امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۹ Friday, 19 April 2024

سالار عقیلی: با موسیقی پاپ دشمنی نداریم

سالار عقیلی: با موسیقی پاپ دشمنی نداریم

سالار عقیلی گفت: عامه مردم تصور می‌کنند که اهالی موسیقی سنتی و پاپ با یکدیگر مشکلی دارند در حالی که ما با موسیقی پاپ هیچ مشکلی نداریم.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، سالار عقیلی که قصد دارد کنسرتی مشترک با رضا صادقی را به روی صحنه ببرد، در سخنانی گفت:‌ من سال گذشته نیز کنسرتی را با عنوان «خلیج‌فارس» با همراهی دو خواننده پاپ اجرا کردم و در واقع در این برنامه نیز چنین اتفاقی تکرار می‌شود.

 

او در همین راستا توضیح داد: هر موسیقی از نوع فاخرش خوب است و رضا صادقی هم آثار موجهی را در زمینه موسیقی ارائه داده است و شاید اگر هر خواننده‌ی دیگری بود قبول نمی‌کردم در کنارش باشم.

وی افزود: تفکر و شخصیت رضا صادقی برایم قابل احترام است.

 

سالار عقیلی درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت نیز اجرا شود نیز توضیح داد: هر دوی ما تعدادی قطعات وطنی داریم که آن‌ها را اجرا خواهیم کرد. همچنین در خیلی از کنسرت‌هایم می‌بینم که مخاطبان متقاضی قطعات خاطره‌انگیز هستند. در این کنسرت هم به اجرای قطعاتی می‌پردازیم که خودم هم خیلی آن‌ها را دوست دارم. البته دو کار جدیدی ساخته شده که قرار من و رضا صادقی با هم بخوانیم.

 

او با بیان اینکه من به موسیقی پاپ خوب احترام می‌گذارم، گفت:‌ یکی از اهدافم برای اجرای چنین برنامه‌ای آشتی میان موسیقی پاپ و موسیقی سنتی است.

 .

Image00001.

نشست خبری کنسرت موسیقی سالار عقیلی و رضا صادقی

 

این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: عنوان این کنسرت «عشق من ایران من» است و در واقع قطعاتی با این مضمون در این کنسرت اجرا می‌شوند.

 

به گزارش ایسنا در نشست خبری که عصر 13 شهریورماه در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شده بود، رضا صادقی درسخنانی گفت:‌ در این اجرا آثاری را ارائه می‌دهیم که امیدواریم مورد توجه مخاطبان قرار گیرد و در نهایت خاطره‌ساز باشد.

 

این خواننده پاپ اظهار کرد:‌ بعضی از دوستان اظهار تعجب کردند که قرار است من و سالار عقیلی با هم بخوانیم که من دلیل‌اش را نمی‌دانم. خیلی وقت‌ها اتفاقات زیبای هنری با به هم ریختن توازن‌ها و در اثر تضاد به وجود می‌آید.

 

وی افزود: بدون اغراق صدای پرقدرت سالار عقیلی در کنار صدایی که سعی کرده در کنار مردم باشد با هم اجرا می‌کنند و فکر می‌کنم احساس نزدیکی را برای مخاطب پدید آورد.

 

این هنرمند درباره دورنمای چنین اجرایی نیز بیان کرد: به بعضی از رخدادها باید زمان داد تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. موسیقی پاپ در یک دهه اخیر هنوز به جایی نرسیده است و فکر می‌کنم چنین حرکتی سازنده و خوب است.

 .

Image00002

.

نشست خبری کنسرت موسیقی سالار عقیلی و رضا صادقی

 

او در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در بنرهای تبلیغاتی به خوانندگان این کنسرت لقب اسطوره داده شده است؟ گفت:‌ من هم با چنین القابی موافق نیستم و از طرفی هنرمندانی چون بنان، خالقی و… ستون‌های تخت‌جمشید هنر این مملکت هستند اما خب این دوستان هم برای تبلیغات‌شان به ما لطف داشتند.

 

سالار عقیلی نیز در پاسخ به همین سوال گفت:‌ شرکت برگزارکننده کنسرت در این راستا به ما لطف داشته اما من اسطوره نیستم و خاک پای ملت ایرانم.

 

عباس لطیفی نیز به عنوان رهبر ارکستر در این کنسرت همراهی می‌کند، گفت: تلاش ما در کنسرت پیش رو در این راستا است که کار متفاوتی انجام دهیم که ترجیح می‌دهم در روز اجرا دیده شود.

 

لطیفی درباره رنگ‌آمیزی ارکسترش توضیح داد: ارکستر از 50 نوازنده تشکیل شده و سعی کردیم تنظیم‌های متفاوتی ارائه دهیم. رنگ‌آمیزی ارکستر بر مبنای سازهای ایرانی همچون تنبک و قانون است وسازهای کلاسیک نیز در قالب یک ارکستر مجلسی هنرنمایی خواهند کرد.

 .

Image00003

.

نشست خبری کنسرت موسیقی سالار عقیلی و رضا صادقی

 

لطیفی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه قطعات بر مبنای وسعت صدای هر دو خواننده تنظیم شده است و این خوانندگان چه مشترکات فنی‌ای با یکدیگر دارند؟ گفت: در تمام دنیا کنسرت‌های این‌چنینی برگزار می‌شود. هنرمندانی مثل پاواروتی و بلوچی نیز چنین تجربه‌هایی را داشته‌اند در حالی که هیچ ربطی از نظر تنالیته‌ی صدا با یکدیگر نداشتند.

 

وی افزود: هم‌اکنون اتفاقی متفاوت در ایران رخ می‌دهد و دو خواننده را انتخاب کردیم که اولا از نظر وسعت صدایی به یکدیگر نزدیک باشند و همچنین هر دو دارای قطعاتی وطنی باشند.

 

به گزارش ایسنا، مدیر شرکت برگزارکننده کنسرت نیز در توضیحات خود ارائه داد: شرکت ما سال گذشته کنسرت «خلیج‌فارس» را برگزار کرد اما دوست داشتیم در برگزاری این اجراهای ملی شاهد اتحاد و همکاری همکاران خودمان باشیم چرا که وقتی نام ایران در یک کنسرت می‌آید کار شخصی نیست و وظیفه همه این است که برای بهتر اجرا شدن برنامه همکاری کنند.

 

فریبرز سفردوست گفت: ما از شرکت‌ها خواستیم تا خوانندگانی که در اختیار دارند و یا امتیازهایی که دارند را در اختیار ما هم قرار دهند که همکاری نکردند.

 

وی افزود: در این کنسرت شاهد اتحاد میان سبک‌های سنتی و پاپ خواهیم بود.

 

او در پایان سخنانش گفت: این کنسرت سه و چهار مهرماه هر شب در دو سانس در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد و سالار عقیلی 5 قطعه، رضا صادقی 5 قطعه را به همراه دو قطعه بی‌کلام و دو قطعه مشترک اجرا خواهد کرد.

 .

Image00004

.

Image00005

.

نشست خبری کنسرت موسیقی سالار عقیلی و رضا صادقی

انتهای پیام

 

تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین