امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۹ Tuesday, 16 April 2024

عملیات شهادت‌طلبانه احمد قصیر آغاز پیروزی‌های مقاومت بود

عملیات شهادت‌طلبانه احمد قصیر آغاز پیروزی‌های مقاومت بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد: عملیات شهادت‌طلبانه احمد قصیر در سال 1982 آغاز پیروزی‌های مقاومت بود.

 

به گزارش  سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز به نقل از  (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، سید حسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی در مراسم عاشورای حسینی در مجمع سیدالشهداء به عملیات شهادت‌طلبانه روز یازدهم نوامبر 1982 اشاره کرد و گفت: عملیات شهادت‌طلبانه‌ای که شهید احمد قصیر در 11 نوامبر 1982 آن را انجام داد، آغاز پیروزی‌های مقاومت بود و طرح‌های رژیم اشغالگر در لبنان و اهداف این رژیم را به شکست کشاند.

 

وی افزود: ما به این عملیات به عنوان موسس عملیات‌های شهادت‌طلبانه و موسس پیروزی‌هایمان به ویژه پیروزی سال 2000 میلادی می‌دانیم.

 

نصرالله در ادامه خاطر نشان کرد: در تاریخ یازدهم فوریه 1982 و پس از حمله رژیم اشغالگر اسرائیل به لبنان، احمد قصیر عملیاتی شهادت‌طلبانه و ویژه را انجام داد. وی با خودرویی که پر از مواد منفجره بود، مقر نیروهای نظامی اسرائیل را هدف قرار داد که در پی آن بیش از 120 افسر و سرباز ارتش اسرائیل کشته شدند و این بزرگترین خسارت برای ارتش اسرائیل در یک عملیات واحد از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

 

نصرالله خاطر نشان کرد: ما همه دیدیم که چطور آریل شارون زمانی که وزیر جنگ بود و افسران همراهش بر ساختمان ویران شده در پی این عملیات شهادت‌طلبانه می‌نگریستند و احساس ناامیدی می‌کردند. شارونی که فکر می‌کرد وارد لبنان شده و تا ابد اسرائیل در لبنان خواهد ماند. اما پس از عملیات شهید احمد قصیر و شهادت‌طلبان دیگر از حزب‌الله و جنبش عمل و سایر گروه‌های مقاومت، خسارت‌های بیشتری به دشمن اسرائیلی وارد شد و باید اعلام کنیم که این فداکاری‌ها روز به روز بزرگتر و بیشتر شد و به همراه خود پیروزی، عزت و احترام را برای مقاومت به همراه آورد.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه ابراز امیدواری کرد که سالروز شهادت شهید احمد قصیر همواره در خاطره‌ها و در طول زندگی تمام اهالی مقاومت باقی بماند و به ویژه در نسل جوان تاثیر فراوانی را به جای بگذارد.

 

نصر‌الله گفت: ما در حزب‌الله به اصول و تعهداتمان پایبندیم. مقاومت در این مسیر حرکت می‌کند و این گروه یا حزب یا سازمان و هر آنچه که می‌خواهند نامش را بگذارند، از مسیر خود خارج نخواهد شد. من و برادر و خواهرانمان و همه ما نمی‌خواهیم که وارد آتش جهنم شویم و ما دانشجویان آخرت هستیم. خداوند به ما چیزهایی را از نعماتش در این دنیا اعطا کرده که ما خدا را شکر می‌کنیم، اما برای به دست آوردن اجر آخرت تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم در راهی باشیم که راه خداوند عزوجل است و راه به دست آوردن رضای او به شمار می‌رود. لذا زمانی که تصمیمی را می‌گیریم یا در راهی حرکت می‌کنیم و یا وارد میدانی از میدان‌های جنگ می‌شویم، به خردهایمان یا علوم و سطح دانایی‌مان مراجعه نمی‌کنیم، بلکه به فقهای خود و مراجع‌مان مراجعه‌ می‌کنیم. کسانی که بالاترین سطح علم، اجتهاد و تقوا و امانت‌داری را دارند و این چیزی است که ما از همان روز اول به آن پایبند بوده‌ایم.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: زمانی که مجاهدان حزب‌الله در سال 1982 برای جهاد خارج شدند، برخی می‌گفتند که جنگ با اسرائیل حرام است. چنانچه که ما نیز شاهد این فتواها بودیم، اما با اسرائیل جنگیدیم و به مراجع بزرگوار خود مراجعه کردیم چرا که پایبندی به رهبری و مرجعیت امام خمینی (ره) از اهمیت فراوانی برخوردار است. کسی که به وضوح جنگ با دشمن اسرائیل را مشروع خواند و اعلام کرد که این مقاومت مشروع است. در این باره اختلافات و بحث‌های زیادی وجود داشت، اما اگر واقعا مجوز شرعی برای این مسئله وجود نداشت و جنگ با اسرائیل زمینه قرب به خداوند را فراهم نمی‌کرد، چطور برای من ممکن بود که به برادر شهیدم، احمد قصیر اجازه دهم که این کار را انجام دهد و برای او خودرویی با مواد منفجره فراهم شود و به او بگویم که به سوی هدف حرکت کن؟ چطور می‌توانم در این صورت پاسخ خداوند را بدهم.

 

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: این پایداری ما به امام خمینی (ره) و آیت‌الله العظمی سید علی حسینی خامنه‌ای دام ظله الشریف است.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه برخی از مردم در اینجا و آنجا مقاومت را مورد سرزنش قرار داده و بر آن عیب می‌گیرند، اما باید بگویم این فقیه و مرجعی که ما به او مراجعه می‌کنیم کسی است که تمام تلاش خود را در امانتداری، تقوا و معرفت و آگاهی به کار بسته و تلاش می‌کند که به ما احکام خداوند عزوجل را نشان دهد. ما نیز دستورات الهی را پذیرفته و به مسئولیت‌هایمان عمل می‌کنیم. از همان ابتدا ما در این راه حرکت کرده‌ایم و شهدایی در این راه داده‌ایم و حالا نیز در این راه جوانانمان شهید می‌شوند.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: من نامه‌های برخی خانواده‌های شهدا را که شامل وصیت‌های شهدا است، به همراه دارم و از برادران و خواهرانم می‌خواهم که به این مسئله توجه کنند. به این شهدا و آرامش و وقار آنها و یقین، عشق و معرفتشان بنگریم، چرا که همه می‌دانند ما امکان ندارد در راهی قدم بگذاریم، بی‌آنکه به آن یقین و اطمینان داشته باشیم و بدانیم که این راه، راه رضای خداست چرا که ما آخرتمان را می‌خواهیم و فقط دنبال اسم شهید در دنیا می‌ایستیم. همه ما می‌خواهیم راه شهید را در آخرت به دست آوریم و این راهی است که تا آخر ادامه خواهیم داد. خواسته ما محشور شدن با رسول اکرم (ص) و ابی عبدالله حسین (ع) است و این چیزی است که همه مسلمانان را به آن دعوت می‌کنیم و دعوت‌های ما فقط در عرصه‌های سیاسی نیست، بلکه در تمامی عرصه‌های نظامی و غیرنظامی است. این همان راه مشروع و راه درست و راه به دست آوردن رضای خداست.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین