امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶ Friday, 19 April 2024

روایت قشقاوی از 19 ایرانی زندانی در آمریکا

روایت قشقاوی از ۱۹ ایرانی زندانی در آمریکا

معاون کنسولي و امور ايرانيان وزارت امور خارجه به زنداني ايرانيايي که در زمينه تحريم در زندان هاي آمريکا به سر مي برند اشاره کرد و گفت : 19 ايراني در آمريکا بعنوان زنداني سياسي گرفتار شده اند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌ حسن قشقاوي عصر پنجشنبه در حاشيه اردوي آموزشي ، سياسي فعالان تشکل هاي دانشجويي با عنوان (من انقلابي ام ) در مشهد تصريح کرد: اين امر ناشي از تحريم ظالمانه است وتمام اين افراد بي گناه هستند .
:
به گزارش ایرنا وي ادامه داد: همانطور که بخشي از ايرانيان طي يکي ، دو سال اخير دربرخي کشورهاي آسياي جنوب شرقي ازاد شدند اميدواريم هر چه زودتر اين افراد هم آزاد شوند.
:
وي تصريح کرد: اين موضوع از طريق مسيرهاي مشخص موجود بين ايران و آمريکا از جمله سفارتحانه هاي کشورهاي ديگر در دست پيگيري است .
:
به گفته وي ، علاوه بر اين تعداد سه تا چهار زنداني ديگر که حامل گذرنامه ايراني بوده اند و ما آنها را ايراني مي دانيم نيز هستند که پيگيري ها همچنان در حال انجام است.
:
وي ادامه داد : با اين حال هم اکنون دغدغه اصلي وزارت امور خارجه آزادي 19 زنداني است که به ناحق در آمريکا زنداني شده اند.
:
معاون وزير امور خارجه در بحث محدوديت تحصيل دانشجويان ايراني در رشته هاي فيزيک هسته اي در خارج کشور و تاثير برجام بر اين موضوع هم گفت : اعمال محدوديت در برخي رشته ها و دانشگاه هاي غربي براي دانشجويان ايران جايگاه قانوني و منطقي نداشت وبرگرفته از روحيه اي تبعيض آميز نسبت به دانشجويان بود.
:
وي با بيان اينکه به اعتقاد ما علم ميراث مشترک بشريت و حاصل خرد جمعي است و تعلق به هيچ کشور خاصي ندارد ، اظهار کرد : در اين رابطه مذاکراتي را با برخي کشورها چون نروژ داشته ايم وبحث محروميت برخي دانشجويان را مطرح و پيگيري کرده ايم.
:
وي عنوان کرد : با روند کنوني اميدواريم ديگر اين موضوع تکرار نشود و انتظار است توافق تاثير مثبتي روي اين اقدام تبعيض آميز گذاشته و محدوديتي براي تحصيل دانشجويان ما در رشته اي مورد علاقه شان ايجاد نکنند.
:
صدور ويزاي فرودگاهي به زائران عراقي در فرودگاه مشهد
:
معاون کنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت اموخارجه از صدور ويزاي فرودگاهي براي زائران و مسافران عراقي در فرودگاه بين المللي شهيد هاشمي نژاد مشهد از اول آبان ماه خبر داد.
:
حسن قشقاوي گفت : اين اقدام ويژه براي زائران و مسافران عراقي نخستين بار است که با تمهيدات نمايندگي وزارت امورخارجه در شمال و شرق کشور در مشهد به اجرا در مي آيد.
:
وي با بيان اينکه اين اقدام گام موثري در تسهيل و ارتقاي سفرهاي زائران و مسافران عراقي به مشهد است ،گفت : ما همواره خواستار لغو ويزا بين دو کشور بوده ايم و همچنان هم اين موضوع مورد تمايل و خواست جمهوري اسلامي از مسوولان عراقي است.
:
قشقاوي گفت : ايران آمادگي کامل براي لغو ويزا بين دو کشور را داراست در عين آنکه هم اکنون در اقليم کردستان عراق لغو ويزاي يک سويه انجام شده و ايراني ها براي ورود به اقليم کردستان عراق نياز به ويزا ندارند.
:
معاون وزير امور خارجه گفت : تاکنون در دولت مرکزي عراق اين لغو ويزا صورت نگرفته و ماهم به طور متقابل هنوز نسبت به اين امر اقدام نکرده ايم .
:
وي با بيان اينکه بعد از سفر اخير وزير امور خارجه کشورمان به عراق شاهد رشد خوبي در زمينه صدور ويزا براي گذرنامه هاي سياسي و خدمت بوده ايم و ويزاي در اين بخش بين دو کشور لغو شده است ابراز اميدواريم کرد : موضوع صدور ويزا براي گذرنامه هاي عادي هم لغو شود.
:
قشقاوي در پاسخ به سووالي در زمينه ايرانيان زنداني در ساير کشورها گفت : هم اکنون آمار اين زندانيان از سه هزار و 700 نفر طي دو سال قبل به يک هزار و 200 نفر رسيده که بيانگر توفيق خوب وزارت امور خارجه در رهايي زندانيان ايراني است.
:
معاون وزارت امور خارجه با بيان اينکه با برخي کشورها نيز توافقنامه انتقال محکومين داريم عنوان کرد : اين توافقنامه با عراق به تصويب نهايي رسيده و در ترکمنستان هم تصويب شده و الان در نوبت رسيدگي در مجلس است.
:
وي افزود : علاوه بر اين پارسال نيز 52 زنداني ايراني از زندانيان ترکمنستان آزادي شدند.
:
وي تصريح کرد : بحث آزادي زندانيان ايراني در خارج از کشور در چارچوب انتقال محکومين در قالب توافقنامه و نيزخارج از توافق روند خوبي دارد .
:
قشقاوي در ادامه تاکيد و توصيه کرد : افراد از انجام هر اقدام و عمل مجرمانه که منجر به زنداني و محکوم شدن آنان شود پرهيز کرده و ضمن حفظ عزت و آبروي خود مرتکب رفتاري نشوند که مسوولان کشور را درگير نمايند.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین