امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰ Friday, 19 April 2024

مسؤلان در رابطه با نامگذاری سال جدید، به نصب پلاکارد بسنده نکنند

مسؤلان در رابطه با نامگذاری سال جدید، به نصب پلاکارد بسنده نکنند

 

یک استاد دانشگاه گفت: کشور ما در رابطه با اقتصاد و فرهنگ نیاز به کاری جدی دارد و انجام کارهای تزئینی نمی‌تواند باری را از دوش ما بردارد.

 

 
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با  (ایسنا)، در رابطه با علل نامگذاری امسال (اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی) توسط مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: دلیل این نامگذاری، نارضایتی از پیشرفت در عرصه فرهنگ و اقتصادی است.

 

 
وی افزود: نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری تزئینی نبوده و مسؤلان نباید به نصب پلاکارد در این زمینه اکتفا کنند. زیرا همین کارها هم هزینه‌های گزافی را به همراه خواهد داشت.

 

به گفته وی،متاسفانه هر سال پس از اعلام نامگذاری سال شاهد هستیم که بسیاری از مسؤلان با نصب پلاکاردهایی، این نامگذاری را تبریک گفته و یا آن را اعلام می‌کنند که در هر صورت تمام این کارها باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد و مخالف با شعار (اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی) است.

 

 
فلاحت‌پیشه با بیان اینکه دلیل نامگذاری امسال، توجه بیشتر به بحث اقتصادی و فرهنگی کشور است، خاطر نشان کرد: یکی از هدف‌های نامگذاری امسال، رسیدن به اهداف قانون برنامه در بحث فرهنگ و اقتصاد است زیرا می‌توان گفت دولت و سایر سازمان‌ها نتوانستند به طور مطلوب در عرصه اقتصادی و فرهنگی عمل کنند و با توجه به این امر، لازم است مسؤلان عزم خود را برای رسیدگی به مسائل در این زمینه‌ها جزم کنند.

 

 

وی ادامه داد:در عرصه فرهنگی باید با تساهل و تسامح رفتارکرد و تلاش کرد تا در این عرصه جذابیت سازی شود زیرا فرهنگ را با زور نمی توان ارائه کرد. علاوه براین مجلس هشتم در قالب برنامه های کمیسیون تلفیق بسیاری از موانع و کمبود های بودجه و مالی مربوط به فرهنگ را رفع کرده است.

 

 

وی اظها داشت: به عقیده من باید فرهنگ را در حوزه آموزش و پرورش،دانشگاهها و رسانه به صورت اقناعی پیش ببریم نه جبری و حکمی.

 

 
این استاد دانشگاه در بخش‌های دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه رشد اقتصادی در کشور ما منفی پنج درصد است و این در حالی است که طبق قانون برنامه، این رقم باید به هشت درصد می‌رسید؛ یعنی با وجود اعتبارات زیاد کشور ما نه تنها مسیر رشد را طی نکرده، بلکه می‌توان گفت در زمینه اقتصادی حتی عقب‌گرد هم داشته و از اهداف چشم‌انداز بیست ساله جا مانده است.

 

 
وی ادامه داد: در شاخص‌های دیگر نیز این عقب‌ماندگی به چشم می‌خورد و در بخش فرهنگی نیز مشکلاتی وجود دارد و طبق فصل اول قانون برنامه، بنیاد توسعه در ایران فرهنگی است؛ یعنی رفع نابهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه و تعامل سازنده با شرایط فرهنگی روز دنیا باید در برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد و در این زمینه نیاز فوری احساس می‌شود.

 

 
فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های امروز دنیا می‌طلبد که ما نیز عزم خود را در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به کار گیریم، گفت: مسؤلان ما نباید تنها به کارهای تزئینی بسنده کننده بلکه اقتصاد و فرهنگ ما نیاز به کار جدی دارد و نصب پلاکاردها و انجام کارهای ظاهری نمی‌تواند مشکلات ما را حل کند.

 

 
وی در پایان با بیان اینکه بهتر است رئیس‌جمهور در آغاز سال جدید گزارش خود را ارائه کند، خاطر نشان کرد: همانطور که چندی پیش رئیس‌جمهور گزارش صد روزه ای از عملکرد دولت ارائه کردند ، بهتر است که گزارشی مشابه نیز در آغاز سال جدید ارائه کنند و برنامه های دولت در رابطه با مباحث اقتصادی و فرهنگی را شرح بدهند زیرا سال گذشته از نظر اقتصادی چندان مطلوب نبود و رییس جمهور می تواند برنامه های خود را برای برون رفت از تداوم رکود و تورم در سال جدید را اعلام کند.

 

 
انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین