شده است البته چون زمان به سرعت می گذرد نیاز به کمی تامل و تحمل داریم تا نتیجه بگیریم.

 

نعمت زاده با تاکید بر اتحاد نمایندگان استان اصفهان بر سر مشکلات استان گفت: استان و نمایندگان آن توسعه یافته اند زیرا با یکدیگر در مورد مشکلات استان اصفهان اتفاق نظر دارند و متحد عمل می کنند.

 

وی با بیان اینکه باید مشکلات کشور را بررسی کرد، افزود: باید در صرفه جویی آب در بخش کشاورزی وارد شویم زیرا هزینه احداث و مدرنیزاسیون سیستم های کشاورزی بسیار پایین تر از سودی است که آنها برای کشور دارد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: باید از تحول فکرها آغاز و پیشرفت کنیم. چنانکه ضایعات صنعتی را به گونه ای به کار گیریم که مزاحم دیگران نشود. در گذشته نیز نتیجه کار صنعتگرانی که این چنین عمل کرده اند را نیز دیده ایم.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین