امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۴ Thursday, 18 April 2024

رقم یارانه‌ها و مابه‌التفاوت کالاهای اساسی دو برابر شد

رقم یارانه‌ها و مابه‌التفاوت کالاهای اساسی دو برابر شد

سخنگوی دولت اعلام کرد که بر اساس مصوبه هیات دولت رقم مربوط به ردیف یارانه‌ها و مابه‌التفاوت کالاهای اساسی به دو برابر افزایش پیدا کرد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که جلسه هیات دولت امروز سه مصوبه داشت، به انتخاب استانداران استان‌های اردبیل و چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در این جلسه دکتر مجید خدابخشی به عنوان استاندار اردبیل و قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری انتخاب شدند.

 

سخنگوی دولت همچنین خبر داد که علیرضا جهانگیریان به عنوان رییس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه امروز هیات دولت انتخاب شد.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: در جلسه امروز هیات دولت تاکید شد که کماکان دستگاه‌های اجرایی در خصوص اشتغال و کار افراد دوشغله با جدیت و ممانعت برخورد کنند و در مورد استفاده از افراد بازنشسته در مورد شغل‌هایی که نیازمند به تجربه است و ضرورت ایجاب می‌کند در بکارگیری این افراد مراحل قانونی به کار گرفته شود.

 

وی همچنین گفت: در جلسه امروز دو تصمیم مهم گرفته شد از جمله در ارتباط با دو برابر کردن رقم یارانه‌ها و مابه‌التفاوت کالاهای اساسی به ویژه در زمینه گندم.

 

نوبخت گفت: برای این‌که قیمت برخی از کالاهای اساسی مشخص شده، از جمله گندم افزایش پیدا نکند، باید مابه‌التفاوت نرخ قبلی که 1226 تومان بود تا نرخ فعلی که 2477 تومان است دولت یارانه پرداخت کند و هر چند در رسیدگی به اصلاح لایحه بودجه سال 1392 سقف بودجه تقلیل پیدا کرد، ولی دو کار مهم همراه با این تقلیل صورت گرفت. رقم مربوط به ردیف یارانه‌ها و مابه‌التفاوت کالاهای اساسی به دو برابر افزایش پیدا کرد.

 

سخنگوی دولت همچنین در مورد خبر دوم مهم امروز جلسه هیات دولت گفت: مبالغی برای پیش پرداخت برای طرح‌های فاینانس تا 25 میلیارد دلار تامین شد که 9 میلیارد دلار آن طی روزهای آینده فعال می‌شود.

 

نوبخت گفت: با افزایش رقم یارانه‌ها این نگرانی که قیمت کالاهای اساسی افزایش پیدا کند از جمله نان و گندم برطرف می‌شود و با تزریق بیش از 9 میلیارد دلار اعتبارات ارزی برای طرح‌های عمرانی ان‌شاءالله ما شاهد ساخت و ساز بیشتر و اشتغال بیشتر در کشور خواهیم بود.

 

وی در ادامه با تاکید بر این‌که از همه امکانات برای افزایش منابع برای رسیدگی به طرح‌های عمرانی استفاده می‌کنیم، گفت: بخشی از این منابع نزد ایرانیان خارج از کشور است که در سفر رییس‌جمهور به نیویورک تعداد زیادی از این افراد اعلام آمادگی کردند که سرمایه‌هایشان را در ایران صرف کارهای توسعه‌ای کنند.

 

نوبخت در ادامه درباره جمع‌آوری پنجاه امضا علیه انتصابات اخیر فرجی‌دانا گفت: گرچه این اتفاق غیرمنتظره بود، اما وظیفه دولت است که به سوالات قانونی نمایندگان پاسخ دهد پس ما مشی اعتدال و منش تحکیم روابط دو قوه را ادامه می‌دهیم.

 

سخنگوی دولت همچنین در جواب سوالی در مورد اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، گفت: طبق قانون مرتبط با اجرایی شدن سیاست‌های کلی اصل 44، دولت باید از جایگاه تصدی و حاکمیت خارج شود و مدیریت و حاکمیت به بخش غیردولتی واگذار شود و خودش در جایگاه سیاستگذاری بماند، اما در عملکرد گذشته بخشی از واگذاری‌ها به بخش خصوصی نبوده است در حالیکه مصوبه‌ای وجود دارد که دولت را ملزم می‌کرد بیش از 37 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌ها را بفروشد پس بر اساس اصل 44 باید واگذاری‌ها به بخش‌های شبه‌دولتی نباشد، بلکه واگذاری‌ها واقعی باشند پس سازوکار این موضوع با دقت و به ویژه در حوزه بورس از سوی وزارت اقتصاد بررسی می‌شود که مشخص خواهد شد.

 

وی همچنین در جواب سوالی در مورد حذف سه دهک از پرداخت یارانه‌ها، توضیح داد: دولت تدبیر و امید تا یک راه منطقی و مناسب و در برگیرنده منافع همه ایرانیان نباشد امکان ندارد تغییری در برنامه داشته باشد از جمله در بخش هدفمندی یارانه‌ها که تقریبا همه آحاد مردم با آن مرتبط هستند پس در حال حاضر کارگروه‌هایی در حال بررسی است.

 

نوبخت با تاکید بر این‌که مخالفیم قبل از اتمام کار کارگروه‌ها موضوعات رسانه‌ای شود، افزود: نباید برای مردم دغدغه ایجاد کرد، چون ما فرزندان ملت هستیم و باید راه‌های استفاده از منابع را فراهم کنیم که در این راستا بعدازظهر ستاد مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها تشکیل می‌شود و پس از آنکه جمع‌بندی‌ها کامل شد اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و در نهایت اجرا می‌شود.

 

سخنگوی دولت همچنین در جواب سوالی در مورد رابطه دولت و مجلس گفت: مجلس و دولت به عنوان دو قوه هر کدام وظایفی دارند و ما از این‌که مجلس به وظایف خود پایبند است، خرسندیم و اعتراضی نداریم هر چند علاقه‌مند بودیم افراد شایسته‌ای که برای وزارت معرفی کردیم رای می‌گرفتند، اما عدم رای اعتماد مجلس به معنای عدم توافق دو قوه نیست.

 

وی افزود: دولت و مجلس در موارد مختلف می‌توانند با حفظ استقلال همکاری کنند و گرچه در مورد اصلاح قانون بودجه 92 مواردی را مطرح کرده بودیم که در مجلس تصویب نشد همچنان به تقویت و تحکیم روابط دولت و مجلس امیدواریم و اعتقاد داریم وجه مشترک دولت و مجلس، مردم هستند پس باید برای رفاه مردم هیچگونه اختلافی نداشته باشیم، پس تاکید می‌کنم دولت و مجلس می‌توانند نظرات خود را داشته باشند و در حال حاضر روابط این دو قوه مطلوب است و امیدواریم به شرایط مطلوب‌تر برسد.

 

نوبخت در جواب سوالی در مورد پایان فرصت 100 روزه دولت، گفت: به زودی رییس‌جمهور از طریق رسانه‌ها همه مواردی را که اعلام کرده بودند به اطلاع مردم شریف می‌رسانند.

 

سخنگوی دولت همچنین در جواب سوالی در مورد وضعیت بازنشسته‌ها گفت: بازنشسته‌ها استخدام نمی‌شوند چون بر اساس قانون فردی که بازنشسته می‌شود می‌تواند اعاده به کار شود و به صورت خاص با دولت همکاری کند که این موضوع به منزله استخدام نیست.

 

وی با اشاره به این‌که افراد باتجربه طی سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف از عرصه خدمتگزاری به مردم در قوه مجریه محروم مانده‌اند، خاطرنشان کرد: می‌توانیم از برخی از این افراد برای استفاده بهینه از خدمات‌شان در قوه مجریه بهره بگیریم که تعداد این افراد محدود است و از کسانی که دارای تجربه خاص هستند بهره خواهیم گرفت.

 

نوبخت همچنین در مورد سفرهای استانی رییس‌جمهور و شکل و نحوه سفرها، گفت: آقای رییس‌جمهو در جهت تحکیم روابط و ارتباط با مردم به استان‌ها برای دیدار مردم سفر می‌کنند که کیفیت سفرها نسبت به گذشته باید مطلوب‌تر باشد بنابراین در حال مطالعه و بررسی شرایط هستیم چون معتقدیم سفرهای استانی می‌تواند بازدهی مطلوب‌تر و هزینه‌های کمتر داشته باشد.

 

سخنگوی دولت همچنین در جواب سوالی در مورد ساعت کار بانک‌ها گفت: این موضوع را رسیدگی می‌کنیم.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین