امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ Thursday, 18 April 2024

نشانه‌های اولیه از تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه

نشانه‌های اولیه از تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه

با ادامه موج تبلیغات علیه دولت سوریه، آمریکا چهارمین ناو جنگی خود را به مدیترانه اعزام کرد؛ ناوی که مسلح به موشک‌های کروز است و بنا به گفته کارشناسان نظامی از تصمیم احتمالی دولت اوباما برای کوبیدن بر طبل جنگ خبر می‌دهد.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع نظامی در کشورهای اروپایی و آمریکا اعلام کردند که واشنگتن برای حمله نظامی قریب‌الوقوع به سوریه آماده می‌شود و به تازگی چهارمین ناو جنگی خود را که مجهز به موشک‌های کروز است به مدیترانه اعزام کرده است.

 

بنا بر اعلام روزنامه ایندیپندنت، در تماس اخیر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس که 40 دقیقه به طول انجامید عملا گزینه نظامی در دستور کار قرار گرفته و اعزام این ناو جنگی نیز تاییدی بر تصمیم اوباما برای حمله به سوریه است.

 

تصمیم آمریکا در حالی اتخاذ شده که نشست رؤسای ستاد مشترک ارتش‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان، ایتالیا، ترکیه، قطر، اردن و کانادا از روز یکشنبه در امان پایتخت اردن آغاز شده که به عقیده کارشناسان، حمله نظامی احتمالی به سوریه مهمترین موضوع مورد بحث فرماندهان نظامی ارشد کشورهای شرکت کننده در این نشست است.

 

وزیر امور خارجه اردن درباره این نشست گفته است که از پیش برای برگزاری نشست مذکور برنامه‌ریزی‌ شده و یقینا مسائل امنیتی منطقه و تحولات پیش آمده یکی از مسائل مورد بحث خواهد بود.

 

این در حالی است که روسیه ایران و سوریه نسبت به هرگونه ماجرای جویی آمریکا و همپیمانانش در سوریه هشدار داده‌اند و تاکید کرده‌اند: این امر تمامی خاورمیانه را به آتش خواهد کشید.

 

مسکو روز یکشنبه تاکید کرد: هرگونه حمله یک جانبه به سوریه بدون اجازه از شورای امنیت برای امنیت منطقه بسیار مخرب خواهد بود.

 

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواست تا به بهانه سلاح‌های شیمیایی به سوریه حمله نکرده و اقدامی را که در عراق انجام داد بار دیگر در خاورمیانه تکرار نکند.

سوریه نیز تاکید کرده که هرگونه حمله و بی‌خردی مسئولان آمریکایی یقینا تمام منطقه را به آتش خواهد کشید.

 

این در حالی است که آمریکا، انگلیس و فرانسه با تکرار ادعاهای خود مبنی بر استفاده احتمالی ارتش سوریه از سلاح شیمیایی، سعی دارند به هر قیمتی حمله‌ای نظامی علیه مواضع ارتش سوریه به راه بیاندازند.

 

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه بارها تاکید کرده که ارتش سوریه عامل حمله شیمیایی اخیر به حومه دمشق بود. ادعایی که انگلیس و آمریکا نیز نه به شکل مستقیم بلکه به طور ضمنی آن را مطرح کرده‌اند.

در تازه‌ترین بهانه جویی‌های غرب علیه سوریه پس از اینکه دمشق با اعزام کارشناسان شیمیایی سازمان ملل به اطراف دمشق موافقت کرد، آمریکا و انگلیس اعلام کرده‌اند که این اقدام سوریه دیرهنگام است و دیگر تاثیر چندانی ندارد.

 

بهانه آمریکا و انگلیس این است که مدارک و تاثیرات مواد شیمیایی که در منطقه حمله به جای مانده بود پس از گذشت چند روز به خودی خود نابود می‌شود ودیگر قابل استناد نیست. آنها سوریه را متهم می‌کنند که عمدا مانع رفتن ناظران بین‌المللی به منطقه حادثه شده تا مدارک از بین برود.

 

کارشناسان نظامی معتقدند که آمریکا به احتمال زیاد به سوریه حمله خواهد کرد اما این حمله برای سرنگونی دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نخواهد بود بلکه تنها برای نشان دادن جدیت واشنگتن در رویارویی با دمشق است و در این راستا گمان می‌رود آمریکا به وسیله موشک‌های کروزی که به تازگی به مدیترانه فرستاده، ذخایر مهمات و سوخت ارتش سوریه را هدف قرار دهد تا با این کار توازن قوا را به نفع شبه نظامیان مخالف دولت تغییر دهد.

 

مسئولان اسرائیلی نیز به تازگی اعلام کرده‌اند که حمله آمریکا به سوریه تقریبا حتمی شده است.

 

وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در این باره گفت: آمریکا بیش از هر زمان دیگری برای حمله به سوریه آماده شده و پنتاگون قصد دارد در این باره اقداماتی انجام دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با اعلام اینکه حکومت بشار اسد بیش از این نباید ادامه یابد، از آمریکا خواسته است اقدامی نظامی علیه دمشق انجام دهد.

رهبران غربی اخیرا تماس‌های تلفنی زیادی با هم برقرار کرده‌اند که بنا بر اخبار منتشر شده، موضوع بیشتر آنها پاسخ به حمله شیمیایی به حومه دمشق و آمادگی برای اقدام نظامی علیه سوریه بوده است.

روزنامه ساندی تایمز انگلیس نیز از مشخص شدن لیستی از اهداف احتمالی در سوریه توسط ارتش‌های آمریکا و انگلیس با کمک دستگاه‌های امنیتی این دو کشور خبر داده و مدعی شده است که انگلیس نیز در حمله به سوریه آمریکا را همراهی خواهد کرد.

انتهای پیام

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین