امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۲ Thursday, 25 April 2024

مقايسه هزينه سفر احمدي‌نژاد با روحاني در سفر به نيويورك

مقايسه هزينه سفر احمدي‌نژاد با روحاني در سفر به نيويورك

كف‌زدن آمريكايي‌ها براي سخنان روحاني نشانه تاييد اصول منطقي ماست، مفقود شدن 20 هزار صفحه از اسناد تحقیق و تفحص از تامین‌ اجتماعی، مجلس هيچ‌گونه عقب‌نشینی در موضوع هسته‌ای را نخواهد پذیرفت، دموكراسي يا دماكراسي، مقايسه هزينه سفر احمدي‌نژاد با روحاني در سفر به نيويورك و … از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.
به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز : هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

كف‌زدن آمريكايي‌ها براي سخنان روحاني نشانه تاييد اصول منطقي ماست!

منصور حقیقت‌پور، نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اينكه حتما آقای رئیس‌جمهور با مقام معظم رهبری همه موارد را هماهنگ کرده‌ است، گفت: تصور می‌کنم دو اتفاق در این سفر بیفتد، نخست اینکه با این وضعیت آمریکايي‌ها در زمان سخنرانی رئيس‌جمهور ایران جلسه را ترک نکنند و اینکه ما منتظر هستیم آمریکاییان بعد از سخنرانی روحانی برای وی دست بزنند که اگر برای وی دست بزنند یعنی اصول منطقی، عقلی و درست ما را تأیید کرده‌اند.

حقیقت‌پور در گفتگو با شبستان در پاسخ به اینکه سال گذشته برای تیم ایرانی چنین اتفاقی رخ نداد و این تغییر رفتار آمریکاییان برای چیست، بیان داشت: به هر حال یک‌سری تغییر است و جابجایی‌هایی در کشور اتفاق افتاده است و شاید در سال گذشته رویکرد ما رویکرد جذمی بود و رویکردی نبود که نرمش قهرمانانه را داشته باشیم اما امسال قطعا اصل انعطاف‌پذیری و نرمش قهرمانانه کمک می‌کند که ما از موانع عبور کنیم.

درخواست بريتانيايي‌ها براي بهبود گام به گام روابط با ايران

بی‌بی‌سی در گزارشي مبني بر ملاقات دو وزیر خارجه ايران و انگلستان آورده است كه وزیر خارجه بریتانیا در این دیدار از بیانیه‌های اخیر دولت تازه ایران دایر بر اینکه خواهان بهبود روابط با غرب و کاهش نگرانی نسبت به برنامه اتمی‌اش است، استقبال کرد.

به گزارش جام‌نيوز، با پیروزی حسن روحانی، سیاستمدار میانه‌رو در انتخابات ریاست جمهوری ایران، ویلیام هیگ با وزیر امور خارجه ایران تماس تلفنی گرفت و دیوید کمرون، نخست وزیر بریتانیا هم در نامه‌ای به آقای روحانی پیروزی او را در انتخابات تبریک گفت و هریک به طور جداگانه در تماس با مقام‌های ایرانی، خواستار بهبود گام به گام روابط دو کشور شده بودند.

حراج عفاف دختران ایرانی در شوی لباس منازل سفیران خارجی

هر از گاهی اخباری از سفارتخانه‌ها و منازل شخصی سفرا در ایران منتشر می‌شود از پارتی‌ها و بزم‌های شبانه گرفته تا برپایی کنسرت و شوهای لباس اما تاکنون اگر بزمی بود و حاشیه‌ای، عده‌ای افراد خود فروخته، پای ثابت این مجالس بودند ولی در این روزها، همسران سفرا و برخی از مسئولان کشور نیز در جمع‌های این سفارتخانه‌ها حاضر می‌شوند و نظاره‌گر استفاده ابزاری از زنان و دختران ایرانی هستند، هیچ اعتراضی نسبت به این استفاده ابزاری و تکراری از دختران ایرانی در سفارتخانه‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول صورت نمی‌گیرد و نظارت و تلاشی برای حفظ حرمت زن مسلمان ایرانی در این محافل انجام نمی‌‌شود.

به گزارش فارس، طی روزهای اخیر یکی از سفارتخانه‌های مستقر در ایران جمعی از همسران سفرا و همسران برخی مسئولان را براي مراسم برپایی شوی لباس زنانه در منزل سفیر، دعوت کرد، مراسمی که ورود عکاسان مرد هم به آن آزاد بود و کارکنان مرد برنامه نیز منعی برای حضور نداشتند.

نکته قابل تأمل در این گردهمایی این بود که اکثر خانواده‌های سفرای ایران و همسران مسئولان ایرانی، با چادر و حجاب کامل در این مراسم حضور یافته بودند ولی مدل‌ها (فشن‌ها) از بین دختران ایرانی حدود 25 ساله‌ای انتخاب شده بودند که بدون حجاب، روی استیج قرمز برنامه، عرض‌اندام می‌کردند و عکاسان مرد نیز، این لحظات را به ثبت می‌رساندند، در حالی‌که به این منظور می‌توانستند از دختران ملیت همان سفارتخانه استفاده کنند.

دوركاري آقاي رئيس دفتر در اتاق بازرگاني!

سیدحمید حسینی عضو اتاق بازرگانی، خواستار استعفای نهاوندیان از یکی از دو شغل خود شد و گفت: قطعا دورکاری رئیس اتاق بازرگانی مناسب پارلمان بخش خصوصی نبوده و قابل قبول نیست. به نظر من اتاق باید هر چه سریع‌تر ساختار خود را اصلاح کند و به سمت ساختار پروژه‌ای پیش برود و افراد فعال در اتاق مسئول اجرایی و پیگیری پروژه شوند و هر چالش کشور به فرد خاصی سپرده شود.

به گزارش جهان، سید حمید حسینی همچنین گفته است: این که هر از گاهی هیات رئیسه اتاق تشکیل جلسه بدهد و گزارشی در آن خوانده شود، مناسب وضعیت حال حاضر اقتصادی کشور نيست و قطعا جایگاه ریاست اتاق ایران خیلی بالاتر از جایگاه ریاست دفتر ریاست جمهوری است در تمام جهان هم همین گونه است. به نظر من یا باید آقای نهاوندیان ایثار کند و از ریاست دفتر ریاست جمهوری استعفا دهد یا فرد قابلی مثل ایشان ریاست اتاق را برعهده بگیرد. چون متاسفانه ساختار اتاق بسیار رئیس‌محور است و بدون رئیس دچار کمبود بزرگی است.

“شوراي عالي ايرانيان” در راستاي حفظ هويت ايرانيان خارج‌نشين حركت مي‌كند

اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و سرپرست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به آخرین وضعیت این شورا اظهار داشت: شورای عالی ایرانیان خارج از کشور موضوع بسیار مهمی است و حدود ۴ الی ۵ میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند و پیگیری امور ایرانیان خارج از کشور و حل مشکلات آن‌ها حساسیت بسیاری دارد، زيرا همه ایرانیان در هر شغل و کشوری می‌خواهند ایرانی بمانند، جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که این افراد هویت ایرانی خود را حفظ کنند و ما باید به همه آن‌ها خدمت‌رسانی کنیم.

وي در گفتگو با تسنيم، یکی از کارهای خوب دولت قبلی در زمینه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، برقراری تلفن شبانه روزی ۲۷۷۷ بود، که با استقرار یک تیم متخصص در این شورا به مشکل ايرانيان خارج از كشور رسيدگي كنند اما نمایندگان مجلس در زمان دولت دهم بر انحلال شورای عالی ایرانیان تاکید داشتند و حتی بودجه آن را قطع کردند و اين در صورتي است كه شورای عالی ایرانیان یک مجموعه وابسته به نهاد ریاست جمهوری است و بودجه آن نیز از طریق نهاد ریاست‌جمهوری تامین می‌شود.

مجلس هيچ‌گونه عقب‌نشینی در موضوع هسته‌ای را نخواهد پذیرفت

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله هسته‌ای یک موضوع قانونی و اصولی برای نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی هر گونه عقب‌نشینی در موضوع هسته‌ای را به هیچ‌وجه برنمی‌تابد و آن را نخواهد پذیرفت.

آصفری در گفتگو با فارس، با اشاره به تغییرات به وجود آمده در ترکیب اعضا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان‌ گفت: ترکیب تیم‌های مذاکره‌کننده هسته‌ای از طرف ما زیاد مهم نیست بلکه مهم‌تر از آن موضع غرب نسبت به انرژی هسته‌ای و حقوق مسلم کشورمان است که آ‌ن‌ها همیشه به دنبال عدم دستیابی ما به حقوق هسته‌ای بودند و برای آنها فرقی نمی‌کند که اعضای تیم هسته‌ای چه کسانی باشند.

فشار سناتورها و صهيونيسم به اوباما براي ادامه تحريم‌ها عليه ايران

در شرایطی که دولت جدید ایران خواستار تعامل سازنده با جهان و حل و فصل اختلافات در مورد برنامه هسته‌ای این کشور شده است، سناتورهای آمریکایی از اوباما خواسته‌اند همچنان بر سیاست فشار و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران پافشاری کند.

به گزارش جام‌نيوز، موضع نمایندگان آمریکا بی‌شباهت به مواضع اخیر صهیونیست‌ها علیه کشورمان نیست که از نفوذ و اعمال قدرت‌ لابی‌های صهیونیست بر سیاست‌مداران آمریکایی حکایت دارد و در روزهای گذشته، عده‌ای از اعضای لابی طرفدار اسرائیل در ایالات متحده با انتشار انتقاداتی از حسن روحانی در رسانه‌های آمریکایی، وی را به تلاش برای فریب غرب متهم کرده‌اند.

نامه جبهه اصلاح‌طلبان به اوباما

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص تشکیل جبهه اعتدال در فضای سیاسی کشور گفت: احزاب و تشکل‌ها متناسب با فضای سیاسی روز نیازها را مورد بررسی قرار می‌دهند و درحال حاضر فضای اعتدال به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود، اما نباید جبهه اعتدال را دولت ساخته دانست و یا آن را به دولت ربط داد.

وی در گفتگو با تسنيم، در مورد نامه 31 تشکل سیاسی اطلاح‌طلب به باراک اوباما، تصریح کرد: این نامه از سوی جبهه اصلاح‌طلبان و جبهه اعتدال‌گرایان نگاشته شده است و این نامه به تصویب اکثر اعضاء جبهه اصلاح‌طلبان رسیده است البته دو،سه حزب در آن جلسه غایب و عده‌ای مخالف این نامه بودند، اما نامه به تائید اعضاء رسیده است و درخصوص عدم هماهنگي با مصطفي كواكبيان و بي‌اطلاعي وي،  موضوع اين نامه در جلسه شورای مرکزی مطرح و به تائید اکثر اعضاء رسید، اما به احتمال زیاد کواکبیان در آن جلسه حضور نداشته است.

جهان امشب چه مي‌شنود؟

قریب سه دهه و نیم از انقلاب اسلامي گذشته و رویکرد ایران در قبال سیاست‌های جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه آمریکا و سایر دولت‌های غربی دارای اشکال و ظواهر مختلف بوده اما همه ناظران و تحلیلگران سیاسی و بین‌المللی داخلی و خارجی بر این امر اذعان دارند که ماهیت آن همواره حول پاشنه استبکار‌ستیزی و شعار نفی سلطه و اقتدارگرایی غرب و شرق چرخیده است.

به گزارش انتخاب، با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تبلیغ مرام اعتدال از سوی رئیس‌جمهور منتخب به نظر می‌رسد، دولت یازدهم در نظر دارد ضمن پایبندی بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، بدون گرفتار شدن و قرار گرفتن در وضعیت نامطلوب باج‌دهی و یا برعکس دامن‌زدن به آتش دشمنی‌های بی‌مورد، در قبال دولت‌های قدرتمند جهانی از در همکاری بر آید، البته نه آنکه اقدامات خیانتکارانه بعضی آنان را فراموش کرد، بلکه توجه به این نکته که می‌توان با آنان نیز مذاکره کرد و امتیاز گرفت تا به باج‌خواهی برخی پایان یابد.

بنابراین و بخصوص با تحلیل محتوایی سخنان اخیر مقامات رسمی کشور طی روزهای اخیر قاعدتا پیام اصلی سخنان امروز حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تکیه و تاکید اساسی بر تعامل سازنده با قدرت‌های جهانی است.

راي ممتنع به وزرا بايد حذف شود

علی مطهری نماینده تهران در مجلس در جلسه علنی صبح سه‌شنبه پارلمان طی سخنانی به عنوان یکی از طراحان طرح دو فوریتی اصلاح ماده 206 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که مربوط به نحوه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت است، اظهار داشت: در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم روشن شد که برخی کاستی‌ها در آیین‌نامه داخلی مجلس وجود دارد که سبب شده نوبت نطق مخالفان و موافقان به طور عادلانه به نمایندگان خواهان نطق تعلق نگیرد و طبعا در کیفیت کار مجلس تاثیر می‌گذارد. لذا نیاز به اصلاح آیین‌نامه در آن روزها اصلاح شد و چند بار هم از سوی رئیس وقت جلسه مطرح شد.

به گزارش تسنيم، نماینده مردم تهران با اشاره به این نکته که در آیین‌نامه فعلی آمده، هر نماینده می‌تواند در همه موارد موافق یا مخالف ثبت‌نام کند و بعد هم کل وقت خود را به دیگری بدهد که این امر سبب شده که یک نفر در همه موارد موافق و یا همه موارد مخالف ثبت‌نام می‌کند، بدون آنکه قصد صحبت کردن داشته باشد و این‌چنین احتمال بیرون آمدن نام او از قرعه بیشتر می‌شود و آن کسی که قصد صحبت در موافقت یا مخالفت با یک مورد را دارد و واقعا هم حرفی برای گفتن دارد، از شانس کمتری برای اینکه نامش بیرون بیاید برخوردار می‌شود اما در اين طرح به جای دو نفر مخالف یا موافق و هر کدام 15 دقیقه، 3 نفر موافق و مخالف و هر کدام 10 دقیقه صحبت کنند و هر یک از نمایندگان می‌توانند تنها نیمی از وقت خود را به نماینده دیگر بدهند و نمونه دیگر تغییر در این ماده اینگونه است که رای ممتنع در مورد وزرا حذف شده و رای‌گیری فقط شامل موافق یا مخالف خواهد بود.

37 سال براي ساخت يك نيروگاه

نیروگاه اتمی بوشهر با تحویل موقت از سوی پیمانکار روسی به طرف ایرانی، از این پس به مدت دو سال با تولید 1000 مگاواتی برق، تحت مدیریت مهندسان ایرانی و همزمان تحت گارانتی شرکت روسی قرار خواهد داشت و در صورتی که در این مدت دو ساله، مشکلی در نیروگاه روی دهد؛ این تاسیسات دوباره تحویل روسیه می‌شود. بعد از این مدت دو ساله، نیروگاه اتمی به صورت نهایی تحویل ایران می‌شود.

به گزارش عصر ايران، نیروگاه اتمی بوشهر با قدرت ظرفیت تولید 1000 مگاوات برق در 18 کیلومتری جنوب شرقی شهر بوشهر در میان دو روستای بندرگاه و هلیله قرار دارد، از این رو بی‌مناسبت نیست سالشمار ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را مرور كنيم؛ 1353 تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران

– 3خرداد 1354: امضای قرارداد همکاری بلندمدت میان سازمان انرژی اتمی ایران و بخش تکنولوژی و تحقیقات سازمان انرژی اتمی آلمان غربی.

1567274_333

 

– مهر 1355 : آغاز عملیات اجرایی ساخت نیروگاه اتمی بوشهر توسط پیمانکار آلمانی. شرکت کرافت ورک یونیون، یکی از شرکت‌های وابسته به زیمنس آلمان ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی هر یک به توان اسمی ۱۲۹۳ مگاوات و توان خالص ۱۱۹۶ مگاوات را در  بوشهر آغاز کرد.
– 1357 : تکمیل 75 درصد از واحد اول و 60 درصد از واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر تا سال 57.

– 1357 : پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، توقف فعالیت ساخت نیروگاه اتمی بوشهر و بروز مخالفت های شدید در داخل با ادامه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر.

1567278_105

 

– 1360 : شکایت ایران از شرکت پیمانکار آلمانی نیروگاه اتمی بوشهر در دادگاه داوری بین المللی. براساس رای 13 مارس 1982 این دادگاه، همه قطعات و دستگاه‌های ساخته شده دو نیروگاه بوشهر تا آن زمان، به علاوه نیمی از سوخت هسته‌ای به مالکیت ایران درآمد و پیمانکار موظف شد که این قطعات را در بندر بوشهر، به ایران تحویل دهد.

– ازسرگیری فعالیت ها در نیروگاه اتمی بوشهر در دهه 60 با حضور کارشناسان آلمانی.
– بمباران نیروگاه اتمی بوشهر در حملات هوایی جنگنده های عراق در جنگ 8 ساله عراق علیه ایران و انصراف آلمانی ها از ادامه همکاری.
-1368 : سفر علی اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت به شوروی و تدوین موافقتنامه همکاری هسته ای میان دو کشور.

– 1371 : امضای موافقتنامه همکاری های هسته ای ایران و روسیه.

–  1372 : قرارداد تکمیل واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر میان ایران و روسیه به ارزش 1.2 میلیارد دلار امضا شد.  قرار بود ساخت این نیروگاه تا سال 2000 میلادی به پایان یابد.
–  1373 : از سرگیری ساخت نیروگاه اتمی بوشهر توسط پیمانکار روسی “شرکت روس اتم” .

– توافق برای پرداخت 52 میلیون دلار از ایران به روسیه بابت سوخت نیروگاه اتمی بوشهر به انضمام همه هزینه های حمل تا محل ساخت.
-7 اسفند 1387 :  ورود نیروگاه اتمی بوشهر به مرحله پیش راه اندازی.

ماکت نیروگاه اتمی بوشهر

1567281_704

-12 شهریور 1390 : راه اندازی اولیه نیروگاه اتمی بوشهر با اتصال برق این نیروگاه به شبکه برق با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و سرگی شماتکو وزیر انرژی روسیه.
– مرداد 1391 : رسیدن ظرفیت تولید نیروگاه اتمی بوشهر به 1000 مگاوات

– 1 مهر 1392 : تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر از سوی پیمانکار روسی به طرف ایرانی

1567291_963

نیروگاه اتمی بوشهر در ساحل شمالی خلیج فارس

از پاداش يك مدير به خودش تا مفقود و پيدا شدن اسناد تحقيق و تفحص

علیرضا محجوب رییس هیات تحقیق و تفحص در مجلس نهم هفته گذشته از مفقود شدن 20 هزار صفحه از اسناد تحقیق و تفحص از تامین‌ اجتماعی در مجلس قبل خبر داده بود و روز یکشنبه از بازآوری‌ شدن 3 هزار برگ از این مدارک سخن گفت. محجوب در این رابطه گفته است كه این اسناد اخبار خوبی از سازمان تامین‌اجتماعی را منتقل نمی‌کند.

به گزارش شفاف، این در حالی است که نادر قاضی‌پور عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سؤال که گفته شده یکی از دبیران تأمین اجتماعی پاداشی 300 میلیون تومانی را برای خود در نظر گرفته بود آیا شما این را تأیید می‌کنید، گفته است؛ من علاوه بر تأیید این خبر باید بگویم که این پاداش بالغ بر 400 میلیون تومان بوده که از سوی این فرد به عنوان پاداش در نظر گرفته شده است.

رحمت الله حافظی مدیر عامل سابق نیز اظهار داشته بود؛ ما با یک سازمان تامین اجتماعی ورشکسته مواجه هستیم و با عرض پوزش اگر به همین صورت سازمان تامین اجتماعی پیش رود با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت کشور را نیز پوشش بیمه‌ای می‌دهد ما در 15 سال دیگر شاهد آن خواهیم بود که تامین اجتماعی به یک تهدید امنیت ملی تبدیل شود، تحقیق و تفحص از تامین‌اجتماعی در مجلس پیشین با وجود تمدید سه‌باره و یک‌سال‌ونیم به طول‌ انجامیدن پایان خوشی نداشت و هیات‌رییسه ترجیح داد گزارش را در صحن قرائت نکند؛ ترجیحی که هنوز علت آن مشخص نیست و حالا نمایندگان مجلس نهم به‌دنبال اسناد تحقیق و تفحص در مجلس قبل هستند.

دموكراسي يا دماكراسي؟!

رجانيوز در مطلب طنزي نوشت: همانطور که همه ما در کتاب های درسی دبیرستان خوانده ایم «دموکراسي»(Democracy) واژه ای لاتین است که از ترکیب دو واژه «دمو» به معنای مردم و «کراسی» به معنای سالاری یا حکومت تشکیل شده است و سر جمع یک چیزی می شود تو مایه های »مردم سالاری» و از این جور مسائل! کلا هم حرف حساب طرفداران این مکتب و سفره! این است که مردم بایستی حکومت کنند و کسی حق ندارد بر مردم حکومت کند!! البته این ادعا جای حرف و لگد بسیار دارد! اما فعلا ما قصد نداریم چیزی لای چرخ این واژه بگذاریم! لذا با ادامه بحث همراه باشید!

اخیرا یک مکتب(یا همان سفره) علمی-سیاسی تحت عنوان «دِماکراسی» در کشور ایجاد(پهن) شده است که این اصطلاح یک واژه لات¬ین و متشکل از سه کلمه «دِ» ؛ «ما» و «کراسی» می باشد. کلمه «دِ» که در فرهنگ داش مشتی ها بسیار پرکاربرد است معنایی کاملا روشن اما غیرقابل بیان دارد! برای فهم بهتر معنای این کلمه بایستی آن را در چند جمله کاربردی مشاهده کرد. مانند: « دِ مگه با تو نیستم؟!» یا «دِ بجنب دیگه!» و… که احتمالا متوجه معنای کلمه «دِ» در واژه «دِماکراسی» شده اید! کلمه «ما» نیز طبیعتا واضح است که به معنای ما یا همان ضمیر متکلم مع الغیر می باشد. یعنی دقیقا خود ما ! و کلمه «کراسی» هم که قبلا توضیح داده شد. به طور کلی معنای کاربردی و ساده این عبارت این است که «دِ مگه نمی گم ما سالاریم؟!!» یا چیزی تو همین مایه ها!

پیروان این مکتب معتقدند که معنای اصیل و واقعی آن مکتب دموکراسی که همه به آن ارجاع می دهند و خیلی هم مقدس و مهم است همین است که ما می گوییم! یعنی اگر در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… ما سالار بودیم و نقش ما تعیین کننده بود که فبها المراد! اگر این طور نبود قطعا دموکراسی هم در کشور رعایت نشده است.

شاهد مثال این ادعا نیز همین اتفاقی است که در روزهای اخیر در ماجرای انتخاب شهردار تهران و برخورد این عده با یکی از هم حزبی های خود کردند. ببینید فضای داخلی خود این دوستان تا چه حد دموکراتیک است که اختلاف نظر میان خودشان هم به حدی آنها را به هم می ریزد که به راحتی اقدام به حذف یکدیگر از مجموعه و حزب خود می کنند! سخنگوی این حزب در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد اخراج خانم الهه راستگو از حزب کار، که پرسید: چرا همچین غلطی کردید؟! : گفت: می خواست به قالیباف رای نده!

در انتخابات ریاست جمهوری هم این عده معتقد بودند که اگر در انتخابات ریاست جمهوری امسال، کاندیداهای آنها بدون در نظر گرفتن سوابق و سلایق و خلایق! آنان، توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند خب دموکراسی در کشور وجود دارد و همه چی آرومه… اما اگر خدای ناکرده زبانم لال کاندیداهای آنان رد صلاحیت شوند دیگر این کشور جای ماندن نیست و مهمترین اصل حقوق بشر که «دِماکراسی» است در اینجا رعایت نشده است. پس حکومت هم هر چه دید از چشم خودش دیده است!

در سال 88 نیز پیروان این مکتب معتقد بودند که اگر نام کاندیدای آنها از داخل صندوق بیرون آمد قطعا دموکراسی رعایت شده و جامه ی ریاست جمهوری فقط برازنده قامت رعنای داماد آنهاست! اما اگر نام کس دیگری غیر از داماد آنها از صندوق خارج شود به اصل اساسی حقوق بشر یعنی «دِماکراسی» لطمه خورده و همه با هم یکصدا فریاد می زنیم: رای ما رو پس بده!
کلا حال خوشی دارند این عده…

درخواست كتبي مطهري از روحاني براي لغو مجوز دانشگاه احمدي‌نژاد

علی مطهری خواستار لغو امتیاز دانشگاه ایرانیان وابسته به محمود احمدی‌نژاد شد.

به گزارش انتخاب؛ این نماینده تهران در تذکری کتبی خطاب به رئیس‌جمهور که در پایان جلسه علنی امروز قرائت شد، خواستار پیگیری لغو امتیاز دانشگاه ایرانیان به دلیل تخلفات مالی و گرایشات فکری غیر اسلامی شد.

عكس ديده نشده از هاشمي و روحاني

1567294_360

مقايسه هزينه سفر احمدي‌نژاد با روحاني

رئیس‌جمهور جدید ایران برای شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با همراهی ۷۰ نفر از جمله یکی از نمایندگان کلیمی مجلس شورای اسلامی راهي سفر به نيويورك شد، البته سفر ۵ روزه احمدی‌نژاد به نیویورک در سال ۹۱ با همراهی بیش از ۱۲۰ نفر که در میان آنها همسران و فرزندان برخی از مقامات نیز دیده می‌شد، با انتقادات فراوانی همراه شد و پرونده بررسی تخلف از قانون و هزینه‌های هنگفت در آخرین سفر احمدی نژاد در قامت رئیس جمهوری به نیویورک به محلس شورای اسلامی نیز کشیده شد.

به گزارش پارسينه، رسانه‌ها گمانه‌زنی كرده‌اند كه یک طبقه کامل از “هتل ” Millennium UN Plaza به صورت کامل برای رییس‌جمهور و همراهانشان رزرو شده است و از سوی دیگر “مارک والاس” نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل که هم‌اکنون مدیر موسسه اتحاد علیه ایران اتمی است، پذیرایی از رئیس‌جمهور ایران و تیم همراهش در هتل سازمان ملل را برای این هتل نامناسب اعلام کرده  است.

سال گذشته محل اقامت هیئت همراه محمود احمدی‌نژاد”هتل وارویک” در منهتن بود كه گفته می‌شد هیئت همراه احمدی‌نژاد برای اقامت ۵ روزه خود در هتل وارویک ۱۰۰ الی ۱۱۰ اتاق را در اختیار داشتند كه در جدول زیر حداقل هزینه‌های ناشی از اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایران در آخرین سفر احمدی‌نژاد به نیویورک در هتل وارویک منتهن آمده است. با توجه به این آمار می‌توان گفت هزینه اقامت پنج روزه هیئت ۱۴۰ نفره ایرانی در این هتل که تنها شامل هزینه اتاق و دو وعده غذا می‌شود، مبلغی در حدود یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان خواهد بود.

055

طرح “معرفي عضو ناظر از سوي پارلمان” بايد به صورت شفاف ارائه شود

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امورخارجه با اشاره به پیشنهاد یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر معرفی عضو ناظر از سوی پارلمان در مذارکرات1+5 گفت: این موضوع در حال حاضر در حد یک پیشنهاد است و ما در وزارت امور خارجه مکتوباتی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

وي در گفتگو با تسنيم، با تاكيد بر اينكه هنوز ابعاد این پیشنهاد برای بنده نیز مشخص نیست، تصريح كرد: باید مشخص شود که هدف مجلس از طرح چنین موضوعی چیست، البته نظارت بر دستگاه‌های اجرایی از وظایف قانونی مجلس است، اما موضوع هسته‌ای دارای ابعاد بین‌المللی وسیعی است که باید در تصمیم‌گیری‌ها به آن توجه شود و اگر بیان این طرح به صورت روشن و شفاف ارائه شود، قطعا رسیدگی به این موضوع در اولویت‌های وزات امورخارجه قرار خواهد گرفت.

تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین