امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵ Saturday, 20 April 2024

شوهانی: کمیسیون برجام جلوتر از رهبری حرکت نکند

شوهانی: کمیسیون برجام جلوتر از رهبری حرکت نکند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها از تیم مذاکره کننده هسته‌ای دفاع کرده‌اند، از کمیسیون برجام خواست از فرمایشات رهبری تبعیت کند و جلوتر از رهبری حرکت نکند.
:
به گزارش سایت خبری بینانیوز ، احمد شوهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: قطعاً کسی نمی‌تواند جلوتر از رهبری حرکت کند و حرفی روی حرف ایشان بزند چرا که فرمایشات ایشان همواره فصل‌الخطاب است، بالأخص دلواپسان که خود را مطیع رهبری می‌دانند باید به فرمایشان ایشان پایبند باشند.
:
وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا فقط در مسأله هسته‌ای بوده درست است؛ چرا که اختلافات ما در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با آمریکا سیاسی است و ما همچنان در مسائل عراق، سوریه، یمن و حزب‌الله با آمریکا اختلاف جدی داریم که هر کدام نیازمند مذاکرات جدی است و فعلاً در دستور کار نیست. البته ممکن است آمریکایی‌ها بخواهند مذاکرات را به حوزه‌های دیگر هم تسری بدهند که این مربوط به الان نیست.
:
نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها از تیم مذاکره کننده هسته‌ای دفاع کرده‌اند، تصریح کرد: ایشان اعضای تیم مذاکره کننده را امین و شجاع خوانده‌اند و همچنین مذاکرات را تأیید کرده‌اند و مذاکره کنندگان را نیز بدون تعارف و با صراحت تأیید کرده‌اند. ایشان در بیانات اخیرشان هم تیم مذاکره کننده را تأیید کرده‌اند و این بدان معناست که مذاکرات، نسبتاً موفق بوده است.
:
شوهانی با بیان اینکه رهبری از ابتدا تا انتها در جریان مذاکرات بوده‌اند، افزود: تیم هسته‌ای هم مرتباً به ایشان گزارش داده‌اند، مگر می‌شود بدون اذن ایشان توافقی صورت گیرد؟ بنابراین اعضای کمیسیون برجام نیز باید از نظرات رهبری تبعیت کنند، جلوتر از ایشان حرکت و حاشیه سازی نکنند بلکه برجام را بررسی کنند و نظر خودشان را بگویند.
:
وی با بیان اینکه مذاکرات روند خوبی داشته و به توافق انجامیده است، اظهار کرد: کمیسیون برجام باید بدون اینکه مسائل قبلی را مطرح کند یا حاشیه سازی کند، متن توافق را بررسی و اگر جایی با منافع ملی مغایرت دارد آن را مطرح کند.
:
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهارات مقامات آمریکایی علیه ایران نیز گفت: در مذاکرات هسته‌ای نظر کنگره آمریکا همان چیزی نبوده که دولت این کشور دنبال می‌کند، بلکه از یک طرف دولت آمریکا (دموکرات‌ها) از توافق دفاع می‌کنند و از سوی دیگر جمهوری‌خواه‌ها و تندروهای آمریکا مخالفند. اگرچه این مسأله داخلی آنهاست و خودشان باید آن را حل کنند.
:
وی در پایان اضافه کرد: ما در مسائل منطقه و بین‌الملل اختلافات جدی با آمریکا داریم و آنها با ماهیت نظام ما اختلاف نظر دارند. دولت هم گفته که با بی‌اعتمادی با ‌آمریکا مذاکره می‌کنیم. طبیعی است که هر کشوری به دنبال منافع خودش است و ما باید مراقب باشیم زیرا آمریکایی‌ها قطعاً اگر فرصتی پیدا کنند به ما ضربه می‌زنند. به همین دلیل است که به آنها اعتماد نداریم ولی فعلاً در مسأله هسته‌ای با آنها توافق کرده‌ایم تا فشار را از روی کشورمان برداریم.
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین