امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳ Friday, 19 April 2024

فیلم رستاخیز با نظر مراجع اکران می‌شود

فیلم رستاخیز با نظر مراجع اکران می‌شود

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم رستاخیز برای تامین نظر علما و مراجع تقلید به تعلیق درآمده است و بعد از تامین نظر مراجع اکران عمومی می شود.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، محمدحسین نوش‌آبادی افزود: آنچه مسلم است اینکه به تصویر کشیدن چهره حضرات ائمه معصومین (ع) و پیام گرامی اسلام ممنوعیت دارد، اما اتفاق نظری در بین علما برای به تصویر نکشیدن چهره بزرگان دینی وجود ندارد. وی ادامه داد: به تصویر کشیدن بزرگان دینی مشکل خاصی ندارد و اتفاق نظری در این خصوص بین علما وجود ندارد و با توجه به استعلام و اجازه‌ای که از برخی علما، فقها و مراجع گرفته شده بود فیلم رستاخیز ساخته شد.
:
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دیدگاه شخص مقام معظم رهبری در این خصوص، دیدگاه روشن و قابل استفاده است و در فیلم رستاخیز سعی شده است مسائل فقهی و حکومتی رعایت شود. نوش‌آبادی با بیان اینکه نظرات فقهی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری و سایر مراجع و علما در فیلم رستاخیز رعایت شده است، افزود: وقتی در جامعه درخصوص فیلمی شبهه ایجاد شده و باعث ایجاد تنش و اختلاف شود، وظیفه ما جلوگیری از تدوام و شدت یافتن شبهه و تنش‌ها است.
:
وی از آمادگی وزارت ارشاد برای اکران خصوصی فیلم رستاخیز برای علما و مراجع خبر داد و گفت: آمادگی داریم که فیلم رستاخیز را برای رفع شبهه‌ها و ایرادت به‌صورت اختصاصی برای مراجع و علما اکران کنیم. نوش‌آبادی با بیان اینکه امیدواریم با یک نگاه فرهنگی تر و همراه با محبت فیلم سازان ایرانی بتوانند در عرصه سینمایی دینی فیلم تولید کنند گفت: در حال‌حاضر فلیم رستاخیز به‌صورت موقت به حالت تعلیق درآمده است تا بعد از رفع شبهات و تامین نظر مراجع و علما به اکران عمومی درآید.
:
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراجع و بزرگان، فیلم رستاخیز را ببینند و اگر بعد از مشاهده فیلم نظر خاصی داشتند، عنوان کنند تا در نظر گرفته شود. با توجه به اصلاحاتی که در فیلم رستاخیز صورت گرفته است، به نظر نمی‌آید مشکل خاصی وجود داشته باشد و در حال‌حاضر این فیلم آماده اکران عمومی است. فیلم رستاخیز برای مراجع و بزرگان اکران داده می شود و به ایشان توضیح داده خواهد شد که مطلبی که در خصوص این فیلم در برخی محافل و رسانه ها گفته می شود صحت ندارد.
:
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: با توجه به اتمام ماه پربرکت رمضان و شروع برنامه‌های فرهنگی و هنری، هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته است. در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بار دیگر اتفاقاتی همچون تعطیل شدن برخی کنسرت‌ها تکرار نشود و پیش از برگزاری هر نوع برنامه‌ای در ابتدا همه جوانب موضوع بررسی شود تا پس از تصویب برای اجرا، با هیچ مانعی مواجه نباشد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین