امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۲ Saturday, 20 April 2024

سید حسن نصرالله: میشل سلیمان جایگاه خود را از دست داده است

سید حسن نصرالله: میشل سلیمان جایگاه خود را از دست داده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه این حزب تصمیم نهایی خود را برای تعیین نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان گرفته است، اظهار کرد که رئیس‌جمهور لبنان به دلیل اقدامات اخیر خود جایگاه خود را برای اداره مذاکرات ملی از دست داده است.

 

به گزارش  سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه خود با روزنامه السفیر که این روزنامه لبنانی امروز بخش دوم آن را منتشر کرد، عنوان داشت: حزب‌الله تصمیم قطعی خود را برای نامزد انتخابات ریاست جمهوری گرفته است که از کاندیداتوری وی حمایت کرده و به نفع وی رای خواهد داد.

 

وی تصریح کرد: ما برای اعلام نام این نامزد منتظر زمان مناسب و هماهنگی‌ها در چارچوب گروه سیاسی خود هستیم.

 

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: طبیعی و منطقی است که ما از نامزد خود که معتقدیم به قدرت رسیدن وی منافع ملی را محقق خواهد ساخت حمایت و پشتیبانی به عمل آوریم.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: در مقابل ما یک فرصت واقعی برای انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با تصمیم داخلی و ملی وجود دارد. شرایط داخلی بیش از پیش بر انتخابات تاثیر می‌گذارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که هر شخص نامزد انتخابات ریاست جمهوری آرای اکثریت را به دست آورد و فضای داخلی برای حمایت از وی به وجود آید شرایط در این مسیر قرار خواهد گرفت.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان هشدار داد: اختلاف میان گروه‌های سیاسی پیرامون شخص رئیس‌جمهور و در نتیجه پایان یافتن زمان تعیین شده و وارد شدن در خلاء باعث می‌شود که راه در مقابل مداخله بین‌المللی یا منطقه‌ای باز شود. در صورتی که گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌ها در پارلمان نتوانند از الان تا 25 مه آتی شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کنند پس از این تاریخ هر روز هر ساعت و هر دقیقه اعمال فشاری بر گروه‌های سیاسی خواهد بود تا رئیس‌جمهور را انتخاب کنند.

 

وی با بیان اینکه موضع حزب‌الله در مقابل تمدید زمان انتخابات نهایی و قطعی است، تصریح کرد که تهدیدهایی برای ایجاد شدن خلاء در کشور نباید لبنانی‌ها را بهراساند.

 

سید حسن نصرالله تصریح کرد: مواضع میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری لبنان ظرف ماه‌های اخیر باعث شد تا وی جایگاه شخصی که می‌تواند مذاکرات ملی را اداره کند از دست بدهد.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه هرگونه اقدامی که به پایان خونریزی‌ها و آرام کردن مردم و مقدمه‌چینی‌ها برای تحقق آشتی‌ها بیانجامد اقداماتی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی نه با مذاکرات سیاسی و نه با ایجاد کانال‌هایی در هر سطوحی با جریان المستقبل وجود ندارد و ما نمی‌خواهیم که هیچ یک از طرف‌ها را مسئول توقف مذاکرات در سال‌های اخیر بدانیم.

 

وی درخصوص تدابیر امنیتی دولت در شمال و بقاع لبنان گفت: این تدابیر مثبت بود اما صرفا نباید به تدابیر امنیتی و قضایی اکتفا شود بلکه باید دست به تدابیر سیاسی، اقتصادی،‌ اجتماعی توسعه طلبانه و فراگیر زد که این تدابیر همراه با تحقق آشتی‌های واقعی میان جریان‌ها و رویکردهای سیاسی باشد.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان درخواست خود برای اینکه هر چه سریعتر استانداران دو استان بعلبک-الهرمل و عکار تعیین شوند، عنوان داشت که تشکیل دولت با دستاوردهای خود فرصتی برای همگان به شمار می‌آید.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به سوالی پیرامون درخواست‌های برخی از این حزب و جنبش امل برای اینکه سرپوش سیاسی خود را از برخی چریک‌ها در بقاع بردارند، عنوان داشت: ما بر کسی سرپوش نمی‌گذاریم تا بخواهیم این سرپوش را برداریم! ما آمادگی کاملی برای کمک‌رسانی به کشور داریم و امیدوار هستیم که این طرح به موفقیت بیانجامد.

 

وی خاطرنشان کرد: حزب‌الله بر فساد در لبنان سرپوش نگذاشته و نخواهد گذاشت و این حزب تاکید دارد تا فساد به اعضای این حزب راه پیدا نکند و به همین دلیل با قاطعیت با اینگونه مسائل برخورد می‌کند.

 

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه حزب‌الله خواهان هرگونه حمایت غیرمشروط از ارتش لبنان و بدون در نظر گرفتن طرف حامی آن است، اطمینان خود را نسبت به عقیده ارتش بیان کرده و تصریح کرد که با هرگونه تلاشی برای ضربه زدن به ارتش مخالف است.

 

وی در ادامه افزود: نهاد ارتش دارای عقیده ملی واضح و شفافی است و از طریق عملکرد خود و جانفشانی‌هایش ظرف تمام سال‌های گذشته این مساله را ثابت کرده است.

 

سید حسن نصرالله با بیان اینکه رابطه خوبی میان ارتش و مقاومت وجود دارد، تصریح کرد: مقاومت نیازمند جامعه‌ای مستحکم و دارای همبستگی و همچنین یک دولت قدرتمند، توانا و عادل است اما شرایط کنونی برای بررسی راه‌های گسترش و توسعه نظام سیاسی در لبنان مناسب نیست و لغو کردن طایفه‌گرایی سیاسی در شرایط کنونی واقعی نیست.

 

وی با تاکید بر اولویت ساخت کشور خاطرنشان کرد: ما در طرح ساخت کشور قدرتمند، قادر و عادل جدی هستیم و به هیچ وجه جایگزینی برای آن نمی‌یابیم و حتی در مساله مقاومت باید گفت زمانی که ما یک دولت قادر و قدرتمند داشته باشیم که بتواند از لبنان دفاع کند ما در مقاومت وا اعضای آن به مدارس، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باز خواهیم گشت.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه دو خطر رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها دو خطر ماهیتی هستند، نزدیک شدن روابط عربستان و ایران و همه تلاش‌های عربی و اسلامی را برای جلوگیری از خسارت‌ها تایید کرد.

 

وی با اشاره به اینکه لبنان مقری برای تکفیری‌ها نخواهد بود، خاطرنشان کرد: حزب‌الله با این مساله مخالفت کرد که یک گروه جهادی در فلسطین داشته باشد چرا که ما برای تمام فلسطین هستیم.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین