امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۷ Thursday, 25 April 2024

برخلاف تصور خیلی‌ها در آسیا موفق شدیم/ استقلال به بازیکنانش متکی است

برخلاف تصور خیلی‌ها در آسیا موفق شدیم/ استقلال به بازیکنانش متکی است

باشگاه فولاد خوزستان را می‌توان نمونه باشگاه حرفه‌ای و ساختارمند در فوتبال ایران دانست. تیم فوتبال این باشگاه اکنون بخت نخست قهرمانی در لیگ برتر است و در یک قدمی صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از حسین فرکی در گفت‌وگو با ایسنا از وضعیت فعلی فولاد گفت و این که در طول فصل چه فراز و نشیبی را گذرانده و اکنون چه برنامه‌ای را دنبال می‌کند.

 

*ابتدا از فصل سیزدهم بگویید. این فصل برای فولاد چطور سپری شد؟

فصل خوبی را سپری کردیم. با توجه به این که فصل قبل هم عملکرد خوبی داشتیم، علت این موفقیت‌ها مجموعه تیمی است که با نام فولاد خوزستان در کشور کار می‌کند. تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های که داشتیم و اهداف باشگاه باعث شد که در دو فصل اخیر نتایج خوبی کسب کنیم.

 

*باشگاه فولاد از نظر ساختار جزو بهترین‌های ایران است. این طور نیست؟

با توجه به این که تیم‌های پایه و آکادمی فوتبال ما بسیار فعال است، همه بخش‌ها از جمله ورزش، فرهنگ و سخت‌افزار در موفقیت تیم تاثیر داشتند. در راس این کارها، مدیر باشگاه قرار دارد و بعد از آن بازیکنان و همه عواملی که در آن تلاش کرده‌اند. دو هفته به پایان لیگ مانده و ما مدعی قهرمانی هستیم. فصل قبل سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را گرفتیم و امسال شرایط خوبی داریم. امیدوارم که در دو هفته پایانی لیگ هم گام‌های محکمی را برداریم تا به آرزوی چندین ساله فولاد جامه عمل بپوشانیم.

 

*در طول فصل سیزدهم با چه چالش‌هایی روبرو بودید و چه نکات مثبتی در حل مشکلات به شما کمک کرد؟

 

فولاد به طول کلی این فضا را تجربه کرده بود و تیم بی‌حاشیه‌ای بود. این مساله به مدیریت باشگاه بازمی گردد که در راس آن مدیر عامل محترم باشگاه آقای دهکردی قرار دارد. فکر کنم ایشان و همکارانشان درا مر مدیریت خیلی موفق بودند. ایشان مدیر فوتبالی و با کارنامه است که سال ها تجربه کار دارد. مدیریت باشگاه همیشه بر این استوار بوده که تیم از حاشیه دور باشد. مطمئنا در دو سالی که من در فولاد هستم این مساله خیلی به ما کمک کرده است. خود ما و بازیکنان هم مجموعه‌ای هستیم که با حاشیه سروکار نداریم و این مهمترین نکته کار ماست.

 

*و اما مشکلات؟

مشکلات برای هر تیمی وجود دارد. بخشی از این مشکلات را سپری کردیم. بیشتر مشکلات ما به دلیل برنامه‌ریزی نادرست فوتبال بود که به ما لطمه زد. فشردگی بازی‌ها که نسبت به فصل‌های قبل بسیار متفاوت بود مقداری ما را اذیت کرد. در نتیجه تیم پزشکی و پشتیبانی و مربیان بدنساز ما تلاش زیادی کردند که بازیکنان را برای همه بازی‌ها آماده کنند. ضمن این که بازیکنان ما نسبت به تیم‌های صاحب نام چون پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی تفاوت زیادی دارند.

 

*در بین صدرنشینان لیگ، نفت هم وجود دارد.

ما نفت را چیزی شبیه خودمان می‌دانیم یا خود را شبیه آن‌ها می‌دانیم. آن‌ها هم در دو فصل اخیر و حتی از زمان صعود به لیگ برتر موفق بودند. مدیریت در نفت هم ورزشی و فوتبالی است و بازیکنان و کادر فنی خوبی هم دارد. من کاملا در جریان کار این باشگاه هستم. فولاد و نفت کاملا نگاه‌ها را به خود جلب کرده‌اند.

 

*از مشکلات می‌گفتید.

این اواخر به دلیل بازی‌های تیم ملی و اصرار کی‌روش برای انجام لیگ در 20 فروردین فشار زیادی به تیم وارد شد که هنوز هم گرفتارش هستیم. تیم‌هایی که 35 روز بازی نکردند و فقط تمرین کردند با چهار نماینده ایران در آسیا فرق دارند. به هر حال امیدوارم که این کارها و فشارها به سود فوتبال ملی باشد. ما هم مشکلات را با مدیریت و تدبیرهای خودمان پشت سر گذاشتیم.

 

*در هفته بیست و نهم لیگ برتر با استقلال بازی می‌کنید. آبی‌های تهرانی چند هفته بود که نتایج خوبی نمی‌گرفتند ولی این هفته برد خوبی در امارات کسب کردند و روحیه خوبی دارند.

 

جا دارد که به استقلالی‌ها تبریک بگویم. خوشحالم که آن‌ها به عنوان نماینده ایران در آسیا پیروز شدند. برای خودمان و سه تیم دیگر آرزوی موفقیت می‌کنم. در داخل هم استقلال همیشه تیم بزرگ و خوشنام و پرستاره بوده است. این تیم امسال کمی گرفتار شده است و با مشکلات مختلف از جمله مسائل مالی درگیر بود. این تیم تا این جا خودش را بالا آورده که فکر می کنم بیشتر به خود بازیکنان باز می‌گردد که برای شخصیت خود و دل هواداران بازی کردند. این بازی برای ما و آن‌ها تعیین کننده است اما برای ما بیشتر چون به قهرمانی نزدیک‌تریم. استقلال با دو باخت برابر ملوان و نفت تا حدودی از قهرمانی دور شد ولی هنوز به کسب سهمیه آسیا فکر می‌کند.

 

*فصل قبل، در بازی یکی مانده به آخر فولاد در اهواز به مصاف استقلال رفت. در آن روز استقلال در اهواز جشن قهرمانی گرفت و حالا این دیدار در شرایطی کاملا متفاوت تکرار می‌شود. نظر شما چیست؟

آرزو می‌کنم که یک هفته قبل از پایان لیگ به قهرمانی برسیم. سال قبل در حالی بازی را با پنالتی واگذار کردیم که استقلال آمده بود به هر شکلی برنده شود. از آن جایی که ما آدم‌های معتقدی هستیم و می‌دانیم که خدا همیشه شاهد و ناظر ماست، نمی دانیم که چه می‌شود و تقدیر برای ما چه رخ می‌دهد. به هر حال امیدوارم لطف خدا شامل حال ما شود.

 

*کیفیت بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

فکر می‌کنم بازی جذابی بشود. هر دو تیم انگیزه زیادی دارند و سطح تکنیکی بالایی دارند. ما جوان‌هایی داریم که خیلی پیشرفت کرده‌اند و با کار گروهی بازی می‌کنیم. شاید مهره‌ها درتیم ما اثر زیادی نداشته باشند اما حریف به مهره‌ها متکی است و آن‌ها خیلی مواقع توانستند نتایج را برای تیم‌شان رقم بزنند. تفاوت ما در این بخش کاملا مشهود است.

 

*به آسیا برویم. فولاد نتایج خوبی کسب کرده و حالا برای صعود به مرحله بعدی فقط یک امتیاز می‌خواهد.

 

از این بابت خیلی خوشحالم. فولاد در اولین تجربه آسیایی‌اش موفق نبود و حالا در دومین تجربه برخلاف تصور خیلی‌ها توانستیم موفقیت زیادی کسب کنیم. از چهار بازی هشت امتیاز گرفته‌ایم و این برای فوتبال ایران به خصوص فولاد مورد خوبی باشد که برای آینده با برنامه‌ریزی بهتر و هدفگذاری به کسب عنوان و قهرمانی فکر کند.

 

*تفاوت فوتبال ایران باشگاه‌های ایرانی با تیم‌های عربی در چیست؟

معتقدیم که هر تیمی مالکیت توپ را داشته باشد، مطمئنا موفق‌تر است. این که چرا ما در این زمینه از تیم‌های عربی عقب‌تر هستیم به خاطر سخت‌افزار و زمین تمرین و مسابقه است. این واقعیت است که وقتی مربی بازیکنش را در زمین بی‌کیفیت تمرین دهد نمی‌تواند از او انتظار داشته باشد که حرکات سرعتی انجام دهد. تیم‌های عربی زمین‌های خوبی دارند ولی ما فقط چند زمین خوب برای بازی داریم و نمی‌توانیم از بازیکنان کار زیاد بخواهیم، در حالی که می‌دانیم توانایی‌اش را دارد.

 

*با توجه به این که فولاد به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کند در صورت دعوت بازیکنانش به تیم ملی آیا آن‌ها را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهید؟

این مساله به معضلی تبدیل شده که همه را گرفتار کرده است. اصرار کی‌روش و برنامه‌ریزی لیگ ما با همه دنیا تفاوت دارد. ما حدود یک ماه و 10 روز از سایر لیگ‌ها زودتر کارمان را تمام می‌کنیم. این کار شاید برای تیم‌هایی که در آسیا بازی نمی‌کنند خوب باشد ولی برای ما خوب نیست. به ویژه این که در صورت صعود به مرحله بعدی، بازی‌ها در تاریخ‌های 16، 17، 23 و 24 اردیبهشت برگزار می‌شود که اگر در آن مقطع هم تیم ملی بازیکنان را بخواهد دیگر چه بضاعتی برای باشگاه‌ها باقی می‌ماند؟ اگر لیگ ما مثل همه دنیا آخر اردیبهشت تمام می‌شد، تا آن زمان تکلیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم معلوم می‌شد.

 

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین