امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۹ Saturday, 20 April 2024

واکنش صریح آیت‌الله مکارم شیرازی به اظهارات وزیر ارشاد درباره خوانندگی زنان

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به مطرح شدن برخی سخنان مبنی بر اعلام نظر فقها در خصوص خوانندگی زنان گفت: این طرز سخن‌گویی سابقه ندارد. به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز،آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به...

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به مطرح شدن برخی سخنان مبنی بر اعلام نظر فقها در خصوص خوانندگی زنان گفت: این طرز سخن‌گویی سابقه ندارد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز،آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به این‌که مناسبت‌های تاریخی شیعه در این سال‌های اخیر پرشکوه‌تر از سابق برگزار می‌شود، گفت: عاشورا با عاشوراهای قدیم خیلی تفاوت پیدا کرده و بسیار وسیع و گسترده شده است و عید غدیر خم نیز بسیار بزرگتر از سابق برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین مسائل مربوط به امام زمان (عج) نیز نسبت به گذشته باشکوه‌تر و دامنه‌دارتر است و مسئله ولایت پررنگ‌تر از سابق در حال مطرح شدن است.

این مرجع تقلید ادامه داد: در این میان باید مراقب بود که افراط و تفریط به این مسئله لطمه نزده و باید با اعتدال این ایام‌الله گسترش یابند و نباید چهره این ایام با مسائل نادرست خدشه‌دار شود.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام هادی (ع) عنوان کرد: باید افراد از تملق دوری کرده و به جای آن حسن نیت داشته باشند چراکه مسئله تملق از بلاهایی است که در جوامع بشری از قدیم‌الایام وجود داشته است و امروز هم متاسفانه وجود دارد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به این‌که افراد بی‌شخصیت با تملق سر کار آمده و افراد با شخصیت کنار زده می‌شوند، گفت: از طریق تملق افراد ناصالح و بی‌شخصیت به پست و مقام می‌رسند و با این کار ضایعه بسیار بزرگی در جامعه پیدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که امسال توسط تشکیلات سعودی 6 میلیون کتاب بر ضدشیعه منتشر شده است، ادامه داد: 6 میلیون عدد بسیار بزرگی است و میلیاردها هزینه دارد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: سرمایه اصلی این کتاب‌ها غالباً دروغ و تهمت است و بعید می‌دانم دولت سعودی مایل به این کار باشد و این متعصبان وهابی که بخش‌هایی را در اختیار دارند به واسطه شکست‌های پی در پی که متحمل شده‌اند می‌خواهند از این طریق وارد شوند.

وی تصریح کرد: البته این اقدامات تاثیری در وضعیت شیعه ندارد؛ شیعه دارای منطق است، شیعه نه آدم‌کش و نه تروریست بوده و دست به ویرانگری نمی‌زند و سر افراد را نمی‌برد و قبور صالحان را تخریب نمی‌کند؛ شیعه دارای منطق و برنامه است و با یک مشت دروغ و تهمت نمی‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: ولی این عیب است که کس دیگری را به خانه دعوت کرده و از سوی دیگر 6 میلیون کتاب علیه او منتشر کرد؛ حجاج ضیوف‌الرحمن هستند و میهمان این کشورها هستند؛ کدام عقل اجازه می‌دهد که انسان نسبت به ضیوف خود این‌گونه رفتار کند.

وی تصریح کرد: این‌ها به دنبال این هستند که تخم نفاق را در ایام وحدت بکارند، یقین داشته باشید که این اقدامات تاثیری ندارد و دولتمردان سعودی باید جلوی متعصبین وهابی را بگیرند چراکه این اقدامات به نفع کشورشان نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مطرح شدن برخی سخنان مبنی بر اعلام نظر فقها در خصوص خوانندگی زنان گفت: گفته شده است که چرا می‌گویید خواننده زن نباشد نصف جمعیت ایران زن است و فقها در این زمینه نظر دهند، این طرز سخن‌گویی سابقه ندارد.

وی با انتقاد از جسور شدن و مدعی شدن این افراد گفت: این‌ها خبر ندارند یک طلبه 20 سال درس می‌خواند تا به مرحله اول اجتهاد برسد و باید برای مجتهد شدن 40 سال درس خواند. وزارت ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می‌شود که مردم فاصله بگیرند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در ادامه با اشاره به مذاکره با غرب اظهار داشت: ما در شرایطی هستیم که با غربی‌ها چانه می‌زنیم، در این شرایط در داخل کشور باید متحد بود و ایجاد اختلاف در داخل در چنین شرایطی به مصلحت کشور نیست و نباید از این طرف دولت مشغول مذاکره باشد و از طرف دیگر ما دولت را تضعیف کنیم؛ انتقاد آزاد بوده اما نباید تخریب صورت گیرد. مسئولان مذاکره کننده حواس خود را جمع کنند که با شیاطین طرف هستند و مبادا کلاه سرشان برود؛ شعار واقعی آن‌ها این است تا می‌توانی امتیاز بگیر و تا میتوانی امتیاز نده.

وی تاکید کرد: در این شرایط نباید داخل کشور به هم بریزد و برادران و خواهران مراقب باشند که وحدت داخلی حفظ شود؛ اگر ایراد و انتقادی هست باید مطرح شود چراکه نقد موجب پیشرفت می‌شود ولی در عین حال تخریب و ایجاد شکاف نباید صورت گیرد.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین