امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۰ Thursday, 18 April 2024

زنان برای ریاست چه فدراسیون‌هایی مناسب‌ترند؟

زنان برای ریاست چه فدراسیون‌هایی مناسب‌ترند؟

مشاور امور ورزش دختران و زنان معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: زنان توانایی فعالیت به عنوان رئیس فدراسیون را دارند که از جمله آن‌ها به فدراسیون‌های تیراندازی، شطرنج، اسکی و ورزش‌های رزمی به ویژه تکواندو می‌توان اشاره کرد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از طاهره طاهریان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: زنان می‌توانند در حوزه‌های ستادی و اداره کل ورزش استان‌ها نیز نقش فعالی داشته باشند، چرا که اگر خودشان درعرصه ورزش به تصمیم‌گیری نپردازند قطعا در این حوزه به موفقیت دست نمی‌یابند.

 

وی اظهارکرد: یکی از اقدامات مهمی که باید به دستگاه‌های مربوطه در امر ورزش در حوزه ورزش زنان و دختران انجام دهیم، رشد و اعتلای زنان توانمند در حوزه مدیریتی است. بنابراین باید کمک کنیم زنان توانمند و فعال در عرصه ورزش بتوانند مدیریت کنند و در حال حاضر یکی از مشکلات ورزش زنان در کشور به کار نگرفتن آنان در عرصه مدیریتی است. این در حالی است که زنان می‌توانند حتی در مدیریت فدراسیون‌ها نقش فعالی داشته باشند.

 

مشاور امور ورزش دختران و زنان معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در ادامه گفت: ورزش فضای محصوری است و در کشورهای دیگر نیز در حوزه ورزش، زنان آنان تصمیم گیری می‌کنند؛ چرا که قصد توجه بیشتر به فعالیت‌ زنان در این عرصه را دارند. بنابراین تشکیلات جداگانه‌ای را برای آن در نظر می‌گیرند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت برای زنان به منظور رشد در عرصه ورزش فراهم شد. در این شرایط باید زمینه برای ورود بیشتر آنان درعرصه مدیریت ورزشی نیز مهیا شود؛ البته زنان در این حوزه فعالیت می کنند ولی اقدامات آنان بسیار کمرنگ است و از توانایی‌های آن‌ها استفاده کافی نمی‌شود.

 

طاهریان در ادامه گفت: بیشتر افرادی که در فدراسیون‌ها کار می‌کنند و مسوولیت کمیته‌های کاری مانند کمیته مربیان و داوران را دارند، مردان هستند این در حالیست که باید شرایط حضور زنان در این عرصه‌ها نیز فراهم شود تا آنان نیز بتوانند امور مربوط به خود را مدیریت کنند.

 

تلاش معاونت امور زنان برای حضور زنان در عرصه مدیریت ورزشی

وی تاکید کرد: ما زنان توانمند زیادی داریم؛ اما آنان به علت جنسیت خود نتوانسته‌اند رئیس فدراسیون شوند. دراین شرایط معاونت امور زنان از طریق همکاری با معاون زنان وزارت ورزش و جوانان تلاش می‌کند که زمینه را برای حضور بیشتر زنان به عرصه مدیریتی در حوزه ورزش فراهم کنند.

 

مشاور امور ورزش دختران و زنان معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: ما درمعاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری وارد حوزه اجرا نمی‌شویم؛ اما در جهت فراهم شدن شرایط به منظور حضور هرچه بیشتر زنان در ورزش همگانی و ورزش قهرمانی تلاش می‌کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بزرگ ورزش زنان ایران بی توجهی در بکارگیری زنان توانمند درعرصه ورزش است؛ البته وزارت ورزش و جوانان در این زمینه فعالیت‌هایی خواهد کرد و ما نیز با این دستگاه و آموزش و پرورش به منظور حضور هرچه بیشتر زنان در عرصه مدیریتی همکاری می‌کنیم.

 

طاهریان افزود: زنان در ایران جداگانه از مردان به فعالیت ورزشی می‌پردازند و مردان امکان ورود در حوزه ورزش زنان را ندارند. این در حالیست که برای زنان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی می‌کنند. در این شرایط لازم است با تعامل بیشتر با وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های موثر در حوزه ورزش زمینه حضور بیشتر زنان در عرصه‌های مدیریتی ورزش را فراهم کنیم.

 

طاهریان در پایان درباره حضور کم زنان در عرصه‌های مدیریتی در سایر کشورها در مقایسه با ایران گفت: در کشورهای دیگر نیز این مشکل وجود دارد. بنابراین کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به بکارگیری زنان در عرصه مدیریتی تاکید می‌کند.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین