امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۸ Thursday, 25 April 2024

نقش اتاق بازرگاني و بخش خصوصي در اقتصاد استان

به قلم سردبیر: آذربايجان غربي تنها استاني است که با سه کشور خارجي مرز مشترک دارد و وجود مناطق آزاد تجاري و منطقه ويژه اقتصادي و بازارچه هاي مشترک مرزي و ترانزيت کالا به خارج از کشور شرايطي را بوجود آورده که همه زمينه‌ها براي سرمايه گذاري بخش خصوصي فراهم...

به قلم سردبیر: آذربايجان غربي تنها استاني است که با سه کشور خارجي مرز مشترک دارد و وجود مناطق آزاد تجاري و منطقه ويژه اقتصادي و بازارچه هاي مشترک مرزي و ترانزيت کالا به خارج از کشور شرايطي را بوجود آورده که همه زمينه‌ها براي سرمايه گذاري بخش خصوصي فراهم است و در اين ميان نقش اتاق بازرگاني استان بسيار مهم است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، اتاق بازرگاني ، صنايع و معادن استان آذربايجان غربي به عنوان پارلمان بخش خصوصي و فعال کننده و هماهنگ کننده بخش‌هاي خصوصي فعال استان يکي از مجموعه هاي تأثير گذار و مهم و حياتي توسعه و رشد اقتصاد و پيشرفت استان محسوب مي‌شود.
کارشناسان معتقدند اتاق بازرگاني و صنايع و معادن آذربايجان غربي در جهت فراهم آوردن شرايط و زمينه هاي رشد و توسعه اقتصاد همه جانبه استان با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي فراوان آذربايجان غربي در حوزه_هاي مختلف اقتصادي و کشاورزي و معادن سرشار استان و همچنين تبادل افکار و بيان آراء و عقايد مديران صنعتي، معدني، کشاورزي و بازرگاني نقش مهمي مي‌تواند ايفا کند.
اتاق بازرگاني و صنايع و معادن يک مجموعه و موسسه اي غيرانتفاعي است که داراي شخصيت حقوقي و استقلال مالي است و حوزه فعاليت اتاق بازرگاني شهرستان محدود به حدود تعيين شده در قانون تقسيمات کشور است و اتاق بازرگاني شهرستان‌ها داراي شخصيت حقوقي بوده و در امور اداري و مالي خود بر اساس مقررات مربوطه مستقل است.
رويکرد فرهنگي مديران اجرايي استان در سال‌هاي گذشته باعث شده تا چهره امنيت زده آذربايجان غربي با برگزاري انواع جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگي و ورزشي به يک چهره فرهنگي قابل اتکا و اعتماد تبديل شود به طوري که اگر تا ديروز از آذربايجان غربي نام برده مي‌شد همواره نام قاچاق ، مواد مخدر و مرز به ذهن‌ها خطور مي‌کرد ولي امروز در اثر رويکرد فرهنگي و فراهم شدن امنيت مثال زدني در مرزهاي استان ، آذربايجان غربي بهترين شرايط را براي سرمايه گذاري و کار اقتصادي بزرگ داراست.
اين در حالي است که نقش و جايگاه اتاق بازرگاني استان به جهت فراهم آوردن شرايط سرمايه گذاري بخش خصوصي در سراسر استان بسيار حائز اهميت است.
آذربايجان غربي تنها استاني است که با سه کشور خارجي مرز مشترک دارد و وجود مناطق آزاد تجاري و منطقه ويزه اقتصادي و بازارچه هاي مشترک مرزي و تردد مسافر و ترانزيت کالا به خارج از کشور شرايطي را به وجود آورده که همه زمينه‌ها براي سرمايه گذاري بخش خصوصي فراهم است و مي‌توان با کمترين سرمايه گذاري بالاترين بهره‌وري را داشت و در اين ميان نقش اتاق بازرگاني به عنوان تسهيل کننده و هماهنگ کننده نحوه سرمايه گذاري بخش خصوصي در استان را بيش از پيش نمايان مي‌کند.
برگزاري جلسات کارگروه تخصصي امور اقتصادي استان به رياست مسئولان و مديران اجرايي استان به ميزباني اتاق بازرگاني اروميه و تعامل با مراکز علمي و دانشکده هاي اقتصاد و مديريت دانشگاه‌هاي استان در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه که يکي از گره هاي عدم توسعه استان است، مي‌تواند در راه رشد و توسعه اقتصاد استان توسط بخش خصوصي کمک فراواني کند.
از سوي ديگر، بررسي وضعيت صنعت و معدن استان و فرصت‌ها و چالش‌هاي فرا روي آن و ارتباط گيري با سازمان صنعت، معدن وتجارت استان به منظور حل مشکلات و مسائل متعدد سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين حوزه نيز بسيار ارزشمند است.
اتاق بازرگاني به عنوان نماينده بخش خصوصي و پيگير کننده مشکلات اين بخش‌ها بايد با سازمان امور مالياتي در خصوص مشکلات مالياتي واحد هاي توليدي استان ارتباط مستمر داشته و از راه‌هاي مختلف مسائل و مشکلات واحدهاي توليدي را مرتفع کند.
اين در حالي است که اجراي فاز نخست قانون هدفمندي يارانه‌ها و حذف پلکاني سوبسيد حامل‌هاي انرژي در سال‌هاي گذشته مشکلات عديده اي را براي واحدهاي توليدي ايجاد کرده است و در اين ميان نقش و تاثيرگذاري اتاق بازرگاني به عنوان هماهنگ کننده و نماينده بخش خصوصي فزون‌تر مي‌شود.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین