امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴ Tuesday, 23 April 2024

سردار احمدی مقدم: تهديد كردند فیلمم را منتشر می‌کنند

سردار احمدی مقدم: تهديد كردند فیلمم را منتشر می‌کنند

فرمانده سابق نیروی انتظامی شب گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی “امشب” به بیان ناگفته هایی از تخلفات بنیاد تعاون ناجا پرداخت.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌ احمدی مقدم که شایعاتی در خصوص بازداشتش در برخی سایت‌های خبری مطرح بود در این برنامه درباره تخلفات بنیاد تعاون ناجا گفت: در یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد تعاون ناجا تخلفات مالی قابل توجه صورت گرفت و در اواخر ماه های حضورم در ناجا با این موضوع رو به رو شدم و به متخلفان گفتم اگر اموال را بازپس بدهید پیگیری حقوقی انجام نمی‌دهیم ولی آنها این موضوع را نپذیرفتند و من را تهدید کردند که از تو فیلم منتشر می‌کنیم و جلوی قوامین دست به تجمع می‌زنیم.
:
احمدی‌مقدم تصریح کرد که متهمان دیگر این پرونده ادعا کرده‌اند که اقدامات مجرمانه خود را با اجازه وی انجام داده اند؛ وی با اشاره به وجود سندهایی علیه خود در این باره، تصریح کرد که متخلفان بنیاد تعاون ناجا از او فیلم هم تهیه کرده اند تا او را برای همکاری با خود و سرپوش گذاشتن بر پرونده، تهدید کنند. فرمانده سابق ناجا همچنین عنوان كرد که قاضی قبلی پرونده در ميانه بررسي پرونده برکنار شده است.
:
وي همچنین تلويحا اذعان کرد که مجرمان بنیاد تعاون ناجا در مجلس هم اعمال نفوذ کرده‌اند و با بیان اینکه آنها قاضی پرونده را جا به جا کردند در پاسخ به سوالی که چگونه این کار را انجام دادند، گفت: به هرحال پول مرده را زنده می‌کند! احمدی مقدم درباره بازداشت فرزند و دامادش نیز گفت: نه فرزند و نه دامادم بازداشت نشدند. فرزندانم مستاجر هستند و در خانه‌های زیر 100 متر زندگی می کنند. وی همچنین درخصوص احضارش به دادگاه نیز گفت: قاضی پرونده در دو نوبت نامه‌ای را برایم فرستاد مبنی بر ادعاهای متهمین که به آنها پاسخ دادم ولی احضاری در کار نبود.
:
متن سئوال و جواب ها را عينا بخوانيد:

:
دوستان می‌گفتند شما خیلی صریح حرف می‌زنید. گفتند شما زندان هستید؟ اینطور گفتند!
شاید بد نباشد به ریشه‌های این مسأله اشاره کنیم. ما در 4 ماه پایان دوره تصدی یک پرونده فساد اقتصادی در بنیاد تعاون برخوردیم. آقای منتظر المهدی گفت شرکت‌ها بوده، ولی نه، یک شرکت بوده، یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام قدر. این شرکت نباید جایی را اداره کند. زیر 50 درصد سهام می‌خرد یا در بورس کار می‌کند. نباید مدیریت کند.
:
متوجه شدیم آقایان سوءاستفاده کرده‌اند شرکت‌هایی را در بیرون تاسیس کرده‌اند و در شرکت‌های خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند. به آقایان گفتیم این کار خلاف است و شما اموال را برگردانید و ما هم مسامحه می‌کنیم. اول قبول کردند و بعد گفتند کارشناسی کنیم. بعد دیدند این شرکت‌ها سودآور بوده و گفتند باید بخرید. دیدیم ده‌ها میلیارد تومان باید پول بدهیم این شرکت‌ها را بخریم.
:
پرونده را بردیم به مرجع قضایی دادیم، دیدیم اعمال نفوذ کردند. قاضی وسط پرونده رفت کنار. به مجلس رفتند و وکیل گرفتند و به ما هم گفتند اگر با ما در بیفتی ما خودمان را هم با تو می‌کشیم پایین. فیلم گرفته‌ایم و می‌گذاریم در اینترنت تا مردم بریزند در مؤسسه قوامین. مؤسسه قوامین هر جایی زمین می‌خورد، می‌رود کمک ولی آنها گفتند ما فیلم درست کردیم و می‌گذاریم در فضای مجازی. گفتیم حالا که تهدید می‌کنی “بلغ ما بلغ” دنبال می‌کنیم. من از دادگاه‌ها ناامید شده بودم. رفتم سراغ آقای آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه حاج آقای خلفی هم تشریف داشتند.
:
ایشان نامه من را خواند و گفت مگر می‌شود در وسط پرونده قاضی را انتقال داد؟ طبق قانون، هنگام رسیدگی قاضی قابل انتقال یا انفصال نیست. باید این پرونده را با قاضی ویژه اداره کرد. دستور دادند پرونده از مسیر عادی به دادسرای نظامی برود. قاضی و وبازپرس ویژه منصوب شد و با قوت پرونده رسیدگی می‌شود.
:
من وارد جزئیات نمی شوم. شخص قاضی منع کرده جزئیات را بگوییم ولی همان آدم‌ها تهدید خودشان را عملی کردند. خیرخواهان گفتند شما که دارید می‌روید، بعد از رفتن شما هر کسی آمد پیگیری کند. گفتم من هر آسیبی ببینم مانعی ندارد. باید کارانه برخورد کرد. آن هم برای نیروی انتظامی که خودش برخورد با پرونده‌ها می‌کند. برخورد شد و من از آن روز تا امروز دو بار قاضی پرونده دو نامه برایم فرستاده، در آن نامه نوشته شده متهمان ادعا کرده‌اند با مجوز شما برخی از معاملات را کرده ایم. قاضی پرسیده این حرف راست است یا نه. نه بنده احضار شدم نه متهم هستم. بی‌تقوایی‌ها برخی افراد سر جای خودش!
:
پسر و دامادتان چطور؟

من همان روز که منصوب شدم روز شنبه 18 تیر 84 بود. من روز جمعه قبلش در خانه بیوگرافی نوشتم و تمام دارایی‌های خودم را نوشتم و تقدیم حضرت آقا کردم. روز پایان هم خدمتم نزدیک به اتمام بود، یک نامه نوشتم به حضرت آقا و تشکر کردم به خاطر حمایت‌هایشان در طول دوران خدمت. تشکر کردم و از قصور خودم عذرخواهی کردم و دارایی‌های خودم را نوشتم. هیچ فرقی با دارایی روز اولم ندارد. دو دختر دارم که یکی‌شان دانشجو است و دیگری دانش‌آموز است و در سن کار اقتصادی نیستند. پسرم وکیل است و توصیه کردم وکالت هیچ کار دولتی نپذیر و برو آن پشت‌ها. هم پسرم هم دخترانم هر سه مستاجر هستند و در خانه‌های زیر 100 متر زندگی می‌کنند و هیچ کار اقتصادی ندارند.
:
هیچ‌کس از خانواده شما، پسرتان یا دامادتان در زندان نیست؟
کسانی که شایعه می‌کنند باید بگویند کدام دادگاه، کدام محکمه، کدام بازداشتگاه هستند. در حقوق داریم البینه علی المدعی! وقتی سخنگوی قوه قضاییه جناب آقای اژه‌ای می‌گوید چنین چیزی کذب محض است و قابل شکایت، چه می‌شود گفت. هر چند من دیگر شکایت نکردم. هر کسی قبلا کرده، از او می‌گذرم و طبعاً من راضی به گناه کسی نیستم. اگر کسی حرفی می‌زند دلیلی را باید اقامه کند. البینه علی المدعی.
:
یعنی آنها (متهمان) اینقدر قدرتمندند و قاضی را جابجا کردند؟
نه، پول معجزه می‌کند. می‌روند با پول کار می‌کنند. به قوه قضاییه نمی‌خواهم اتهام بزنم. روش قبلی (دادگاه عمومی با قاضی معمولی) چند سال طول می‌کشید. ولی اموال تلف می‌شد. قاضی سابق اختیار اموال را از آنها گرفته بود و به بنیاد تعاون داده بود، ولی با روش معمول به جایی نمی‌رسیدیم.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین