امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۱ Friday, 19 April 2024

شباهت جوان افغان به لیونل مسی/عكس

شباهت جوان افغان به لیونل مسی/عكس

عبدالکریم، جوانی 26 ساله در شهر هرات غرب افغانستان شباهت عجیبی با لیونل مسی ستاره سرشناس و مشهور فوتبال جهان دارد

 

 

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوزبه نقل از بهار نیوز ، انتشار تصویری از ستاره دنیای فوتبال لیونل مسی در مسجدی در افغانستان خبرساز شده است. بعد از انتشار این عکس شایعات زیادی در خصوص گرویدن این ستاره فوتبال بارسلونا به دین اسلام به گوش رسید تا اینکه بعد از تحقیق مشخص شد که این عکس متعلق به یک افغان است ولی به خاطر شباهت بسیار زیاد وی به لیونل مسی چنین اشتباهی صورت گرفته است.

 

 

messi-afhan

 

 

اندام، چهره و رنگ پوست عبدالکریم کاملاً به صورت لیونل مسی شباهت دارد، اما فقط قد عبدالکریم درحدود سه سانتی متر از لیونل مسی بلندتر است. او در این روزها سوژه برای کاربران افغان در شبکه‌هاي اجتماعی ازجمله فیس بوک شده است. این موضوع نادر درشهر هرات در غرب افغانستان اتفاق افتاده که عبدالکریم آموزگار در یکی از مکاتب این شهر با لیونل مسی ستاره مشهور فوتبال جهان شباهت زیادی دارد.

 

 

اما این ماجرا از کجا شروع شد. چند روز پیش یک پزشک در شهر هرات در یک مهمانی جوانی را دید که شباهتی باور نکردنی با لیونل مسی ستاره فوتبال جهان داشت. او با شتاب با موبایل (تلفن همراه) اش عکسی از این جوان گرفت و در صفحه اجتماعی فیس بوک اش منتشر کرد که انتشار این عکس شایعاتی را تحت نام”لیونل مسی مسلمان شده و دریک مسجد دیده شده است” نیز در شبکه‌هاي اجتماعی از جمله فیس بوک خلق کرد و این ماجرا بیشتر طوفان برپا کرد.

59e47515-eea1-4231-b71b-07c

 

این ختم ماجرا نیست بلکه نکاتی جالب و باورنکردنی دیگر نیز مانده است. عبدالکریم جوانی 26 ساله در شهر هرات در غرب افغانستان زندگی مي‌کند. او در ماه جون سال 1987 میلادی در این شهر متولد شده است و این دقیقاً در ماه و سالی است که لیونل مسی ستاره سرشناس فوتبال جهان متولد شده است! اما خود عبدالکریم در این زمینه چه می‌گوید؟ آیا او از این شباهت نادر که با لیونل مسی دارد خوشحال است یا خیر؟

 

 

عبدالکریم آموزگار است و در یک مکتب (مدرسه) ابتدایی در شهر هرات درس می‌دهد. عبدالکریم در این مکتب بنام “استاد میسی” مشهور است و شاگردان این مدرسه نیز عبدالکریم را بنام استاد مسی شناخته و صدا می‌زنند. عبدالکریم می‌گوید: هیچ کس نام و نام خانوادگی من را در این مکتب نمیداند. از همان روز اولی که من به عنوان معلم (آموزگار) دراین مکتب استخدام شدم همه مرا استاد مسی صدا مي‌زنند.

 

 

عبدالکریم می‌گوید، دانش آموزان هم بجای اینکه بگویند ساعت بعدی مضمون جغرافیا داریم می‌گویند:”ساعت بعدی استاد مسی می‌آید. و ادامه مي دهد كه وقتی برای خرید به بازار می‌رود، فروشندگانی که هوادار لیونل مسی اند جنس مورد نظر را به او ارزان حساب مي‌کنند. جوانان هراتی که علاقمند لیونل مسی اند با عبدالکریم عکس یادگاری مي‌گیرند.

 

 

عبدالکریم مي‌گوید از بابتی که اکثر مردم هرات به من مسی مي‌گویند و با من عکس مي‌گیرند خوشحالم اما در بعضی اوقات بخصوص در محافل عروسی و سایر جاهای با تجمع که همه به او خیره نگاه می‌کنند احساس راحتی نمی کنم. ازسوی دیگر عبدالکریم به بازی فوتبال علاقمند است و اکنون در یکی از تیم‌هاي محلی فوتبال بازی مي‌کند. او مانند لیونل مسی در پست مهاجم بازی کرده و دارای مهارت‌هاي منحصر به خودش است.

 

عبدالکریم مانند لیونل میسی متاهل است و مانند مسی یک فرزند دارد و تنها فرزندش پسر است. عبدالکریم هوادار سرسخت تیم فوتبال بارسلونا است و بازی لیونل مسی را دوست دارد و می‌گوید اگر توانایی مالی مي‌داشتم به دیدار لیونل مسی مي‌رفتم!

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین