امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶ Friday, 19 April 2024

وزیر خارجه قطر: آزادی زندانیان سیاسی کلید حل بحران مصر است

وزیر خارجه قطر: آزادی زندانیان سیاسی کلید حل بحران مصر است

وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره با تاکید بر اینکه مذاکره راه حل بحران کنونی مصر است، آزادی همه زندانیان سیاسی مصر را خواستار شد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، خالد العطیه، وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه با شبکه الجزیره با اشاره به بحران اخیر در مصر اعلام کرد: مسئولان مصری باید هر چه سریعتر تمامی زندانیان سیاسی را آزاد کنند چرا که این اقدام کلید حل بحران مصر است.

 

وی همچنین از همه احزاب و گروه‌های سیاسی مصر دعوت کرد تا برای حضور در مذاکرات جدی حاضر شوند.

 

العطیه برگزاری مذاکرات ملی را راه حل بحران موجود در مصر توصیف و تاکید کرد که مقامات مصر باید هر چه سریعتر زندانیان را آزاد کنند تا مسیر حل بحران سیاسی مصر هموار شود.

 

وزیر امور خارجه قطر درخصوص سفر اخیرش به مصر تاکید کرد: این سفر فقط با هدف کسب اطلاع از وضعیت مصر صورت گرفت اما مقامات مصری به من اجازه دیدار با هیچ یک از طرفین را ندادند.

 

این مسئول قطری گفت: چیزی که در حال حاضر در مصر ضروری است دستیابی به راهکاری توافقی و امتیازدهی دو طرف از طریق مذاکراتی ملی است.

 

وزیر امور خارجه قطر با اعلام اینکه اوضاع کنونی مصر بسیار نگران‌کننده است، تاکید کرد: کمک‌های قطر به مصر همچنان ادامه دارد چرا که این کمک‌ها برای مردم مصر است نه نظام این کشور.

 

العطیه همچنین برخی از اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه طرحی از سوی قطر برای حل بحران مصر را تکذیب کرده و گفت: ما طرحی ارائه نمی‌دهیم چرا که از دیدگاه‌های دو طرف اطلاعی نداریم اما به نظر من راهکار توافقی در مصر که بر اساس مذاکرات ملی باشد بهترین راهکار برای حل بحران مصر است.

 

وزیر امور خارجه قطر با اعلام آمادگی‌اش برای سفر به مصر در اولین زمان ممکن تاکید کرد: به نظر من زمان آن فرا رسیده که همه به پای میز مذاکره بیایند.

 

این مسئول قطری در پاسخ به سوالی درخصوص جانبداری قطر از اخوان‌المسلمین مصر اعلام کرد: من نماینده قطر در اجرای برنامه‌های حمایتی این کشور هستم. من با حسین طنطاوی، فرمانده سابق نیروهای مسلح مصر و فایزه ابوالنجا، وزیر سابق همکاری‌های بین‌المللی و دولت عصام شرف همکاری داشتم ولی ما نمی‌دانستیم که اخوان‌المسلمین روزی به قدرت خواهد رسید.

 

وی ادامه داد: ما در قطر همواره از دولت مصر حمایت کرده‌ایم و به این حمایت ادامه می‌دهیم. امیدوارم که همه طرفین مصری برای حضور هر چه سریعتر در مذاکرات ملی به عنوان تنها راهکار خروج از بحران موجود تلاش کنند.

 

خالد العطیه پیشتر در راس هیاتی از مصر دیدار کرده و با خیرت الشاطر، رهبر اخوان‌المسلمین مصر در زندان و عبدالله بن زاید، همتای اماراتی خود در مصر به همراه ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

بحران مصر از بیش از یک ماه گذشته و به دنبال برکناری محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق مصر به دست ارتش در تاریخ سوم ژوئیه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

 

از سوی دیگر، یکی از اعضای پارلمان عربستان در مصاحبه‌ای ضمن درخواست بازگشت مجددا محمد مرسی به قدرت اعلام کرد: این اقدام، اقدامی نمادین و مقدمه‌ای برای حل بحران مصر است.

 

این مسئول عربستانی ادامه داد: حل بحران مصر با بازگشت مرسی به سمتش برای دورانی محدود تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام ممکن است.

 

این اولین باری است که یک مسئول عربستانی چنین درخواستی را اعلام می‌کند چرا که عربستان از جمله اولین کشورهایی بود که به مقامات جدید مصر پس از برکناری مرسی تبریک گفت.

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین