امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ Saturday, 20 April 2024

واکسن کشته تک ظرفیتی تب برفکی در کشور ساخته شد

واکسن کشته تک ظرفیتی تب برفکی با عنوان A2013 صبح امروز در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی رونمایی شد.   به گزارش بینانیوز به نقل از ایسنا، دکتر هادی فامیل قدکچی، رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در توضیح این واکسن رونمایی شده با بیان این که این...

واکسن کشته تک ظرفیتی تب برفکی با عنوان A2013 صبح امروز در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی رونمایی شد.

 

به گزارش بینانیوز به نقل از ایسنا، دکتر هادی فامیل قدکچی، رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در توضیح این واکسن رونمایی شده با بیان این که این واکسن علیه بیماری تب برفکی در دام‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هر ساله یک سری تغییرات در ویروس‌ها مشاهده می‌شود که ممکن است این ویروس از کشور دیگر به کشور ما وارد شود که در این راستا در سال گذشته ویروسی تحت تیپ A وارد کشور شد که این ویروس مورد شناسایی قرار گرفت و با توجه به این که واکسن‌های قبلی برای این ویروس جواب‌گو نبود، واکسن جدیدی مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به تولید واکسن A2013 گفت: این واکسن در خارج از کشور نیز مورد تایید قرار گرفته و در حال حاضر به سازمان دامپزشکی تحویل داده شده است.

 

فامیل قدکچی اضافه کرد: در حال حاضر نیاز کشور به واکسن A2013 بالغ بر 500 هزار دوز است که این میزان آ‌ماده تحویل به سازمان دامپزشکی است.

 

****

رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی همچنین با بیان اینکه طرح کلان تولید 30 واکسن دام، طیور و آبزیان در دست پیگیری است، اظهار کرد: همچنین طرح کلان دستیابی به دانش فنی تولید مواد اولیه‌ی واکسن و دارو نیز در شورای عالی عتف است که اگر این طرح تصویب شود ظرف پنج سال می توانیم به امکان تولید کامل واکسن‌ها و داروها در داخل دست یابیم.

 

وی گفت: ارزش ارزی محصولات ما در حال حاضر 300 میلیون دلار در سال برآورد شده است که میزان نیاز ما به ارز برای واردات مواد اولیه 30 میلیون دلار است.

 

فامیل قدکچی با اشاره به تولید واکسن‌های مختلف انسانی، دامی و طیور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تصریح کرد: در حال حاضر 95 درصد نیاز کشور در حوزه دامی توسط این موسسه تامین و در حوزه طیور نیز 55 تا 60 درصد نیاز کشور را برآورده می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اجرای دو، سه پروژه مهم در حوزه واکسن‌های انسانی نیز تصریح کرد: در این زمینه تایید وزارت بهداشت را نیز اخذ کرده‌ایم.

 

فامیل قدکچی در ادامه از آغاز فعالیت سایت صادراتی ضد عقرب‌ گزیدگی و مار گزیدگی و همچنین سایت صادراتی تولید واکسن MMR خبر داد.

 

به گفته وی در حال حاضر 100 هزار آمپول ضد عقرب و مار گزیدگی در موسسه تولید می‌شود و از امسال در این راستا تولید مازاد خواهیم داشت. در این راستا کشورهای عربی این نوع آمپول را 90 تا 100 یورو از ما می‌خرند و ما 5 تا 10 هزار آمپول آمادگی صادرات داریم.

 

فامیل قدکچی تصریح کرد: در حال حاضر برخی از سرم‌های مربوط به ضد عقرب‌گزیدگی بالغ بر 40 سال است که در کشور تولید می‌شود اما برخی از مسوولین حتی از نوع واکسن‌هایی که در کشور تولید می‌شود اطلاع ندارند.

 

وی همچنین از ورود واکسن دامی گامبورو به بازار خبر داد و گفت: هدف اولیه ما خط تولید 400 میلیون دوز در سال است اما نیاز کشور 1.5 میلیارد دوز است که آمادگی داریم که تا یک میلیارد دوز آن را تولید کنیم.

 

فامیل قدکچی همچنین با اشاره به واکسن PPR که مربوط به طاعون نوشخوار کنندگان کوچک است، گفت: هدف ما امسال در خصوص این واکسن دو میلیون دوز است اما در سال آینده در نظر داریم که این میزان را به 10 میلیون دوز افزایش دهیم.

 

وی همچنین با اشاره به واکسن لارنگو تراکنیت نیز گفت: تولید این واکسن طی پنج سال گذشته به دلایل فنی متوقف بود که در حال حاضر مجددا تولید این واکسن راه‌اندازی شده است که ما می‌توانیم نیاز کشور را تامین کنیم.

 

فامیل قدکچی در ادامه به واکسن بروسلوز قطره چشمی اشاره کرد و گفت: تعهدات ما در خصوص این واکسن نیز امسال به میزان 500 هزار دوز می‌باشد.

 

به گفته وی تا سه ماه آینده خبرهایی از دست واکسن نیوکاسل نیز ارائه خواهد شد.

 

تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین