امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۷ Saturday, 20 April 2024

مشکلی در ثبت نام هدفمندی وجود ندارد/ تکذیب اعتبار نداشتن کارت‌های سوخت

مشکلی در ثبت نام هدفمندی وجود ندارد/ تکذیب اعتبار نداشتن کارت‌های سوخت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی مبنی بر وجود اختلال در روند ثبت‌نام‌ هدفمندی یارانه‌ها داشته‌اید، اظهار کرد: آقای شریعتمداری امروز گزارشی را ارائه کردند که در آن این موضوع مدنظر قرار گرفته بود که پیش‌بینی‌های لازم در همه موارد انجام شده است و ان‌شاءالله مشکلی پیش نمی‌آید.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به آغاز ثبت نام خانوارها برای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: توجه به مسایل اساسی روزمره زندگی مردم مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

 

وی افزود: ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از امروز آغاز شده است و ما امیدواریم که سرانجام این ثبت نام به این منجر شود که افرادی که نیاز ندارند به نفع موارد اساسی کشور از جمله اشتغال، درمان، محیط زیست و امنیت غذایی و همچنین به نفع آینده ایران و انجام کارهای اساسی و اصولی در کشور انصراف خود را اعلام کنند.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بر خلاف تجربه چند دهه گذشته که یارانه‌ها به طور مستقیم در ایران جاری بوده است، قرار است که این یارانه‌ها به طور غیرمستقیم اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: در دهه های گذشته با پایین بودن قیمت حامل های انرژی و در دهه 80 یارانه‌ها به طور مستقیم در قالب پول به مردم داده شد که نشان داد نه فقر و نابرابری در کشور حذف شد و نه در بخش درمان هزینه های بیمار حذف شد و نه تولید و اشتغال سر و سامان گرفت.

 

ربیعی با بیان این که آسیب شناسی این شیوه‌ها در دولت صورت گرفته است، گفت: اشکالاتی که در شیوه پرداخت وجود داشت مورد توجه قرار گرفت و از نظر دولت اساس آسیب از جایی آغاز شده که خود قانون به درستی اجرا نشد و بازگشت به قانون هدفمندی راه حل اساسی برای درمان اتفاق رخ داده بود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر اینکه کاهش تورم و خروج از رکود از جمله موارد مورد توجه در دولت است، گفت: این موارد علامت‌های مثبتی برای فعالان اقتصادی است و در این راستا قرار است واحدهایی که در معرض تعطیل شدن هستند مدنظر قرار بگیرند و حفظ شوند.

 

ربیعی با بیان اینکه ما با بیکاری تلنبار شده مواجه هستیم، گفت: با توجه به نیروی کاری که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها هستند و پس از آن خواهان ورود به بازار کار می‌شوند، ما نسبت به این موضوع اهتمام داریم و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم. همچنین در بخش کشاورزی و در بخش مشاغل آن شاهد تحولاتی خواهیم بود، ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مثل ICT و فعالیت‌های دانش‌بنیان را مدنظر داریم و در حوزه مربوط به توریسم نیز شاهد تحولات خواهیم بود و در موارد دیگری چون مشاغل خانگی و کوچک دولت برنامه‌های خاصی دارد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت آسیب‌شناسی‌های لازم را انجام داده است، اظهار کرد: ما امسال فضای آرامی را تجربه کردیم و در بحث یارانه‌ها شاهد روح جمعی ایرانی خواهیم بود که به کمک دولت می‌آید و به دولت اجازه می‌دهد که باعث شود تا مسیرها به جهت خود باز گردد. ما معتقدیم آغاز یک مسیر بسیار ساده‌تر از طی شدن مسیری است که مشکلات فراوانی داشته است.

 

ربیعی همچنین گفت: ‌دولت بنا دارد به طور شفاف عمل و با مردم صحبت کند و هر چند ماه گزارشی از مسائل پیش‌رو را به مردم ارائه دهد ضمن اینکه خوشبختانه مردم به دولت اعتماد دارند و می‌دانند آنچه دولت می‌گوید صادقانه است.

 

وی با بیان اینکه دولت نخواست سراغ برنامه‌هایی برود که رضایت آنی ایجاد کند، گفت: دولت این موضوع را به طور شفاف اعلام خواهد کرد که منابع حاصل از هدفمندی در کجا هزینه خواهد شد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با انتقاد از کسانی که به طرح شایعاتی مبنی بر اعتبار نداشتن کارت‌های سوخت فعلی، می‌پردازند گفت: شایعه‌ای درست کرده‌اند مبنی بر اینکه افرادی که کارت‌های سوخت‌شان بنزین دارد این کارت‌ها دچار تغییر قیمت خواهند شد. برخی هم قیمت‌های دروغین را عنوان کرده‌اند که به نوعی این شایعات پیامکی بنا داشت افراد را تهییج کند تا به سمت پمپ بنزین‌ها بروند که البته این کاملا دروغ بود.

 

ربیعی گفت: دولت بنا ندارد به جامعه شوک ایجاد کند و از مسیر تعادل خارج شود. به رغم فشارهایی که بر دولت وارد است اما دولت شیب بسیار ملایمی را اتخاذ خواهد کرد و قطعا شوکی به جامعه وارد نخواهد شد. دولت خود یکه‌تاز میدان نیست و از مردم کمک خواهد گرفت.

 

وی درباره تاثیرات انصراف هر چه بیشتر مردم از دریافت یارانه‌ها، گفت: ‌هر چقدر که بیشتر مردم انصراف دهند و کمک کنند به همان میزان بهتر زندگی خواهند کرد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی مبنی بر وجود اختلال در روند ثبت‌نام‌ها داشته‌اید، اظهار کرد: آقای شریعتمداری امروز گزارشی را ارائه کردند که در آن این موضوع مدنظر قرار گرفته بود که پیش‌بینی‌های لازم در همه موارد انجام شده است و ان‌شاءالله مشکلی پیش نمی‌آید.

 

ربیعی گفت: هم‌اکنون سیستم ثبت‌نام‌ها کار خود را انجام می‌دهد و مشکلی در این باره وجود ندارد.

 

وی همچنین تاکید کرد که قیمت‌ حامل‌های انرژی بعدا معلوم خواهد شد.

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین