امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۴ Thursday, 25 April 2024

پورمحمدی:دوران مناظره به سررسیده است

پورمحمدی:دوران مناظره به سررسیده است

پورمحمدی تصریح کرد: فضای امروز کشور فضای صداقت و درستی و راستگویی است و این از حقوق به حق مردم است و اجازه نمی‌دهیم کسی با دروغ و خیال و توهم ملت را بازی دهد.

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز‌، وزیر دادگستری در جمع بسیج حقوقدانان استان یزد با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: هنوز تمامی حقوق ملت ایران از غاصبان و زورگویان گرفته نشده و در مذاکرات اخیر تنها بخشی از آن را پس گرفتیم.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع بسیج حقوقدانان استان یزد به مناسبت سالروز تصویب قانون اساسی در کشور اظهار داشت: انقلاب ما به خاطر داشتن تفکر و روحیه بسیجی بود که پر برکت شد و به درختی تنومند تبدیل شد.

وی با بیان اینکه این انقلاب دستاوردهای زیادی را رقم زده و رشد خوبی داشته است، افزود: دولت در شرایط دشواری به سر می‌برد اما به برکت این انقلاب و تفکری که در آن است مشکلات را به زودی حل خواهیم کرد.

این مقام مسئول افزود: اینکه برخی قصد دارند به گونه‌ای اقدامات و خدمات دولت را زیر سئوال ببرند و یا دلخوش به مناظره و توهم و جعل آمار و ارائه آمار دروغین به مردم باشند تفکری نادرست است.

وی تصریح کرد: فضای امروز کشور فضای صداقت و درستی و راستگویی است و این از حقوق به حق مردم است و اجازه نمی‌دهیم کسی با دروغ و خیال و توهم ملت را بازی دهد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه نظام جمهوری اسلامی بر مدار حق و عدالت برپا شده است به تبیین فلسفه حق پرداخت و گفت: در دنیا بسیاری از قدرت‌های بزرگ و پرمدعا از حق و حقوق سخن می‌گویند در حالی که تبر به دست برای نظام جمهوری اسلامی و درخت تنومند انقلاب اسلامی نقشه کشیده و به مبارزه برخاسته‌اند.

وی عنوان کرد: در همه کشورهای دنیا از واژه حق سخن می‌گویند و به حقوق کودک، حقوق زن و حقوق بشر احترام می‌گذارند اما در هر کشوری فلسفه و درک این واژه متفاوت است.

پورمحمدی با بیان اینکه در مذاکرات ژنو نیز مشکل هیئت مذاکره ایرانی درک از واژه‌ها بود و طرف غربی برداشت دیگری داشت، ادامه داد: یکی از حرف‌های بزرگ و مهمی که ما امروز با دنیا داریم بر سر درک از این واژه و فهم درست آن است.

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن مذاکرات ژنو بیان داشت: بسیاری از کشورهایی که داعیه رعایت حقوق بین‌الملل را دارند پایبند به حقوق حقه مردم نیستند و به راحتی آن را رد می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: اتحادیه اروپا بعد از توافق ژنو، نظر مراجع قانونی خود را در رابطه با تحریم 17 شرکت ایرانی که رای بر عدم تحریم آن داده‌اند را نادیده گرفته و حقوقی را که مورد قبول خودشان بوده است را نیز به راحتی نقض کرده است.

وی عنوان کرد: حتی مذاکرات و نتیجه آن را به گونه دیگری معنا کردند و تا به امروز سعی دارند از این مذاکرات و توافقات صورت گرفته سرباز زنند چراکه پایبند به قواعد حقوقی خودشان نیستند و توافق را هم نادیده می‌گیرند.

وزیر دادگستری به تشریح مقوله حق و حقوق در کشور پرداخت و اضافه کرد: این در حالی است که کشور ایران با توجه به قانون اساسی که دارد و مسئولان قانونمدار و حق‌جویی که در امور کشور فعالیت دارند نظامی حق‌مدار و حق‌گرا است و این مورد اثبات شده است.

وی با اشاره به اینکه حقوق جامعه ایران از سوی حاکمان در این کشور محافظت می‌شود عنوان کرد: در جوامعی مانند آمریکا که ادعای رعایت حقوق و آزادی بیان دارند یک درصد از حقوق مردم هم رعایت نمی‌شود که این موضوع با در نظر گرفتن تل‌آویو نشین‌ها و باندهای قدرت که جنبش وال استریت را موجب شدند کاملا نمایان است.

این مقام مسئول ادامه داد: کسانی که مدعی رعایت حقوق بشر هستند ناملایمات بسیار زیادی را بر کشور ما روا داشتند و اکنون رسوای عالم شده و همه از این اقدامات ننگینشان مطلع هستند.

وی در بخشی از سخنان خود حقوقدانان بسیجی را سردمداران میدان مبارزه دفاع از حقوق ملت ایران برشمرد و تصریح کرد: هنوز تمامی حقوق ملت ایران از غاصبان و زورگویان گرفته نشده و در این مذاکرات اخیر تنها بخشی از آن را پس گرفتیم.

پورمحمدی افزود: باید تلاش کنیم و قدم به قدم جلو برویم و با هوشمندی، استقامت و دقت تمام، گام‌های بعدی را برداریم.

وی بیان داشت: حقوقدانان بسیجی باید بیش از همه دغدغه حقوق ملت ایران را داشته باشند و جلوتر از همه از منافع ملت دفاع کنند تا دیگران ادعای قوانین و رعایت آن را نداشته باشند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین