امروز: چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۳ Wednesday, 24 April 2024

روحانی: عربستان​برای امداد​رسانی به زائران ایرانی​همکاری کند

روحانی: عربستان​برای امداد​رسانی به زائران ایرانی​همکاری کند

بلافاصله پس از فرود هواپیما، در تماس تلفنی با معاون اول رییس جمهوری دستورات لازم را برای تشکیل جلسه فوق العاده هیات دولت به منظوربررسی ابعاد مختلف این حادثه دلخراش و تشکیل ستاد ویژه‌ای برای پیگیری موضوع صادر کردم.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز، حجت الاسلام  حسن روحانی عصر پنجشنبه به وقت محلی پس از ورود به فرودگاه جان اف کندی نیویورک در جمع خبرنگاران، حادثه منا را بسیار دردناک و دلخراش توصیف و خاطرنشان کرد: ازعربستان سعودی می‌خواهیم که با ستاد حج و بعثه مقام معظم رهبری برای امداد رسانی به زائران ایرانی همکاری کند. ریییس جمهوری گفت: به وزیر خارجه ماموریت دادم تا با مقامات سعودی تماس گرفته و اقدامات لازم را درخصوص این حادثه انجام دهد.
:
روحانی همچنین درباره اهداف سفر به نیویورک برای شرکت در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در این سفر نیز به نوعی همان اهداف دو سفر قبلی دنبال خواهد شد و ضمن بررسی مهمترین مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای، مسایل مربوط به احقاق حقوق و منافع ملی ملت ایران هم با قوت پیگیری خواهد شد. رییس جمهوری خاطر نشان کرد : امروز بعد از توافق هسته‌ای شرایطی بوجود آمده که باید بیش از پیش بدنبال توسعه و تعامل سازنده با جهان باشیم و همزمان مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای را با هدف دستیابی به صلح و ثبات پایدار پیگیری نماییم.
:
روحانی اظهار داشت: مسایل منطقه ای از جمله تحولات یمن، سوریه و عراق از جمله موضوعاتی است که امیدواریم در ملاقات با سران کشورهای مختلف، بتوانیم به تصمیمات سازنده و مفیدی برای برطرف کردن ناامنی و استقرار امنیت و ثبات پایدار در منطقه دست یابیم.  رییس جمهوری برای شرکت در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تشریح دیدگاه ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مهمترین موضوعات منطقه ای و بین المللی، عصر پنجشنبه به وقت محلی وارد نیویورک شد. سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست سران توسعه پایدار 2015 ، دیدار و گفت و گو با دبیر کل سازمان ملل و شماری از مقامهای ارشد کشورهای جهان و دیدار با گروههای مرجع و برگزیدگان در آمریکا، بخشی از برنامه کاری فشرده حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این سفر است.
:
در مراسم استقبال از دکتر روحانی در فرودگاه بین المللی جان اف.کندی نیویورک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد حضور داشتند. محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سورنا ستاری معاون علمی و فنآوری و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری، روحانی را در این سفر همراهی می‌کنند.
:
دستورات رییس جمهوری در خصوص حادثه منا؛
تشکیل جلسه ویژه هیات دولت و ستاد پیگیری حادثه منا

رییس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با معاون اول خود دستورات ویژه‌ای برای پیگیری حادثه منا صادر کرد. حجت الاسلام  دکتر حسن روحانی پیش از پیاده شدن از هواپیما در فرودگاه نیویورک، در تماس تلفنی با مسوولان و از جمله دکتر جهانگیری، ضمن دریافت آخرین گزارشها، دستور داد تا هیات دولت طی جلسه ویژه ای در روز جمعه ابعاد مختلف این فاجعه تاسف بار را بررسی و با تشکیل ستادی پیگیری های لازم را انجام دهد.
:
رییس جمهوری تاکید کرد وزارت خانه های امور خارجه، بهداشت و درمان، ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت همه اقدامات عملی لازم را برای انتقال سریع پیکر حجاج کشورمان و نیز مجروحان حادثه و سپس مداوا و رسیدگی های پزشکی به مصدومان انجام دهند. دکتر روحانی همچنین وزارت کشور را موظف کرد تا از طریق استانداری ها در سراسر کشور به خانواده های جانباختگان و صدمه دیدگان حادثه مساعدت و رسیدگی های لازم را انجام دهند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین